Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Czy przy zmianie biegu z jedynki na dwójkę słychać u Ciebie wyraźny zgrzyt??
TAK 28%  28%  [ 32 ]
NIE 25%  25%  [ 28 ]
CZASAMI (NIEUMIJĘTNA ZMIANA BIEGU) 47%  47%  [ 54 ]
Liczba głosów : 114
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-08-25 23:50:44 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-03-06 23:13:29
Posty: 340
Lokalizacja: Berlin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki GSX 1300R
Nie no wiadomo, każdemu co innego odpowiada. Ja się dziwie, że na swojej jeszcze tyle ujechałem bo już jak kupiłem to nieźle łomotało. Zresztą wiadomo, pierwsze moje moto i człowiek uczy się dopiero. W każdym razie widziałem wodziki w skrzyni z tego koto co kupiłem....to się dopiero nazywa zajechać skrzynie, były idealnie płaskie i spalone.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-08-25 23:50:44 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-08-26 12:03:26 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-18 15:43:41
Posty: 31
Lokalizacja: Rzeszów,Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
Taser napisał(a):
No dobra Wojtas, ale trzeba przyznać, że yamahowskie skrzynie do najlepszych nie należą, hondy dostaja straszne baty zazwyczaj, a tak sie nie sypia. Inna sprawa, że może jakoś bardzo dbale tych biegów nie zmieniałem, ale chyba też nie jakoś masochistycznie. Miglanz mi to się raczej wydaje, że to dlatego że dwójka i 6 jakoś współpracują. Nie kojarzę abym jakoś specjalnie telepał się na ostatnim telepiąc łańcuchem.



ok ja nie twierdzę ze ty tak jezdziłes mogł tak robic poprzedni własciciel lub jeszcze poprzedni i dopiero teraz wyszło, a piszę tak bo czytając to forum nieraz spotkałem sie ze ktos pisał jakoby możnabyło bez przeszkód jezdzic przy tak małej prędkosci na szóstce, a własnie nie mozna bo nawet najmocniejsza skrzynia tego nie wytrzyma długo, osobiscie nie zapinam szóstki poniżej 120 km/h, a btw mojej yamahy na żadną honde bym nie wymienił ;D pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-08-26 14:34:51 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-03-06 23:13:29
Posty: 340
Lokalizacja: Berlin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki GSX 1300R
Miglanz ja tego tak nie odebrałem. Wydaje mi się, że spokojnie można jeździć na ostatnim biegu nawet 70-80, pod warunkiem, że przy przyspieszaniu się zredukuje ten jeden czy dwa w dół aby skrzyni tak nie obciążać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-08-26 17:45:19 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-18 15:43:41
Posty: 31
Lokalizacja: Rzeszów,Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
no tak hamowanie silnikiem to co innego wtedy skrzynia nie jest tak obciazona, byleby nie dawac w pałe na wysokim biegu z małej prędkosci, ale ja na przykład nawet jak jade ze stałą prędkoscią te 70- 80 wole zredukowac odpowiednio jak zwalniam, stosownie do prędkosci.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-08-27 17:05:42 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-03-06 23:13:29
Posty: 340
Lokalizacja: Berlin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki GSX 1300R
To to już wchodzi w nawyk, chodź czasem fajnie by było mieć litra w trasie a nie tak wachlować tą skrzynią:P Zresztą redukowanie i synchronizacja biegu z odpowiednią prędkością to dla własnego bezpieczeństwa. Ja zawsze jak złapią mnie światła i jestem pierwszy to od razu do jedyneczki i patrze czy nic mi w dupę nie chce wjechać. Dopiero jak coś stanie za mną to na luz i czekam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-08-27 21:57:48 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-05-21 10:26:59
Posty: 96
Lokalizacja: Łomża
Co do wachlowania. to ostatnio robiliśmy treskę i to moja maszyna była najsłabsza i do tego tempo było masakryczne. Oprócz mnie na kocie, lecieli kumple na r6, gsxr 750 i Bking. Jak jadę sam, to przy wyprzedzaniu zbije jeden, dwa w dół, albo i nie. A tu praktycznie po każdym do hamowaniu zbijałem do dwójki. Kumpel od Bkinga mówił potem, kurcze jechałem za tobą, i widzę że ci ta noga nie przestaje chodzić non stop, przyśpieszamy, zwalniamy, a ty ciągle wachlujesz, prze***ane. Hmm, czy ja wiem, sama radocha tak pomieszać i silnik trzymać powyżej 9k stale. I do grubo powyżej 2 paczek nie odstawałem. A jak się robiło luźniej, to Bking wymiękał bo bez owiewki. A ja z braku mocy.
Co do dwójki to przy niższych obrotach głośno strzela, zauważyłem że najgorzej wchodzi przy 6-8k, a potem im wyższe obroty tym lepiej, a jak się pociągnie na jedynce pod odcięcie, to wskakuje jak w masło. A kolejne biegi bez sprzęgła, rewelacja jak to ładnie wtedy chodzi, ale tylko jak się pałuje na ostro. Przy spokojnej jeździe jakoś lepiej wchodzą ze sprzęgłem. Dwójka zawsze ze sprzęgłem, próbowałem bez i też się da, ale nie działa to tak jak bym oczekiwał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-24 21:35:27 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-03-06 23:13:29
Posty: 340
Lokalizacja: Berlin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki GSX 1300R
A teraz działa mi idealnie po wymianie. Pytanie trochę z innej beczki, czy kiedy przy wysokich obrotach będę zapinał dwójeczkę, konkretnie, bardzo konkretnie to jak to będzie wyglądało z żywotnością. Głównie pytanie do Wojtasa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-25 12:09:13 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Taser napisał(a):
jak to będzie wyglądało z żywotnością


