Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: geometria ramy
PostNapisane: 2009-08-15 09:09:08 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-03-15 11:30:39
Posty: 222
Lokalizacja: Częstochowa
panowie potrzebuje informacji które pomogą mi sprawdzić czy kotek jest prosty. odrazu zaznaczam ze juz na nim jeździłem i jezdzi prosto i jak dla mnie bardzo stabilnie ale z innych źródeł słyszałem ze moe byc krzywy:/:/ po czym poznac zeby miec pewnosc i jakie są objawy??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: geometria ramy
PostNapisane: 2009-08-15 09:09:08 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-15 17:33:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Rozbiórka motocykla i laserowy pomiar główki ramy, a gdzie to robią to Ci nie powiem.

Ogólnie moto musi jeździć prosto, równo wydzierać opony, przy ostrym heblowaniu przodem jechać na wprost, w winklu nie może ani przód odstawać ani tył, jak puścisz kiere przy chociaż 80km/h musi lecieć prosto ( warunek dobry asfalt )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-15 17:53:02 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-02-12 15:01:04
Posty: 391
Lokalizacja: Piaseczno / Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: DEFI
Obecne moto: FZ6S2
Najlepszym rozwiązaniem jest pomiar ramy.

Jazda motocykla prosto lub jego wężykowanie po puszczeniu kierownicy bardziej zależy od prostego siedzenia na siodle i właściwego balansowania, więc nie jest to pewny pomiar.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-15 18:41:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Tu się mylisz kolego.

Wężykowanie: główka ramy, bicie felg, krzywa główka
Jazda na wprost: osiowość napędu, opony, krzywa główka, luz ułożyskowania wachacza

Zawsze jeśli jest krzywa główka ramy odbije się to na jakimś elemencie i da się to zauważyć, wiadomo pomiar daje 99% pewności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-15 18:46:01 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-03-15 11:30:39
Posty: 222
Lokalizacja: Częstochowa
powiem tak jechałem tym moto 160 i po puszczeniu kiery leci prosciutko. opony wydziera równo. przy cheblowaniu tez leci prosto. nie wiem jak sprawa wygląda w winklach. gadałem z gościem który mówi ze moto jest krzywe ja nic takiego nie wyczuwam mozna jakos inaczej sprawdzic niz laserowym pomiarem?? bo to pewnie kupa kasy na to potrzebna i nie wszedzie robią:/:/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-15 19:31:13 
Paramedic

Dołączył(a): 2009-01-01 12:46:21
Posty: 1342
Lokalizacja: LU/PO/ZSW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 112 lub 601100100
Obecne moto: lookinforFZ1
Geometria ramy z 300 zł najmniej - ale masz pewność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-15 20:59:43 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-03-15 11:30:39
Posty: 222
Lokalizacja: Częstochowa
300ł i jeszcze nie wiadomo gdzie trzeba by jechać żeby takie coś zrobic:/:/ a moze być taka ewentualnośc ze moto jest po dzwonie a rama jest ok?? bo gośc niby mówi ze tam nawet jakies uchwyty trzymające silnik były urwane:/ a moto smiga prosto


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-15 21:03:11 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Kolego jesteś z częstochowy, numer do mnie masz w stopce ( 100km ). Nie pomierzę Ci laserowo główki, ale na pewno znajdziemy gdzie moto leżało , jak bardzo, czy jest proste , czy jeździ prosto i jak się sprawuje.

Dla porównania stoi obok mój kot jakbyś chciał porównać własnymi oczami. Pozdrawiam i zapraszam 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-15 21:42:27 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-02-12 15:01:04
Posty: 391
Lokalizacja: Piaseczno / Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: DEFI
Obecne moto: FZ6S2
Wojt@s napisał(a):
Tu się mylisz kolego.

Wężykowanie: główka ramy, bicie felg, krzywa główka
Jazda na wprost: osiowość napędu, opony, krzywa główka, luz ułożyskowania wachacza


A ja się z tobą zgadzam. :lol:

Bo miałem napisać jazda na wprost a nie wężykowanie. :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-15 21:53:52 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Ogólnie trzeba moto przejrzeć fachowym okiem, bo może kolega zakupił minę.Rozebrać plastiki, i wtedy wyjdzie szydło z worka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-16 08:33:48 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-03-15 11:30:39
Posty: 222
Lokalizacja: Częstochowa
no a jesli jest tak jak ten gość mówi ze moto jest po dzwonie bo uchwyty silnika były spawane a cała reszta gra jezdzi prosti itp itd to o co tu chodzi??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-16 13:05:50 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Kolego jak już zauważyłeś uchwyty były spawane, silnik kota jest na wieszaku, tzn pod ramę, od dołu nic go nie trzyma. Więc jeśli wieszaki były spawane to albo moto dostał dzwon od przodu, podgiębło lagi i felga weszła w silnik, albo uderzenie boczne.

Więc i tak wydechy miałeś wymieniane, plastiki, kiere, prawdopodobnie lagi , półki i felgę. Wieszaki same nie pękają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-16 14:45:50 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-02-06 22:07:49
Posty: 649
Lokalizacja: Tarnów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha R1 RN12
nie wiem czy to Ci pomoże ale slyszałem, że sposobem sprawdzenia czy motor jest w miarę prosty ... to na jakiejs piaszczystej powierzchni przepchać lub przejechać prosto i zobaczyć czy ślady kół się pokrywaja :wink: (jak ktos funduszy nie ma na laserowe sprawdzenie)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-16 18:37:52 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-01-23 19:33:48
Posty: 489
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
no jakby robił dwa ślady to by były cuda :lol: i napewno by znosiło porządnie.
Podkleję się pod temat, mam takie pytanie mianowicie czasami mam wrażenie, że jak wykładam się w zakręt i juz jestem pochylony to mam dziwne takie jakby wężykowanie przedniego koła, czym to może byc spowodawane???
Czy to taka shima no sam nie wiem, chyba dam "kajta" jakiemuś lepszemu motocykliście żeby to ocenił może to jest tylko moje złudzenie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-16 19:52:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Leszek wężykowanie w winklu to napewno odpada Ci główka ramy, ja bym obstawił krzywą felgę lub przekoszoną oponkę. A po dociążeniu przedniego kapcia w winklu nadal masz wężykowanie??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org