Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Mocne drgania pomocy!!!
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=1&t=1789
Strona 1 z 2

Autor:  kiefo1 [ 2009-02-24 15:57:25 ]
Tytuł:  Mocne drgania pomocy!!!

Witam jak w temacie, mam mocne drgania podczas ostrego hamowania przodem, drgania bardziej odczuwalne po prawej stronie kierownicy. Wiecie o co może chodzić z tym ?? klocki nowe, łożyska główki ramy ok, tarcze nie wyglądają na pokrzywione.

Autor:  Nemmo [ 2009-02-24 16:23:04 ]
Tytuł: 

Jak tylko przy hamowaniu to prawie na bank ktoras z tarcz krzywa :roll:

Autor:  kiefo1 [ 2009-02-24 16:26:47 ]
Tytuł: 

To będę musiał na tokarce sprawdzić

Autor:  jojo [ 2009-02-24 21:19:45 ]
Tytuł: 

Już kiedyś taką tarczę przetaczałem też biła a po przetoczeniu masełko. Problem tylko z toczeniem nie jest to takie proste ponieważ tarcza jest na elastycznym łączeniu a trzeba ją przetoczyć z jednego zamocowania obie strony. Przez dwa dni kombinowałem jak tą tarczę przetoczyć bez rozpinania łączeń.

Autor:  przemas [ 2009-02-25 00:03:46 ]
Tytuł: 

moge się dołączyć :?: :)

u siebie w kocie mam tak że przy hamowaniu czuję ruchy kierownicy tzn. definitywnie przemieszcza się do przodu a jak puszczę hamulec do tyłu. prawie na 100%jest to łożysko w główce ramy, ale tak na wszelki wypadek chciałbym się zapytać co wy o tym sądziecie :?:

jeśli jest to łożysko to możecie powiedzieć orientacyjnie jaki może być koszt naprawy :?: a może jest to prosta sprawa i dam radę sam :?: :D

Autor:  maniu008 [ 2009-02-25 01:02:23 ]
Tytuł: 

mam taki czujnik zegarowy do mierzenia bicia pokazuje dokładnie do 0,01 milimetra, kiedyś sprawdzałem bicie tarczy w xj600. Nie pamiętam dokładnie ale było bodajże 0,02. Z tego co wiem to dopuszczalne bicie tarczy to 0,2mm, ale np firma Brembo uznaje 0,1 mm za wartość skrajną bicia tarczy, a inne firmy 0,05mm. Ja osobiście uważam że więcej niż 0,02 kwalifikuje do wymiany chyba że nie przekraczamy 100km/h. Wydaje mi się że w motocyklu który osiąga prędkości bliskie 300km\h nawet to 0,05 mm będzie odczuwalne podczas hamowania.

Autor:  BAD CAT [ 2009-02-25 08:41:35 ]
Tytuł: 

tarcz nie powinno sie przetaczac,prostowac.zmniejszysz wymiar i bedzie znowu kicha

Autor:  krzychu1977 [ 2009-02-25 08:45:13 ]
Tytuł: 

Przemas sprawdź też tarczę. myślę że to ona jest powodem twojego problemu. 8) I popieram to co napisał Badcat żadnego przetaczania.

Autor:  Nemmo [ 2009-02-25 09:09:57 ]
Tytuł: 

przemas czasem wystarczy dokrecenie glowki ramy. Niekoniecznie masz juz lozyska do wymiany.

Autor:  miki [ 2009-02-25 10:33:00 ]
Tytuł: 

maniu008 napisał(a):
Wydaje mi się że w motocyklu który osiąga prędkości bliskie 300km\h

maniu, wszystko sie zgadza, ale z tymi prędkościami, to przegiłąłeś,,no chyba, że pisałeś o R1 naszych forumoaiwczów(czek) :lol: :lol:

Autor:  scarface26 [ 2009-02-25 13:22:03 ]
Tytuł: 

przemas napisał(a):
moge się dołączyć :?: :)

u siebie w kocie mam tak że przy hamowaniu czuję ruchy kierownicy tzn. definitywnie przemieszcza się do przodu a jak puszczę hamulec do tyłu. prawie na 100%jest to łożysko w główce ramy, ale tak na wszelki wypadek chciałbym się zapytać co wy o tym sądziecie :?:

jeśli jest to łożysko to możecie powiedzieć orientacyjnie jaki może być koszt naprawy :?: a może jest to prosta sprawa i dam radę sam :?: :D


dociągnij troche głowke ramy tak jak napisał poprzednik, jeśli nie masz jeszcze kasy na łożysko to na jakiś czas ci to troche przód usztywni ale kierownicą też będzie gorzej skręcać, a najlepiej jak po prostu czym prędzej wymienisz łożysko.

Nie jest to bardzo skomplikowane ale nie zawsze łatwo łożysko wyjąć, jak nie robiłeś takich rzeczy ani nie patrzyłeś jak to można zrobić to podjedź gdzieś, zaoszczędzisz czas i nerwy.

Autor:  jojo [ 2009-02-25 20:35:20 ]
Tytuł: 

Po przetoczeniu bicie wynosi 0,00 mm i zbiera się minimalną warstwę (więcej potrafi klocek hamulcowy wydrzeć niż się ztacza) A co do sprawdzania czujnikiem zegarowym to raczej mogę stwierdzić że nie da się zmierzyć bicia ponieważ tarcza jest pływająca na łącznikach elastycznych wystarczy ją palcem z boku nacisnąć i już będzie pokazywać na czujniku bicie jednostronne

Autor:  t_racer_ [ 2009-02-25 21:17:57 ]
Tytuł: 

Poszukaj serwisówki do tcata, tam znajdziesz opis regulacji luzu łożyska główki ramy. Lepiej zlecić to mechanikowi, bo wymaga, zależnie od modelu, kluczy hakowych i klucza dynamometrycznego. W serwisówce do fz6 zaleca się też pomiar siły potrzebnej do poruszenia kierownicą. Jeśli zbyt mocno skręcisz łożyska to będzie Ci się "walić" moto w zakrętach na parkingach. Kolega kiedyś skręcił sobie łożyska na maksa w FJ1200 i odrazu glebę zaliczył jak tylko próbował skręcić z parkingu na ulicę. Ja miałem tylko trochę za mocno skręcone, i jak mi kolega mechanik to poluzował moto stało się o 50 kg lżejsze podczas manewrów parkingowych :). A tak moim zdaniem to powinienneś jeszcze sprawdzić poziom oleju w lagach... A! i zobacz czy nie masz luzu na śrubach na których pływa zacisk, poruszaj nim czy nie stuka. Skoro masz nowe klocki to czy przed zmianą też tak było? Bo jeśli nie, to może od tego zacząć i w klockach, lub niefachowej wymianie należy szukać przyczyny?

Autor:  fubu [ 2009-03-06 16:41:59 ]
Tytuł: 

kiefo1 a od damna tak masz?
W swoim kocie miałem tak, że w długiej trasie, jak tarcze były nagrzanae zaczął padać deszcz i chyba sie delikatnie wygięły i właśnei takie bicie było odczuwalne. Ale po przejechaniu 1000km ustało. Także poczekaj z tą tokarką :lol:

Autor:  kiefo1 [ 2009-03-07 14:06:29 ]
Tytuł: 

Bicie mam odkąd go kupiłem, tarcza na 100% do wymiany za duże bicie a krzywa jest dlatego że jak kiedyś znajomy go zostawił pod centrum handlowym na parkingu to przyjebał w niego samochód, rozwalił przedni błotnik no i jak już wiadomo tarcze też :(

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/