Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-03-21 09:24:20 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
rhazz napisał(a):
Ale jak ostatnio wyjechałem po zimie miałem 1.3 z przodu i wierz mi...nie prowadził się :D

No w to akurat nie wątpię, ale Ty już prawie nie miałeś tam luftu :). Chodzi mi tutaj o wypowiedzi, kiedy ktoś twierdzi, że czuję kosmiczną różnicę mając 0.2 bara mniej, czy więcej :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-21 09:24:20 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2017-03-21 09:53:53 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Mój kumpel tak robi jak idzie winklować. Jedzie na stację dotankować o 0.1bara bo wtedy mu się lepiej w zakręcie jedzie :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-21 13:16:32 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Na tor się upuszcza powietrza haha, i jakoś jeździ się lepiej, a przeież na torze skręca się wiecej. Dziwne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-21 16:00:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
ahamay, na torze też mocniej grzejesz gumę niż na ulicy. zawsze wydawało mi sie że na torze upuszczasz powietrze po to żeby po dogrzaniu (i rozszerzeniu powietrza) mieć docelowo właściwe ciśnienie. tutaj wiecej info:
http://motormania.com.pl/newsy/kraj/cis ... le-na-tor/

na drodze szosowej opony nie rozgrzejesz tak jak sportowej opony na torze (+ na torze mam wrażenie że często masz też koce grzewcze), więc niekoniecznie ten mechanizm może zadziałać. Tak więc z przenoszeniem ustawień z toru na ulice bym uważał.

żeby było jasne - jeśli masz ochotę to jeźdź sobie i na samych felgach bo wtedy opona się mniej zużywa, nie moja sprawa. ale jeśli chcesz polecać jakieś "niepodręcznikowe" rozwiązania innym, to podaj argumenty dla czego tak, inaczej możesz zrobić krzywdę. jeśli natomiast twoim jedynym argumentem jest "bo inni tak robią" to znaczy że nie masz pojęcia o czym gadasz (nawet jeśli wspomniani inni robią dobrze). I tutaj nie chodzi mi o personalną wrzutę do ciebie ahamay a raczej jako zasadę myślenia każdego, kto chce tu na forum udzielać dobrych rad odnośnie tego dla czego producent na siłę chciał popsuć swoją maszynę jakąś decyzją. potem ktoś bez wiedzy zastosuje się do uwag domorosłych rossich i zrobi sobie krzywdę...

Nie mówię że to co w serwisówce jest "najlepsze". to jest rozwiązanie bezpieczne, zastosowane z myślą o uogólnionych warunkach na całym globie, i bardzo możliwe że w określonej sytuacji jednak inne ustawienie sprawdzi się lepiej. trzeba jednak wiedzieć dla czego w tym wypadku akurat takie a nie inne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-21 18:42:17 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Hehe, no ogólnie to masz rację, ja jedynie będę zwolennikiem racjonalnego myślenia, a nie ślepego podążania za serwisówką i tym co producent mówi bo producent nie zawsze ma rację i "nie ruszaj" bo ma być 110 a nie 120 to nie do końca racja.

Ale niech każdy robi jak chce tylko niech nikt nie wmawia "nie ruszaj" bo? bo ktoś tak napisał.

I dalej będę za tym żeby każdy kto mówi o tym, że 120 jest lepsze od 110 i 110 jest lepsze od 120 opierał to stwierdzenie na NOWYCH oponach tego i tego rozmiaru, a nie na nowych ale 3 lata temu bo każda nowa opona zmienione ze zużytej będzie lepsza.

Pytanie do znawców, co lepsze FZS lub FZ6 z cepowatym zawieszeniem przednim NICZYM nie różniącym się swoją budową od tego co jest w skuterkach chińskich czy USD z innego motocykla? HĘ? bo ja wolę modyfikację na USD ale według niektórych to źle bo z fabryki tak nie wyjechało i już geometria żarówki w prawym lewym kierunkowskazie się zmienia :D

Grunt to wiedzieć co się robi.

