Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Jak Wam działa "dwójeczka"? https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=1&t=3120 |
Strona 2 z 4 |
Autor: | Luterq [ 2009-09-11 13:57:19 ] |
Tytuł: | |
Wojt@s napisał(a): Luterq z tym zgrzytaniem to lekka przesada. Biegi przynajmniej u mnie nie licząć jedynki i dwójki wchodzą cicho, tylko jedna dobra zasada noga kończy i noga zaczyna. I nie ma bata by cos weszło nie tak.
o technikach zmiany biegów można pisać i pisać. ja osobiście noga zaczyna i noga kończy stosuję tylko przy dwójce na zasadzie słynnego "preloading" wtedy 2 wskakuje aż miło, staram się tego nie robić w pozostałych biegach z myślą o tym co czują widełki podczas jazdy z wywieraniem nacisku na dzwignię, mimo, że tak uczą w promotorze i innych szkołach. A na końcu tej drogi są ludzie którzy startują z odkręconą manetką i ciągłym preloading a kotek podczas odcięcia sam bez sprzęgła przeskakuje na kolejny bieg, prawie jak automat. Osobiści tego nie testowałem ale podobno działa. |
Autor: | Domel3k [ 2009-09-11 14:18:09 ] |
Tytuł: | |
Podobno Kot nie przeskakuje na kolejny bieg podczas odcięcia, gdzieś tak czytałem, ale nie sprawdzałem. |
Autor: | Wojt@s [ 2009-09-11 14:31:57 ] |
Tytuł: | |
Luterq każda metoda ma swoje zalety, u mnie to weszło w nawyk i myślę że umiejętne naciskanie na wajchę to podstawa, bo niektórzy tak naciskają że im biegi przeskakują albo wpada między luz :twisted: Ja zawsze preloading skupiam na dolnych biegach( 1,2,3 ) gdyż później przełożenia 4,5 i 6 są zbliżone:) |
Autor: | kjuik [ 2009-09-12 09:43:11 ] |
Tytuł: | |
podstawa to dobre buty zdecydowane wbijanie 2 reszta biegów miód no i można zmieniać wcześniej nie ciągnąc na 1 |
Autor: | RuslanoV [ 2009-09-12 19:45:03 ] |
Tytuł: | |
kurde a mi zawsze chrobotnie i wyskoczy jak chce wbić na 2 powyżej 8 tys obr:(( na niższych obrotach jest git:(....musze jeszcze pare razy ztestować i pociągnąć z większą siłą....... |
Autor: | Zbyszek [ 2009-09-12 23:29:51 ] |
Tytuł: | |
Co do mojej czarnej bestii, to Nemm ma rację, choć nie do końca. Wszystko zależy od doświadczeń jeźdźca. Ostatnio jest ekstra, bo ćwiczę zmiany bez sprzęgła.[/b] |
Autor: | rigano00 [ 2009-09-13 02:34:42 ] |
Tytuł: | |
Nie chce zakladac nowego tematu wiec pisze tu troche nie na temat Czy mieliście kiedykolwiek problemy z redukcją do niższych biegów Ja miałem taką sytuację raz czy dwa razy możliwe ze to wynika z mojego bledu a moze nie ... nie wiem :D |
Autor: | Luterq [ 2009-09-13 10:11:08 ] |
Tytuł: | |
riganoo, jeśli się bardziej rozpiszesz to może coś poradzimy... jeśli chodzi ci o zrzucenie kilku biegów na postoju to jest to normalne. generalnie redukuje się podczas hamowania i to po jednym biegu. Jeśli już stoisz na 4 i nie chce wskoczyć niższy, delikatnie puszczasz sprzęgło aż załapie i redukujesz dalej... |
Autor: | RuslanoV [ 2009-09-13 11:58:20 ] |
Tytuł: | |
rigano00 napisał(a): Nie chce zakladac nowego tematu wiec pisze tu troche nie na temat
Czy mieliście kiedykolwiek problemy z redukcją do niższych biegów Ja miałem taką sytuację raz czy dwa razy możliwe ze to wynika z mojego bledu a moze nie ... nie wiem :D ja miałem raz problem :lol: ...jak zredukowałem raz przy 10 tys z 3 na 2 przed zakrętem to myślałem że mi tylne koło wyrwie :oops: ...oj głupi ja głupi był xd |
Autor: | oXy [ 2009-09-13 12:27:15 ] |
Tytuł: | |
Ciekaw jestem czy problem "dwójki" występuje tylko u starszych roczników? Taki kotek z 05-07 też wymaga specjalnego obchodzenia się ze skrzynią? |
Autor: | Luterq [ 2009-09-13 13:08:53 ] |
Tytuł: | |
skrzynia jest taka sama, od początku do końca.... |
Autor: | Wojt@s [ 2009-09-13 13:19:58 ] |
Tytuł: | |
Tylko kotek był produkowany chyba do 2004 jak mnie pamięć nie myli. Jak stoimy, i mamy zapięty 4 bieg, to spokojnie oprócz metody co podał luterq można nogą lekko do tyłu, lekko do przodu się odpychąć też pomaga:):) |
Autor: | Nemmo [ 2009-09-13 13:50:26 ] |
Tytuł: | |
Wojt@s napisał(a): Tylko kotek był produkowany chyba do 2004 jak mnie pamięć nie myli.
W Europie do 2003 byl TCat sprzedawany ale w Stanach do 2007 wlacznie kocurki wychodzily. |
Autor: | rigano00 [ 2009-09-13 22:04:23 ] |
Tytuł: | |
Luterq napisał(a): generalnie redukuje się podczas hamowania i to po jednym biegu
Luterq czy poprawnie powinno sie robic w ten sposob że sprzeglo redukcja puscic sprzeglo wcisnac sprzeglo redukcja itd? |
Autor: | Nemmo [ 2009-09-13 22:08:02 ] |
Tytuł: | |
rigano00 napisał(a): Luterq napisał(a): generalnie redukuje się podczas hamowania i to po jednym biegu Luterq czy poprawnie powinno sie robic w ten sposob że sprzeglo redukcja puscic sprzeglo wcisnac sprzeglo redukcja itd? To ucza w ogole teraz czegos na nauce jazdy? :shock: Oczywiscie, ze kazdy bieg pokolei... sprzeglo... miedzygaz....redukcja....i znowu.... sprzglo...miedzygaz....redukcja... |
Strona 2 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |