Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-01-12 23:44:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-06-21 21:13:12
Posty: 31
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600R 2003
Koledzy wybieram się na chorwacje i jeszcze zachaczę inne kraje ok 5 tys km do zrobienia i pytanie
1. Czy koniecznie będzie podczas tripu naciągnięcie łańcucha czy jak naciągnę przed wypadem to dotrwam i nie tzreba naciągać , bo to jest problem dla mnie jak nie mam centralki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: naciąg łańcucha
PostNapisane: 2013-01-12 23:44:14 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-01-13 00:15:20 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Jakbyś miał nowiutki napęd to może (podkreślam: MOŻE) zrobiłby taki dystans bez naciągania, ale przy już używanym- wg mnie nie ma szans. Powinno się sprawdzać i w razie potrzeby regulować naciąg co kilkaset do 1000km, więc niestety pozostaje Ci naciąganie bez podnoszenia koła, albo zahaczanie o jakieś serwisy po drodze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-13 00:28:14 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-01-02 01:14:22
Posty: 86
Lokalizacja: Nurnberg/Białystok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 Fazer
Ja zrobilem na urlopie w dwa tygodnie 5700 km bez naciagania i dalo rade:-)
Uwazam, ze do jazdy turystycznej powinno sie zostawic wiecej luzu na lancuchu ze wzgledu na obciazenie motocykla bagazem, wtedy lancuch tez nie bedzie sie tak wyciagal. Poza tym przy jezdzie turystycznej nie bedziesz stawial na gume ani sie z kims scigal, wiec moim zdaniem nie przejmowalbym sie naciagiem w trasie:-)
Pamietaj jedynie o regularnym smarowaniu, ja preferuje co drugie tankowanie chyba ze pada deszcz wtedy po kazdym tankowaniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-13 00:41:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
kajek napisał(a):
bo to jest problem dla mnie jak nie mam centralki?


naciągałem na stojącym moto i nie miałem problemu z powodu braku centralki. dwa imbusy (naciagane w bandicie 600) w obie strony wachacza i równomiernie rozkręcałem aż nie osiągnąłem interesującego wyniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-13 11:44:19 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
Dobrze mówi marciniak...weź pod uwagę te sprawy, o których pisze. Jazda z obciążeniem - większym niż zwykle, styl jazdy, teren po którym będziesz się poruszał.

Bez pałowania itp. powinno Tobie starczyć...chyba, ze naprawdę masz dojechany napęd, że aż od zębatki odchodzi :)

A i naciąg w razie co nie będzie trudny bo misiakw też ma rację :)
powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-13 15:38:50 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-23 23:11:58
Posty: 303
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600
wojtek_lbn napisał(a):
Jakbyś miał nowiutki napęd to może (podkreślam: MOŻE) zrobiłby taki dystans bez naciągania

A to nie jest tak, że świeżo po nałożeniu napęd najbardziej się naciąga?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-13 17:31:42 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Ja w tym sezonie zrobiłem 6 tys. w tym 2 tys. z pasażerem, zanim trzeba było podciągnąć. Myślę, tak jak koledzy, że jeśli napęd nie jest świeżutki, ani nie zbliża się do końca swojego życia, to nie ma się czym przejmować, da radę. Można też pamiętać o tym, że zużyte zębatki wpływają na szybsze zużycie łańcucha.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-13 18:51:52 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Pamiętam że zmieniałem napęd 2 lata temu w marcu i od tamtej pory naciągałem go 3x a zrobiłem...ponad 35k km ;D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-13 21:15:04 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Nie licząc naciągania łańcucha po ułożeniu się tuż po wymianie naciągałem swój dosłownie 2 razy. Raz po ok 10 tyś km i drugi raz troche później i to nie tyle z konieczności co przy okazji wymiany kapcia z tylu po prostu musiał być ustawiony. Na napędzie już ok 20 tyś też nawinięte. Bardzo dużo zależy od płynności jazdy.