Sądzę, że powinieneś się zaopatrzyć w to:
http://www.factorypro.com/products/shif ... y_Pro.html
jeśli masz zamiar tak jeździć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-25 16:09:40 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-03-06 23:13:29
Posty: 340
Lokalizacja: Berlin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki GSX 1300R
Czyli powiadasz, że warto zainwestować w quick shiftera? Jak to wygląda cenowo?

Patent ogólnie jak widziałem na filmiku nieźle działa, ale ktoś mi wytłumaczy dokładnie jak to funkcjonuje?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-25 19:02:56 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
to nie jest quick shifter.
Link prowadzi do dwóch elementów które powodują, że zmiana biegu dokonuje się szybciej i pewniej, szczególnie ważne jak się zmienia przy max obrotach.

quick shifter to w skrócie takie genialne urządzenie które po naciśnięciu dźwigni zmiany biegu, na ułamek sekundy potrzebny na "zatrybienie" odcina zapłon na kilku albo wszystkich cylindrach tak, że nie trzeba odejmować gazu aby przebić na kolejny bieg. Shift pro jest przydatny każdemu, Quick shifter tylko tym co liczą czas okrążenia z dokładnością do 0,00s


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-25 20:22:25 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-03-06 23:13:29
Posty: 340
Lokalizacja: Berlin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki GSX 1300R
To w takim razie jak działa ten patent?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-26 00:10:17 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Taser napisał(a):
To w takim razie jak działa ten patent?


Nie jestem dystrybutorem, ale z tego co czytałem bo sam się nad tym zastanawiam to w skład zestawu wchodzi:
sprężyna która pośredniczy w ruchu między dźwignią zmiany biegu, jest to twardszy zamiennik, powoduje, że biegi wchodzą szybciej i pewniej.
blaszka z łożyskiem kulkowym, oryginalnie w kocie jest słabej jakości łożysko ślizgowe. Wymiana jak wyżej, powoduje, że bieg łatwiej wchodzi i szybciej zaskakuje.

jakieś pół roku temu był wątek na ten temat, ktoś opisywał, że faktycznie jest lepiej tylko trudniej luz złapać.
edit: nawet się znalazło.
viewtopic.php?f=2&t=2921&hilit=Shift+pro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-26 10:07:57 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-03-06 23:13:29
Posty: 340
Lokalizacja: Berlin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki GSX 1300R
Narazie to trochę spłukany jestem, ale w zimę zobaczymy ;) Dzięku Luterq za wyjaśnienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org