I wcale bym się nie zdziwił gdyby powodem 110 w japońskiej wuesce zamiast 120 był fakt, że 110 jest po prostu tańsza, a to pomnożone przez tysiące tych pierdzików daje sporo jenów. Tadam, tajemnica odkryta ale wmawiajmy sobie, że to zostało poparte badaniami i w ogóle :D ale to moje przemyślenia, nikt nie musi się z nimi zgadzać i mam do nich pełne prawo :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-22 19:38:52 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Ja mam 120 zamiast 110 jeździłem na jednych i drugich. 120 nie zamknięta nawet na torze a 110 jak najbardziej. Ciśnienia nie ruszam bo uważam, że to jakieś fanaberie dla naszych maszyn. Tyle

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-24 16:25:19 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
ahamay - jaki ja jestem zły i bezmyślny bo olej wymieniam nie co 25tys a co 10:D Tu się zgadzam, co do samej opony pytałem kolegi - jeździ na moto i zajmował się wulkanizacją (dobrze nie na odpier.) i wiadomo może być czuć różnicę ale szczerze i uczciwie - przy użytku ulicznym (mowa o tych dwóch konkretnych wymiarach) nie odczuje się różnicy, choć nawet byłem na torze i o dziwo składał się w zakrętach i dał prowadzić.
Dobrze chłopaki napisaliście, można też przekombinować w złą stronę i mieć problem, wg mnie żeby COŚ KOMBINOWAĆ TRZEBA MIEĆ O TYM WIEDZĘ.
A co do aut i motocykli to więcej do powiedzenia mają niestety księgowi niż inżynierowie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-22 22:49:16 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Panowie zboczyliście trochę z tematu bo była mowa o profilu opony a nie zmianie szerokości (chociaż w niewielkim stopniu jest to powiązane).
Jak się okazało jeździłem na oponie 120/70 a nie jak w oryginale 60 :D Kupiłem taką samą czyli z profilem 70 . Wszystko się mieści.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-23 00:49:02 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-08-01 20:38:33
Posty: 78
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Ja jeszcze tylko na chwilkę wrócę do tego ciśnienia w oponach. Ogólnie jestem za przestrzeganiem zaleceń producenta ale ostatnio okazało się, że u mnie to się nie sprawdza. Być może jest to kwestia wyschodkowania opon chociaż jeżdżą od 2014 na moto. Z tego co czytałem niestety Michelin Pilot Road 4 mają taką tendencję. Ewentualnie jest to spowodowane kufrem, chociaż ja jestem lekki więc powinno się równoważyć. Na początku sezonu gdy było w okolicach 10 stopni dopompowałem oponki tak jak powinno być. Moto nawet na lekkich łukach nie prowadziło się pewnie. Tak jakby te schodki na oponach były odczuwalne. Później zrobiło się cieplej i ciśnienie wzrosło. Myślałem, że się po prostu wjeździłem i lepiej mi wychodzą łuki ale ostatnio sprawdziłem ciśnienie i upuściłem do zaleceń. Nerwowe prowadzenie powróciło :/ Podpompowałem po 0,2 i różnica jest wręcz kolosalna. Nawet zupełny żółtodziób by to wyczuł. Mam plan w tym roku zmienić opony na Metzelery Roadtec 01 więc jestem ciekaw czy dalej będzie taka różnica przy zmianie ciśnienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-08 13:01:26 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-06-08 12:07:26
Posty: 1
Płeć: Mężczyzna
Ja mam doświadczenie, jeśli zechcesz to zapraszam na priv. Chyba, że tutaj mogę odpisać?
__________________
ogłoszenia motoryzacja


Ostatnio edytowano 2017-06-17 23:23:11 przez nieistotny4, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-06-08 17:57:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Napisz tutaj, po to jest forum :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org