Jak ktoś się uprze to nowy napęd w kilkaset km można doprowadzić do stanu nieużywalności ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-13 21:49:06 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
a ja zwracam honor wszystkim którzy się ze mną nie zgodzili :P tak jak sobie przeliczyłem z mil na km ( zapomniałem że licznik w milach :mrgreen: ) to jednak dobre pare tys km zrobiłem bez naciągania, na początku :)

tomk najszybciej rozciąga się łańcuch w swoich ostatnich momentach- wtedy potrafi błyskawicznie, a nowy i już ułożony powinien przejechać nawet i te 10tys jak Nemmo napisał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-14 08:54:53 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-07-21 12:56:07
Posty: 232
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
wojtek_lbn napisał(a):
więc niestety pozostaje Ci naciąganie bez podnoszenia koła


misiakw napisał(a):
naciągałem na stojącym moto i nie miałem problemu z powodu braku centralki


To jak wy naciagacie lancuch ?????? Podnoszenie kola ? centralka ?
A nie naciaga sie przypadkiem z siedzacym motocyklista i wtedy ma byc dedykowany luz na kiecie???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-14 10:27:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
lelek napisał(a):
A nie naciaga sie przypadkiem z siedzacym motocyklista i wtedy ma byc dedykowany luz na kiecie???


a luz sprawdzasz siedząc na moto? gratuluję długiej ręki.

a na serio. wachacz z zębatką powinny być tak zrobione, że fak nacisku na tylnie zawieszenie nie powinien wpływać na naciąg łańcucha (tak po mojemu, w końcu nie jeździmy na crossach z dużym skokiem gdzie jest większy "obrót" koła względem zębatki zdawczej przy machaniu zawiasem, ale jeśli się mylę proszę o sprostowanie) wiec po mojemu spokojnie można robić to bez siedzenia na moto. ja swój łańcuch naciągałem na stacji, bo po tankowaniu podchodząc do moto zauważyłem, że chyba za bardzo wisi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-14 12:16:40 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
lelek
naciągasz jak motorek sobie stoi, bez kierowcy. Sprawdzasz naciąg zarówno bez kierowcy jak i z kierowcą siedzącym na motocyklu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-14 14:22:01 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-08-25 15:27:49
Posty: 80
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 601413403
Obecne moto: FZS600 2002
misiakw napisał(a):
a luz sprawdzasz siedząc na moto? gratuluję długiej ręki.

a na serio. wachacz z zębatką powinny być tak zrobione, że fak nacisku na tylnie zawieszenie nie powinien wpływać na naciąg łańcucha (tak po mojemu, w końcu nie jeździmy na crossach z dużym skokiem gdzie jest większy "obrót" koła względem zębatki zdawczej przy machaniu zawiasem, ale jeśli się mylę proszę o sprostowanie)


Taka sytuacja byłaby możliwa chyba tylko w momencie, kiedy oś wahacza byłaby zarazem osią zębatki zdawczej. I w takiej sytuacji można by prawie nie zostawiać luzu łańcuchowi (na tyle luźny tylko, aby nie powodował oporów pracy sam w sobie).
A w rzeczywistości luz na łańcuchu ustawiany jest właśnie po to, aby nie ograniczać pracy zawieszenia i uniknąć zbytniego naprężenia właśnie w trakcie jego pracy.
Co do mierzenia to w różnych modelach producenci podają różne sposoby pomiaru, z pomocnikiem siedzącym w miejscu kierowcy lub bez - jest to określone w manualu. Dla FZS instrukcja podaje taki sposób:

"To check the drive chain slack
1. Place the motorcycle on the centerstand.
2. Shift the transmission into the neutral position.
3. Spin the rear wheel several times
to locate the tightest portion of the
drive chain.
4. Measure the drive chain slack as
shown.
5. If the drive chain slack is incorrect,
adjust it as follows."

"Drive chain slack: 30–45 mm"

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org