Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Czy umiesz świadomie wykorzystać przeciwskret?
Ankieta wygasła 2008-04-14 16:07:31
tak, umiem 16%  16%  [ 4 ]
ciągle się uczę i idzie mi coraz lepiej 40%  40%  [ 10 ]
słyszałem o tym, próbuje to zaobserwować 32%  32%  [ 8 ]
świadomie nie wykorzystuje go 12%  12%  [ 3 ]
Liczba głosów : 25
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przeciwskret
PostNapisane: 2008-03-31 16:07:31 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-01-27 00:04:02
Posty: 254
Lokalizacja: Szczytno
Interesuje mnie na jakim jesteście etapie jazdy motocyklem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przeciwskret
PostNapisane: 2008-03-31 16:07:31 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2008-03-31 19:51:51 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2007-09-22 20:05:58
Posty: 1077
Lokalizacja: Ełk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki SV1000S
To jest bardzo fajna rzecz. Często rozgrzewam opny używając przeciwskrętu . Pewnie wielu z nas to robi tylko ,że nie świadomie. :) Żeby motocykl energicznie pochylił w lewo skręcamy leciutko kierownicę w prawo. Nie wiem jednak czy w krytycznym momencie potrafiłbym to wykorzystać. Tutaj raczej jeszcze sporo czasu upłynie zanim całkowicie wejdzie w krew.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-03-31 22:22:18 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2007-12-18 22:29:47
Posty: 156
Lokalizacja: Kraków
szczerze.. wyniki tej ankiety mnie zadziwiają.. do tej pory więcej osób tylko o tym słyszało..
Umiem i stosuję.. co prawda każdy wykonuje to w większości nieświadomie nawet.. ale wiedza o tym i świadomość może nieraz uratować z opresji..

Polecam wszystkim bardzo miłą lekturę.. "Motocyklista Doskonały" tam lekko i przyjemnie opisana jest technika jazdy i dużo niebezpiecznych sytuacji.. jak ich unikać ograniczać ryzyko itp..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-03-31 22:40:28 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-03-26 21:34:08
Posty: 102
Lokalizacja: Piekary Śląskie
W sumie nie wyobrażam sobie pokonywania łuku bez przeciwskrętu. Dla mnie oczywiste jest że jak sie składam do zakrętu to automatycznie (świadomie lub nie) stosuje przeciwskręt. Inna sprawa że jak trzeba wykonać szybki manewr ominięcia (np z podporządkowanej wyjedzie jakiś nawiedzony emeryt) czy wtedy bym zastosował tą technikę. Podobno jest skuteczniejsza, ale szczerze muszę ją jeszcze dokładnie wyuczyć;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-03-31 23:13:34 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2007-12-29 01:27:59
Posty: 540
Lokalizacja: Skierniewice/w-wa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSX-R 750 K5
No ja wiem o co chodzi, wiem jak to wykonywać, ale celowo i specjalnie jeszcze tego nie próbowałem na kocie, choć na Junaku próbowałem, ale tam to troszkę inna technika jazdy.
W każdym razie nie mam niestety takiego nawyku we krwi i pewnie w sytuacji podbramkowej nie umiełbym z przeciwskrętu skorzystać :?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-03-31 23:43:50 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-01-27 00:04:02
Posty: 254
Lokalizacja: Szczytno
mnie ciekawi jak mocno odchyla sie kierownice w przeciwną stronę? U siebie jakoś zaobserwowałem ze kierownice mam ciagle wyprostowaną.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-03-31 23:51:08 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2007-12-18 22:29:47
Posty: 156
Lokalizacja: Kraków
tego nie da sie określić.. ;).. i nie o to w tym chodzi.. w zależności od prędkości i promienia łuku w jaki chcesz wejść sam wyczujesz jakie pochylenie daje odpowiedni skręt motocykla.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-03-31 23:53:47 
Niemowlak

Dołączył(a): 2007-11-07 17:55:57
Posty: 36
Lokalizacja: Mysłowice
Witam

A może ktoś troszke dokładniej opisac co to jest przeciwskręt ? Słyszałem o tym ale nie dokońca kumam o co chodzi :oops:

ps: Ja jeszcze jestem laikiem w tych sprawach :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-04-01 09:18:35 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2008-02-03 20:08:05
Posty: 868
Lokalizacja: Kobyłka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ktm 950 sm
A ja nawet o tym nie słyszałem ale z tego co widze to na nauce jazdy bawilem sie i sam do tego doszedłem co prawda wykożystywałem to tylko w zabawach ale musze sprawdzić czy może robie to nieświadomie!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-04-01 09:52:05 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2007-09-22 20:05:58
Posty: 1077
Lokalizacja: Ełk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki SV1000S
Proponuję jechać prosto w pozycji wyprostowanej i delikatnie wypchnąć lewą manetką . Chodzi o dosłownie minimalny ruch. Zaobserwujcie co się stanie.Motocykl powinien delikatnie się pochylić na lewo To jest właśnie przeciwskręt. Warto to poćwiczyć bo bardzo ułatwia jazdę.
Hmm jeśli chodzi o używanie przeciwskrętu na łukach to stosuje raczej w początkowej fazie ale gdyby okazało się na łuku ,że jadę za szybko na pewno daje to dodatkowy ratunek.


