Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 314 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-03-14 15:00:10 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-01-15 17:27:42
Posty: 681
Płeć: Kobieta
Obecne moto: Yamaha Thundercat
stoodent1 mieszanki silikonowo - krzemowe, ale i tak nie powinno się takich opon już zakładać, gdy mają powyżej 5 lat, choć przechowywane są w jak najlpszych do tego warunkach. Ale tu nie chodzić przecież o opony samochodowe tylko motocyklowe, więc nie ma sensu dalej ciągnąć tego tematu. A co do opon używanych, jeszcze jednym moim argumentem na nie jest to, że nigdy nie mamy pewności o pochodzeniu opony i jej "stanie technicznym". Czy przypadkiem ktoś nie miał dzwona, rozwalił moto, ale że opony całe to zgonię i zarobię. Po czym może się okazać, że taka guma ma walnięte opasanie, drutowanie lub inne uszkodzenia nie widoczne na pierwszy rzut oka. Do tego jeszcze dodajmy imbecyla wulkanizatora, który przekroczy dopuszczalne ciśnienie, co spowoduje, że w najgorszym wypadku kapeć efektownie nam wybuchnie! :D

Spojrzenie w gumę, czyli budowa kapcia http://www.motocykl-online.pl/artykuly/Budowa_opon


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Opona..?Dylemat!
PostNapisane: 2010-03-14 15:00:10 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2010-03-14 17:02:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
minor na moje mozesz spokojnie ten sezon na nich pojezdzic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-14 18:13:29 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-06-23 22:51:09
Posty: 27
Lokalizacja: Kielce
no, pozostaję kupno najpierw przodu, później tyłu ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-14 18:56:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-02-04 18:36:02
Posty: 46
Lokalizacja: Kaszuby
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
dzięki, kamień z portfela... :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-20 19:11:38 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2008-10-25 04:46:05
Posty: 70
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kot i pies
Jeździ ktoś z was na Dunlopie roadsmart, ja to się sprawuje?
Szukam jakiejś oponki na przód, bo nie ufam mojej supercorsie w taką pogodę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-20 23:12:18 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-02-18 12:59:30
Posty: 728
Lokalizacja: Warmia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GTR 1400
Matti napisał(a):
Jeździ ktoś z was na Dunlopie roadsmart, ja to się sprawuje?


Mam takie na kołach. Wcześniej jeździłem na Michalinach Pilot Road2. W teście opon turystyczno-sportowych te dwa modele zajeły wspólnie pierwsze miejsce, Michaliny są trochę lepsze na mokrym. Dunlopy cechuje lepsze prowadzenie w zakręcie i poręczność, niż Pilot Road2, jeśli przebiegi będą podobne to będę szczęśliwy :) Kupiłem motocykl z Roadsmartami, które miały przebieg około 1000 km i przejechałem na nich kolejne 2000 km, wyglądają praktycznie jak dopiero założone. Na Michalinach przejechałem ponad 17000 km i kiedy sprzedałem moto to pomierzyłem bieżnik tylnej opony i wyglądało na to, że przy takim stylu jazdy jak mój powinna dojechać do 20000 km, a przednia opona w zasadzie powinna wystarczyć na dwie tylne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-21 09:24:23 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2008-10-25 04:46:05
Posty: 70
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kot i pies
Właśnie zastanawiam się nad Pilot Road 2ct, Dunlop Roadsmart i Pirelli Diablo Strada, Pirelki są do nabycia w fajnych pieniążkach, bo komplet kosztuje 699zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-21 16:14:54 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2007-09-13 21:34:31
Posty: 227
Lokalizacja: woj.Pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kawasaki GTR 1400
Ja zdecydowałem się na Dunlop Roadsmart,w Niemczech dostępna za 220 Euro za komplet.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-21 19:01:32 
forumowa amazonka

