Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-12-20 23:23:17 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-12-20 23:00:01
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600
Cześć.
Mam na imię Adrian, jestem z Konina i od miesiąca jestem posiadaczem Yamahy FZS 600 z 2001 roku.
Rejestracja na forum ma mi pomóc w obsłudze motocykla, być encyklopedią i skarbnicą wiedzy, a jeśli przyjdzie mi jeździć tym motocyklem dłuższy czas to forum może stać się stałym miejscem mojego przebywania.
Yamahe kupiłem jako swój drugi motor, poprzedni sezon jeździłem Kawasaki ZR 500 ale zapragnąłem jeździć trochę nowszą i bardziej rokującą maszyną. Oprócz tego Fazer ma, w porównaniu do ZR550, zalety takie jak większa moc, tańsze i łatwiej dostępne części zamienne.
Yamahą jeździłem na razie tylko w dniu zakupu, więc nie potrafię się wypowiedzieć, ani porównać jej z Kawasaki, w temacie jej wygody czy kultury jazdy, mam jednak nadzieję, że się nie zawiodę i nie przeproszę z Zephyrem :D
Nie posiadam w tej chwili zdjęć Yamahy, nie nadaje się ona do pokazania na forum, aktualnie stoi w garażu i przechodzi pozakupowy serwis.
Przez ten miesiąc zdążyłem zrobić regulację zaworów, sprawdzić rozrząd, napinacz, termostat, czujniki, napęd, wymienić filtry paliwa i powietrza, wymienić klocki i płyn hamulcowy, zregenerować gaźniki i pompkę paliwa, wyczyścić wszystko co się da odkręcić i umyć. Do zrobienia zostało jeszcze trochę rzeczy ale wszystko po kolei.
Dzisiaj zacząłem ją składać do kupy ale pojawił się jeden problem który jednak mam nadzieję szczęśliwie rozwiązać.
Mianowicie słaba kompresja wszystkich cylindrów, nawet bardzo słaba. Kupiłem nawet nowy miernik kompresji, myśląc że mój stary (prawie 40-letni) skończył swój żywot ale nowy manometr wskazał to samo - mianowicie 5 barów.
Dziwne to bo motocykl w dniu zakupu chodził elegancko. To co mnie napawa nadzieją to fakt, że akumulatorek, który był w motocyklu jest ponad dwukrotnie mniejszy (pojemność i prąd rozruchowy) niż dedykowany do tego modelu motocykla, przez co być może obroty silnika były za niskie aby zbudować odpowiednie ciśnienie. Instrukcja mówi też o pomiarze ciepłego silnika, czego ja niestety nie mogę zrobić póki nie złoże i nie odpalę motocykla.

A może ktoś z was miał doświadczenie z mierzeniem ciśnienia przy 0 stopniach celsjusza i dostawał podobne wyniki?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Walczak z Konina
PostNapisane: 2018-12-20 23:23:17 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2018-12-21 12:19:30 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 321
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
Witaj na forum

W sprawach technicznych Ci nie pomogę bo moja wiedza kończy się na wymianie oleju, filtrów i dobiciu luftu do opon.
Z resztą po tym co napisałeś, to wiedzę mechaniczną i praktykę masz znaczną.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-21 14:19:57 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-04-28 08:51:59
Posty: 89
Lokalizacja: Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Cześć


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-12 21:09:19 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-12-20 23:00:01
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600
[ img ]
Yamaha zmienia się w nakeda.

Odnośnie słabej kompresji to wczoraj natchnął mnie Chris Kubeczko na możliwe przyczyny nieprawidłowego wskazania ciśnienia sprężania. Mianowicie - mały cylinder, długi przewód pomiędzy cylindrem a manometrem nie posiadający zaworka zwrotnego na wejściu, związana z tym zmiana objętości komory spalania (prawidłowa objętość + objętość przewodu). Utwierdziłem się w tym mierząc ciśnienie w Kawasaki, którym jeździłem w sobotę i które nie może być złomem, a które miało ciśnienie sprężania zaledwie 2 bary...

