Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-03-14 22:32:41 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Hej wiem ze takie tematy gdzieś był ale nie moge znaleźć.
Czy ktoś jeździł z was na oponie 120/70/17???
Mieści się pod błotnik??? I przede wszystkim czy czuć jakoś specjalnie podczas jazdy, składania w zakręty itp że jest inaczej??
Wiem, że producent przewidział profil 60 ale mam do zakupienia w dobrej cenie 70-kę i chciałbym zasięgnąć języka :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-14 22:32:41 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2017-03-14 22:57:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
jeździłem w fzs o 10 większa i tu i tu i 170 zamiast 160 z tyłu.
Zrobiłem tak ze 30tys km - wnioski - w zakręcie dużo pewniej, przy codziennym użytku żadnych wyczuwalnych zmian. Jedyny minus - w koleinach dużo bardziej pływało mi moto na boki.
Ogólnie ja sobie chwaliłem bo miałem spokojne sumienie jeżdżąc w pełnym złożeniu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-14 23:52:27 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Ktoś kiedyś pisał chyba, że wchodzi na styk pod błotnik ale nie ręczę za to głową bo nie sprawdzałem ;)
Nie wszystkie modele opon występują w tym rozmiarze aczkolwiek mi się niedawno udało wyhaczyć za ok 300 zł pilot powera 2ct 120/60/17 z końcówki 2016 roku na allegro.

rhazz fzs miał w serii 110/70 więc miałeś tylko szerszą a kot ma w serii 120/60 więc tutaj zakładasz wyższy profil opony przy tej samej szerokości co niekoniecznie może dobrze wpłynąć na jej ułożenie się na feldze a co za tym idzie właściwości jezdne w zakrętach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-15 16:53:24 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
Mieści się:)
Ale jak jakieś kamyczki wbiją się w bieżnik to potrafi obcierać.
Czy są duże różnice w jeździe? Ciężko mi powiedzieć a jeśli są to mało odczuwalne. Też miałem możliwość zakupu w dobrych pieniądzach i wziąłem, nową założę 120/60 (w tym sezonie zapewne).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-15 21:21:27 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Ja zakupiłem już na tył bridgestona S21 z tamtego roku za 260 zł :D Jak nówka no i taka sama chce założyć na przód. Ale w dobrych pieniadzach nie znalazłem akurat mojego rozmiaru. Błotnik w kocie jest bardzo blisko opony i trochę się obawiam. Chyba jednak zostanę przy serii i w ostateczności nową zakupię bo na tyle i tak już zaoszczędziłem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-16 22:34:12 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Szukacie widzę sami sobie problemów, ktoś to kiedyś projektował i opony powinny być takie jakie przewiduje producent. Zmiana rozmiaru na pewno zmienia właściwości jezdne, zachowanie się motocykla w zakręcie itp. Przekonasz się jeden z drugim w najmniej oczekiwanym momencie. W historie przeczytanie wyżej nie wierzę, jakby coś było lepiej to projektant by to zastosował.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-17 01:12:16 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Podpiszę się pod słowami baxior'a. Właśnie w zakrętach profil opony daje się najbardziej poczuć - czy jest właściwy. Kupiłem kota z niewłaściwą opona. Po zamianie - dużo lepsze prowadzenie w zakrętach jak i samo składanie się.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-17 14:16:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
baxior napisał(a):
Przekonasz się jeden z drugim w najmniej oczekiwanym momencie.

Nav napisał(a):
Podpiszę się pod słowami baxior'a. Właśnie w zakrętach profil opony daje się najbardziej poczuć - czy jest właściwy. Kupiłem kota z niewłaściwą opona. Po zamianie - dużo lepsze prowadzenie w zakrętach

A ja po zmianie odczułem różnicę na plus :p więc myślę że trzeba sprawdzić się na własnej skórze żeby wydawać sądy... :geek:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-17 15:04:52 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Miałem 120 i faktycznie była bardzo blisko błotnika.

