Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

geometria ramy
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=1&t=2975
Strona 1 z 3

Autor:  Slomka [ 2009-08-15 09:09:08 ]
Tytuł:  geometria ramy

panowie potrzebuje informacji które pomogą mi sprawdzić czy kotek jest prosty. odrazu zaznaczam ze juz na nim jeździłem i jezdzi prosto i jak dla mnie bardzo stabilnie ale z innych źródeł słyszałem ze moe byc krzywy:/:/ po czym poznac zeby miec pewnosc i jakie są objawy??

Autor:  Wojt@s [ 2009-08-15 17:33:39 ]
Tytuł: 

Rozbiórka motocykla i laserowy pomiar główki ramy, a gdzie to robią to Ci nie powiem.

Ogólnie moto musi jeździć prosto, równo wydzierać opony, przy ostrym heblowaniu przodem jechać na wprost, w winklu nie może ani przód odstawać ani tył, jak puścisz kiere przy chociaż 80km/h musi lecieć prosto ( warunek dobry asfalt )

Autor:  skocz_ek [ 2009-08-15 17:53:02 ]
Tytuł: 

Najlepszym rozwiązaniem jest pomiar ramy.

Jazda motocykla prosto lub jego wężykowanie po puszczeniu kierownicy bardziej zależy od prostego siedzenia na siodle i właściwego balansowania, więc nie jest to pewny pomiar.

Autor:  Wojt@s [ 2009-08-15 18:41:09 ]
Tytuł: 

Tu się mylisz kolego.

Wężykowanie: główka ramy, bicie felg, krzywa główka
Jazda na wprost: osiowość napędu, opony, krzywa główka, luz ułożyskowania wachacza

Zawsze jeśli jest krzywa główka ramy odbije się to na jakimś elemencie i da się to zauważyć, wiadomo pomiar daje 99% pewności.

Autor:  Slomka [ 2009-08-15 18:46:01 ]
Tytuł: 

powiem tak jechałem tym moto 160 i po puszczeniu kiery leci prosciutko. opony wydziera równo. przy cheblowaniu tez leci prosto. nie wiem jak sprawa wygląda w winklach. gadałem z gościem który mówi ze moto jest krzywe ja nic takiego nie wyczuwam mozna jakos inaczej sprawdzic niz laserowym pomiarem?? bo to pewnie kupa kasy na to potrzebna i nie wszedzie robią:/:/

Autor:  Leśmian [ 2009-08-15 19:31:13 ]
Tytuł: 

Geometria ramy z 300 zł najmniej - ale masz pewność.

Autor:  Slomka [ 2009-08-15 20:59:43 ]
Tytuł: 

300ł i jeszcze nie wiadomo gdzie trzeba by jechać żeby takie coś zrobic:/:/ a moze być taka ewentualnośc ze moto jest po dzwonie a rama jest ok?? bo gośc niby mówi ze tam nawet jakies uchwyty trzymające silnik były urwane:/ a moto smiga prosto

Autor:  Wojt@s [ 2009-08-15 21:03:11 ]
Tytuł: 

Kolego jesteś z częstochowy, numer do mnie masz w stopce ( 100km ). Nie pomierzę Ci laserowo główki, ale na pewno znajdziemy gdzie moto leżało , jak bardzo, czy jest proste , czy jeździ prosto i jak się sprawuje.

Dla porównania stoi obok mój kot jakbyś chciał porównać własnymi oczami. Pozdrawiam i zapraszam 8)

Autor:  skocz_ek [ 2009-08-15 21:42:27 ]
Tytuł: 

Wojt@s napisał(a):
Tu się mylisz kolego.

Wężykowanie: główka ramy, bicie felg, krzywa główka
Jazda na wprost: osiowość napędu, opony, krzywa główka, luz ułożyskowania wachacza


A ja się z tobą zgadzam. :lol:

Bo miałem napisać jazda na wprost a nie wężykowanie. :roll:

Autor:  Wojt@s [ 2009-08-15 21:53:52 ]
Tytuł: 

Ogólnie trzeba moto przejrzeć fachowym okiem, bo może kolega zakupił minę.Rozebrać plastiki, i wtedy wyjdzie szydło z worka.

Autor:  Slomka [ 2009-08-16 08:33:48 ]
Tytuł: 

no a jesli jest tak jak ten gość mówi ze moto jest po dzwonie bo uchwyty silnika były spawane a cała reszta gra jezdzi prosti itp itd to o co tu chodzi??

Autor:  Wojt@s [ 2009-08-16 13:05:50 ]
Tytuł: 

Kolego jak już zauważyłeś uchwyty były spawane, silnik kota jest na wieszaku, tzn pod ramę, od dołu nic go nie trzyma. Więc jeśli wieszaki były spawane to albo moto dostał dzwon od przodu, podgiębło lagi i felga weszła w silnik, albo uderzenie boczne.

Więc i tak wydechy miałeś wymieniane, plastiki, kiere, prawdopodobnie lagi , półki i felgę. Wieszaki same nie pękają.

Autor:  Tomek88 [ 2009-08-16 14:45:50 ]
Tytuł: 

nie wiem czy to Ci pomoże ale slyszałem, że sposobem sprawdzenia czy motor jest w miarę prosty ... to na jakiejs piaszczystej powierzchni przepchać lub przejechać prosto i zobaczyć czy ślady kół się pokrywaja :wink: (jak ktos funduszy nie ma na laserowe sprawdzenie)

Autor:  leszek88888 [ 2009-08-16 18:37:52 ]
Tytuł: 

no jakby robił dwa ślady to by były cuda :lol: i napewno by znosiło porządnie.
Podkleję się pod temat, mam takie pytanie mianowicie czasami mam wrażenie, że jak wykładam się w zakręt i juz jestem pochylony to mam dziwne takie jakby wężykowanie przedniego koła, czym to może byc spowodawane???
Czy to taka shima no sam nie wiem, chyba dam "kajta" jakiemuś lepszemu motocykliście żeby to ocenił może to jest tylko moje złudzenie...

Autor:  Wojt@s [ 2009-08-16 19:52:35 ]
Tytuł: 

Leszek wężykowanie w winklu to napewno odpada Ci główka ramy, ja bym obstawił krzywą felgę lub przekoszoną oponkę. A po dociążeniu przedniego kapcia w winklu nadal masz wężykowanie??

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/