Dołączył(a): 2009-07-17 18:35:36
Posty: 206
Lokalizacja: Oborniki
Płeć: Kobieta
Obecne moto: CBR 1000 RR sc59
Ja sie zdecydowałam na Pirelki Diablo Strada głównie ze względu na cene ale nie wiem jak sie sprawują, bo jeszcze ich nie założyłam. W testach zarówno w zakrętach jak i na mokrym były na drugim miejscu, więc myśle, że za tą cene warto je kupić...Link do testu opon sportowo-turystycznych jest w dziale o fazerze Części i Akcesoria w poście Opona... :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-21 19:18:05 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-01-18 15:07:21
Posty: 248
Lokalizacja: Pniów/Rzeszów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF600R Thundercat
Matti napisał(a):
Jeździ ktoś z was na Dunlopie roadsmart, ja to się sprawuje?


Mój kot na takich śmiga, z czystym sumieniem polecam, bardzo dobre oponki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-21 19:37:01 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-19 10:49:59
Posty: 432
Lokalizacja: Głogów/Radwanice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: w Play
Obecne moto: Kawasaki ZX9R
Kupiłem opone 120/60/17 MICHELIN PILOT SPORT i zerknąłem ze indeks 55W= 218kg na oponę. Wystarczająco to jest ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-22 00:11:04 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-01-15 17:27:42
Posty: 681
Płeć: Kobieta
Obecne moto: Yamaha Thundercat
skidmarks na przód jak najbardziej. Wszystko OK. :wink:

Indeks prędkości opon określa z jaką maksymalną prędkością może się poruszać pojazd w nie wyposażony. Jeśli indeks nie wyższy niż H (do 210km/h), to brane jest pod uwagę maksymalne obciążenie opony zgodnie z jej indeksem nośności. Przy indeksach wyższych niż H (210 km/h), zakłada się proporcjonalnie mniejsze dopuszczalne obciążenie wraz ze wzrostem prędkości.

J - do 100 km/h
K - do 110 km/h
L - do 120 km/h
M - do 130 km/h
N - do 140 km/h
P - do 150 km/h
Q - do 160 km/h
R - do 170 km/h
S - do 180 km/h
T - do 190 km/h
H - do 210 km/h
V - do 240 km/h
W - do 270 km/h
Y - do 300 km/h
VR - powyżej 210 km/h
ZR - powyżej 240 km/h

Indeks nośności określa maksymalny dopuszczalny nacisk na oponę. Jeśli użyjemy opon ze zbyt niskim indeksem nośności, opony mogą ulec zniszczeniu. W związku z tym, nie zaleca się stosowania opon z niższym indeksem niż zalecany przez producenta. Niestety nie wystarczy po prostu podzielić maksymalną dopuszczalną masę Twojego auta przez cztery. Nośność odnosi się do wartości dynamicznych a nie statycznych. Np.przy nagłym hamowaniu masa pojazdu może w dużym stopniu zostać przeniesiona na przednią oś. Dlatego nie pozostaje nic innego, jak sprawdzenie tej wartości w instrukcji.