Wracając do Yamahy, zmieniam ją tak aby w kilka chwil można było, wedle uznania, zrobić z niej nakeda albo prawieturystyka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-13 00:40:48 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 255
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Siemanko, gratuluje zakupu! Na pierwszy rzut oka wyglada na zadbany... pokaż jak zrobiles licznik, jak jezdzilem fzs600 zrobionym na "strup-fajtera" to licznik wymontowany z owiewki i przykręcony do kierownicy wygladal kiepsko, ciekaw jestem jak to rozwiązałeś. Czemu rezygnujesz z owiewek? Mysle ze z owiewkami to moto ma dobre proporcje, z golym przodem ogon troche nie pasuje.

Byłem dziś w Koninie :) w przychodni komed..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-13 16:44:36 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-12-20 23:00:01
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600
Nie zamontowałem jeszcze licznika. Planowałem kupić jakiś dwuzegarowy licznik, podobny do tego z Banditow, ale te za drogo stoją. Zrobię jakiś stelaż i zamontuje na nim zegary z mojej Yamahy.
Motocykl rzeczywiście jest w stanie bardzo dobrym j ciężko znaleźć na nim jakikolwiek uszkodzenia. Sam byłem w szoku, bo posiada on wszystkie plastiki, gumki, zaslepki, opaski itd. Nie zdarzyło mi się to wcześniej, aby żaden plastik nie był sztukowany albo zgubiony gdzieś przy poprzednich serwisach.
Kiedy porównam stan Yamahy z innymi motocyklami w podobnym wieku, które oglądałem jesienią, to powiem nawet, że Yamaha jest w stanie idealnym ;)
Owiewki zdjalem ponieważ podobają mi się gołe motocykle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-16 20:18:48 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-12-20 23:00:01
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600
Dzisiaj pojeździłem pierwszy raz na tym motocyklu, w takiej wersji w jakiej go kupiłem.
Porównuję go do Kawasaki i widzę już wady i zalety.
Widzę też więcej zalet owiewki.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-17 01:52:28 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 255
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
No to podziel sie tymi wadami i zaletami :) wyglada swietnie, i uwazam ze z owiewka wyglada lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-18 10:41:03 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-12-20 23:00:01
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600
Zalety owiewki po przejechaniu 150 kilometrów:
- nie jest tak brzydka jak na początku mi się wydawało,
- lusterka odsunięte od twarzy przez co mam lepsze kąty widzenia niż w przypadku lustrek na kierownicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-18 14:06:04 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 493
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
To 2 zalety... a wady? :)
PS. Co do lusterek... Dopiero przy FZS 1000 (po objeżdżeniu prawie 10 motocykli) mogę powiedzieć, że widzę coś za sobą! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-18 15:08:24 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 255
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Mam wrazenie ze na nakedzie w lusterkach ktore sa blizej oczu widac wiecej (i ma to sens pod kątem naukowym) ale lusterka w S-kach latwiej odnalezc wzrokiem. Czyli jak są dalej to latwiej sie przyzwyczaic do motocykla bo nie szukasz ich wzrokiem, sa praktycznie zawsze w polu widzenia...

bierny napisał(a):
Dopiero przy FZS 1000 (po objeżdżeniu prawie 10 motocykli) mogę powiedzieć, że widzę coś za sobą! :)


Wlasnie rozważam zakup lusterek od fzs1000 do siebie do fz6 s1, mocowania pasują a podobno właśnie pałąki są pare centymetrów dłuzsze i sporo więcej widać bo łokcie nie wchodzą w obraz. Teraz mam lusterka ustawione szeroko żeby zmniejszyc martwe pole i chowam lokcie żeby zobaczyc co sie dzieje dokladnie za mna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-18 21:55:07 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1264
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Do fzs 600 kwadratowe oczy można dać lusterka od fzs 1000 lub fzs 600 kocie oczy i będzie jak być powinno. Sam tak mam i jest rewelacja. Dopiero teraz wiem co sia za mną dzieje. Poprzednio, żeby zobaczyć co jest z tyłu musiałem się odchylac.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Ostatnio edytowano 2019-02-19 08:23:18 przez J@ck, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-19 00:00:51 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 255
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
J@ck jaka jest różnica w długości wspornikow?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-19 08:23:37 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1264
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Myślę, że 3-5 cm

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-19 11:51:38 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-12-20 23:00:01
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600
bierny napisał(a):
To 2 zalety... a wady? :)

Wady to wygląd ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org