Ale pomiędzy błotnikiem, a szerszą częścią kielicha gdzie jest osłonka jest dobry centymetr luzu więc co za problem podnieść błotnik? stosując blaszki dystansowe? żaden i problem ocierających kamyczków z głowy.

A czy na 120 jeździ się gorzej/lepiej to niech każdy oceni ale niech punktem odniesienia będą opony nowe bo zakładając nową 120 w miejsce starej zjechanej 110 to na pewno będzie lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-17 15:09:56 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2016-09-22 10:45:51
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sześć082x6 2x4 2x7
Obecne moto: BMW R1200R
Zgadzam się z baxior i Nav... Jak ktoś wziął gruba kasę, żeby 2oo dobrze się zachowywało, to oczywiście można próbować coś zmieniać, ale należy pamiętać, że jak dotkniesz jeden parametr, to należy sprawdzić resztę, która może się posypać - np. zachowanie w winklu, czy walory jezdne...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-17 16:20:59 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Co zrobiła Yamaha z nakrętkami zębatek zdawczych? które odpadały w FZS, Thundercacie i nawet w fazerach na wtryskach, tacy nieomylni japońscy samurajowie.
Hamulce - błędnie zaprojektowany tylny zacisk w FZS i w wielu innych motocyklach, takie rozwiązania robi ktoś kto bierze grubą kasę?
Jeszcze do samej Yamahy, a szczególnie Fazerów znalazłbym z 10 jak nie więcej przykładów dziadostwa, a nie kunsztu inżynieryjnego.

To nie jest absolutnie ŻADNA wyrocznia i projektanci tego czy owego robią byle taniej, a nie dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-17 20:35:32 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
ahamay
Nie dziadostwo tylko źle zabezpieczona zębatka, ani ja ani żaden z moich znajomych nie miał problemu. Dziadostwem nazwałbym partacza, który dokręcał i zabezpieczał taką zębatkę.
I to tyle, skoro jesteście lepszymi inżynierami i fachowcami to powodzenia w niestosowaniu się do zaleceń producenta.
Sami jesteśmy kowalami swojego losu :P
LwG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-19 19:45:55 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Miałem fazera fzs 600 2002 rok na fabrycznym napędzie przejechał 30tyś km i nie miałem żadnych problemów z zębatką zdawczą a sprawdzałem ją raz w sezonie jak czyściłem napęd. Napęd nigdy nie był odkręcany czyli był zmontowany w fabryce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-21 00:47:57 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
baxior napisał(a):
I to tyle, skoro jesteście lepszymi inżynierami i fachowcami to powodzenia w niestosowaniu się do zaleceń producenta.

Co do stosowania się do zaleceń producenta, w nowych samochodach producenci zalecają wymieniać olej co 30, albo nawet i 50 tys km, powodzenia po tych 100.000km stosując się do zaleceń jakże nieomylnych inżynierów, gdzie nawet producenci olejów twierdzą, że nie ma ani oleju, ani filtra oleju, który będzie w stanie spełnić swoje zadanie przez 30 tys km i zalecają skrócenie wymiany co najmniej o połowę ;).

W kwestii opon, prawda jest taka, że zdecydowana większość użytkowników, którzy na forach wszczynają burzę w jakimś temacie, w codziennym użytkowaniu nie dojrzała by najmniejszej różnicy, to jest tak samo jak pierdzielenie głupot o ciśnieniu w oponach, że ma być 2.9, bo przy 2.4 moto się nie prowadzi, a w rzeczywistości nagle okazało by się, że mający najwięcej do powiedzenia w tym temacie, nie zauważyli by większej różnicy, gdyby mieli i 2 bar w gumie.

Miałem tak jak Rhazz 120/170 w FZS-ie, teraz mam prawilnie 110/160 i nie odczułem jakiegoś "łał" po powrocie na fabryczny rozmiar, nawet lepiej jeździło mi się na szerszych gumach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-03-21 09:08:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
glenroy napisał(a):
że ma być 2.9, bo przy 2.4 moto się nie prowadzi

Ale jak ostatnio wyjechałem po zimie miałem 1.3 z przodu i wierz mi...nie prowadził się :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org