Ostatnio edytowano 2008-04-01 10:09:00 przez Radekx, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-04-01 09:52:38 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2007-12-18 22:29:47
Posty: 156
Lokalizacja: Kraków
Przeciwskręt myślę, ze najprościej wyjaśnić w ten sposób:

jak każdy z was może zauważyć koła motocykla mają największą średnicę a miejscu gdzie w pozycji pionowej stykają się z asfaltem a najmniejszą średnicę w miejscu gdzie kończy się bieżnik. (tzw miejsce zamknięcia oponki)

Wyobraźcie sobie stożek który leży na stole.. albo weźcie taki stożek jak jest w długopisach.. spróbujcie go popchnąć do przodu.. i co? oczywiście skręca ;)
Na tej samej zasadzie zakręca motocykl wykorzystując że opona zachowuje się jak taki wycinek stożka i jeśli pochylimy się to dzięki temu skręca.

Aby wywołać przeciwskręt przy skręcaniu w prawo należy delikatnie prawą ręką nacisnąć na kierownicę.. motocykl zaczyna się pochylać i skręca w prawo.. na wyjściu z luku zmniejszasz siłę nacisku prawej ręki na kierownicę i motocykl sam wraca do pionu.. adekwatnie do tego wykonujemy skręt w lewą stronę naciskając albo raczej wypychając lewą rękę delikatnie do przodu.. dzięki regulowaniu siły z jaką dokonujemy tego "przeciwskręcenia kierownicy" możemy regulować pochylenie motocykla w zakręcie.. Jeśli zakręt zacieśnia się pochylamy bardziej motocykl ;) i najważniejsze.. zawsze wchodzimy w zakręt od zewnętrznej ;).. PS zauważcie ze gdy nieraz zakręt się zacieśnia i usiłujecie skręcić kierownica w prawo to nie powoduje to skrętu a nawet grozi poślizgiem..
na niektórych filmikach z moto GP widać dokładnie jak to się robi.. i również gleby spowodowane nie stosowaniem przeciwskrętu..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-04-01 09:54:24 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2007-12-18 22:29:47
Posty: 156
Lokalizacja: Kraków
radekss771 napisał(a):
Proponuję jechać prosto w pozycji wyprostowanej i delikatnie wypchnąć prawą manetką . Chodzi o dosłownie minimalny ruch. Zaobserwujcie co się stanie.Motocykl powinien delikatnie się pochylić na lewo To jest właśnie przeciwskręt. Warto to poćwiczyć bo bardzo ułatwia jazdę.
Hmm jeśli chodzi o używanie przeciwskrętu na łukach to stosuje raczej w początkowej fazie ale gdyby okazało się na łuku ,że jadę za szybko na pewno daje to dodatkowy ratunek.


Coś ci się pomyliło.. jeśli wypchniesz prawą manetkę to tak jakby skręcasz kierownicę w lewo i w efekcie motocykl pochyla sie na prawy bok i skręca w prawo..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-04-01 10:08:21 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2007-09-22 20:05:58
Posty: 1077
Lokalizacja: Ełk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki SV1000S
Rafal_84 Masz rację pomyliło mi sie ale już poprawiłem błąd. Wiesz w ogóle myślę, że prawie każdy stosuje przeciwskręt tylko nieświadomie. Jak patrzę na kolegów to właśnie tak jeżdżą ale jak ich zapytasz czy wiedzą co to przeciwskręt ,zazwyczaj nie mają pojęcia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-04-01 18:19:55 
forumowa amazonka

Dołączył(a): 2008-02-11 21:40:45
Posty: 1133
Lokalizacja: SI-SH-SK
Płeć: Kobieta
Telefon: 0700 :-)
Obecne moto: Yamaha
Ja słyszałam . Nie wiem czy stosuje bo nigdy sie nad tym nie zastanawiałam ale jak tak to nieświadomie. A jak będzie okazja i nie będe miała gdzie sie wybrać to sobie potrenuje na prostej , zaciekawiliście mnie tym naciskiem na kierownice :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-04-01 22:58:10 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2007-12-18 22:29:47
Posty: 156
Lokalizacja: Kraków
Tweety13 !! nie na prostej tylko w zakretach ;) bo na prostej to nic się nie nauczysz;) efekt jest taki że składasz się świadomie ;) i można brać zakręty z większą prędkością ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org