Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-06-29 17:12:45 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-06-29 15:36:45
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600R
Witam, mam problem ze swoim Thundercatem z 2000r, którego składam po wypadku.
Otóż, z przodu od metalowej rurki, która jest połączona z airboks'ami i ze stelażem odchodzi cienki wężyk z lewej strony. Następnie wędruje w dół i rozdziela się na trójniku. Jeden wężyk z trójnika wędruje w dół i kończy się przeźroczystym zbiorniczkiem z napisem UP, natomiast ten drugi z trójnika wędruje ku tyłowi w stronę silnika i tam się kończy.
Mam pytanie, czy on powinien być gdzieś podłączony, a jeśli tak, to gdzie ??
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-29 17:12:45 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2011-06-29 18:01:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-10-15 17:26:09
Posty: 15
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Jak dobrze rozumiem to chodzi ci o wężyk nr 49 rys 2.
Jeżeli tak to powinien być podłączony od spodu do boxa "34"(rys 1) koło śrubki "48" i służy do odprowadzania wody która następnie zbiera się w zbiorniczku z napisem UP"51"
Załącznik:
Komentarz: rys1
1.jpg [36.24 KiB]
Pobrane 630 razy
Załącznik:
Komentarz: rys 2
2.jpg [37.99 KiB]
Pobrane 625 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-29 18:12:03 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-06-29 15:36:45
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600R
tak, to na pewno chodzi o ten wężyk, tylko z tego schematu nie widać chyba gdzie powinien być podłączony

przepraszam , nie doczytałem do końca, jesteś kolego wielki, wielkie dzięki :)

Edytuj swoje posty !
Nemo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-29 18:16:51 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-10-15 17:26:09
Posty: 15
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Stąd mój opis. Podłącza się go na dole boxa obok śrubki z nr. 48 rys 2 (wystaje mały "cycek")fotki niestety nie dam rady ci zrobić (moto w domku a ja na wyjeździe)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-29 22:44:37 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
arnoldini napisał(a):
Podłącza się go na dole boxa obok śrubki z nr. 48 rys 2 (wystaje mały "cycek")


A ja powiem, że tego wężyka nie podłącza się nigdzie, leży sobie od tak obok rozrusznika jako odpowietrzenie gaźników.
Kiedyś nawet postawiłem odważną tezę, że jego dodatkowym zastosowaniem może być spuszczanie paliwa z gaźników..

Do tego cycka od airboxa, podłącza się inny wężyk odprowadzający wodę i ten idzie razem z innymi do swojego miejsca pod prawym setem do innych wężyków odprowadzających płyny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-30 20:00:03 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-06-29 15:36:45
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600R
czyli podłączenie wężyka lub jego brak nie wpływa na pracę motocykla, to cieszy...
tylko kto ma rację ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-01 00:07:54 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-10-15 17:26:09
Posty: 15
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Ja niestety będę mógł sprawdzić połączenia u siebie dopiero za 2 tygodnie. Tak że teza Luterq'a wydaje się całkiem rozsądna :). W każdym razie niepodłączenie go nigdzie na pewno nie wpłynie na pracę silnika :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-01 12:50:30 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
bewiak napisał(a):
czyli podłączenie wężyka lub jego brak nie wpływa na pracę motocykla


oczywiście że wpływa, pytanie tylko jak. Cały czas się zastanawiam jaki może być efekt jego podłączenia do airboxa. W tej chwili w komorze pływakowej masz stałe ciśnienie atmosferyczne niezależnie od ciśnienia w airboxie. Po podłączeniu odpowietrzenia do airboxa, w komorze pływakowej będą zmienne ciśnienia od podciśnienia przy gazowaniu podczas ruszania i nadciśnienia podczas dużych prędkości... Jak i czy wpłynie to na pracę gaźników...

To są bardzo ciekawe i złożone zjawiska opisywane w poradnikach dot regulacji gaźników, np odpowietrzenie baku, musi być podłączone do airboxa w przypadku braku pompy paliwa tylko zasilaniu grawitacyjnym, inaczej doładowanie dynamiczne potrafi znacznie obniżyć poziom paliwa na pływakach... itp.

Problem z tym jest taki, że dupo-hamownia może nie wykryć nawet znacznych różnic w mocy a zwykła hamownia rzadko oferuje nawiew o prędkości 150-250km/h.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org