50 - 190 kg / na oponę
51 ? 195 kg / na oponę
52 ? 200 kg / na oponę
53 ? 206 kg / na oponę
54 ? 212 kg / na oponę
55 ? 218 kg / na oponę
56 ? 224 kg / na oponę
57 ? 230 kg / na oponę
58 ? 236 kg / na oponę
59 ? 243 kg / na oponę
60 ? 250 kg / na oponę
61 ? 257 kg / na oponę
62 - 265 kg / na oponę
63 - 272 kg / na oponę
64 - 280 kg / na oponę
65 - 290 kg / na oponę
66 - 300 kg / na oponę
67 - 307 kg / na oponę
68 - 315 kg / na oponę
69 - 325 kg / na oponę
70 - 335 kg / na oponę
71 - 345 kg / na oponę
72 - 355 kg / na oponę
73 - 365 kg / na oponę
74 - 375 kg / na oponę
75 - 387 kg / na oponę
76 - 400 kg / na oponę
77 - 412 kg / na oponę
78 - 425 kg / na oponę
79 - 437 kg / na oponę
80 - 450 kg / na oponę
81 - 462 kg / na oponę
82 - 475 kg / na oponę
83 - 487 kg / na oponę
84 - 500 kg / na oponę
85 - 515 kg / na oponę
86 - 530 kg / na oponę
87 - 545 kg / na oponę
88 - 560 kg / na oponę
89 - 580 kg / na oponę
90 - 600 kg / na oponę
91 - 615 kg / na oponę
92 - 630 kg / na oponę
93 - 650 kg / na oponę
94 - 670 kg / na oponę
95 - 690 kg / na oponę
96 - 710 kg / na oponę
97 - 730 kg / na oponę
98 - 750 kg / na oponę
99 - 775 kg / na oponę
100 - 800 kg / na oponę
101 - 825 kg / na oponę
102 - 850 kg / na oponę
103 - 875 kg / na oponę
104 - 900 kg / na oponę
105 - 925 kg / na oponę
106 - 950 kg / na oponę
107 - 975 kg / na oponę
108 - 1000 kg / na oponę
109 - 1030 kg / na oponę
110 - 1060 kg / na oponę
111 - 1090 kg / na oponę
112 - 1120 kg / na oponę
113 - 1150 kg / na oponę
114 - 1180 kg / na oponę
115 - 1215 kg / na oponę
116 - 1250 kg / na oponę
117 - 1285 kg / na oponę
118 - 1320 kg / na oponę
119 - 1360 kg / na oponę
120 - 1400 kg / na oponę
121 - 1450 kg / na oponę
122 - 1500 kg / na oponę
123 - 1550 kg / na oponę
124 - 1600 kg / na oponę
125 - 1650 kg / na oponę
126 - 1700 kg / na oponę


Dla indeksów prędkości VR, ZR, V, W, Y:
Dla opon kategorii VR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 210km/h.
Dla opon kategorii ZR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 240km/h.
Dla opon z indeksem V należy zmniejszyć obciążenie o 3% co 10km/h w zakresie od 210 do 240km/h.
Dla opon z indeksem W należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 240 do 270km/h.
Dla opon z indeksem Y należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 270 do 300km/h.

PS. Sorry, że w opisie o puszkach, ale zasada doboru kapci ta sama.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-22 00:34:47 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-19 10:49:59
Posty: 432
Lokalizacja: Głogów/Radwanice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: w Play
Obecne moto: Kawasaki ZX9R
ROXI dzięki. Normalnie elaborat :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-23 11:19:55 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
No dobra... zdecydowałem się na Michelin Pilot Road 2, mam ciuchy tekstylne więc kolanem nie będę zakręcał i powinny starczyć, trwałość jest podobno niezła.
rozmiar 120/60/17 i 160/60/17
znalazłem na moto-opony.pl za 447zł p i 578zł t.
Brać czy szukać dalej ? Czasem się słyszy, że ktoś kupił komplet za 600zł itp. może są jakieś sklepy gdzie jest wybitnie tanio a tylko ja o nich nie słyszałem ?

Korci mnie założenie na przód zamiast pilot road pilot powerów 2CT, tylko że one mają już nieco inny profil. Obecnie mam tak złożone, ale dopiero się uczę latać sportowym moto i takich różnic nie dostrzegam...

Pomocy, bo stracę cały dzień czytając testy w internecie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-23 11:38:17 
Legenda forum

Dołączył(a): 2007-08-28 13:23:30
Posty: 4622
Obecne moto: jamaha pw 50
Luterq nie trać czasu, kupuj road-y montuj i korzystaj z pogody.
Jak nie zamierzasz ścigać się na torze, to nawet do ostrego winklowania po drogach Ci spokojnie wystarczą, ja tam w alpach chwaliłem te oponki, boki naprawdę mają zajebista mieszankę, a jeździliśmy we dwoje.
ja polecam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 314 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 21  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org