Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Technika międzygazu, przegazówki
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=17&t=7406
Strona 2 z 2

Autor:  thundercat_98 [ 2011-06-18 09:57:57 ]
Tytuł:  Re: Technika międzygazu, przegazówki

zawsze redukowałem z przegazówką....o wiele szybciej można zbić wszystkie biegi w dół. Trochę wprawy i treningu i będziesz to robił odruchowo. Ja inaczje biegów nie potrafiłem zbijać...zawsze z międzygazem. wszystko powinno trwać ułamki sekund dzięki czemu sprzęgło w użyciu jest bardzo krótko.

Autor:  WujekP [ 2011-06-21 13:54:24 ]
Tytuł:  Re: Technika międzygazu, przegazówki

W tym miejscu jest fajnie omówiony "prawidłowy" sposób zmiany biegów... Polecam.

Autor:  kolenda [ 2011-06-21 16:22:55 ]
Tytuł:  Re: Technika międzygazu, przegazówki

Luterq napisał(a):
Ale na początku polecam trenować powoli zachowując kolejność sprzęgło- bieg- obroty - sprzęgło, z czasem coraz szybciej aż w końcu to będzie jeden płynny ruch sprzęgło- bieg z obrotami i puszczeniem sprzęgła....


@Luterq: Nie chcę się czepiać bo widocznie jeździsz dużo dłużej ode mnie ale jak w tej koncepcji wytłumaczysz to, że dźwignia od biegów stawia mniejszy opór w momencie przygazowania? Tak samo dzieje się przy wrzucaniu większego biegu i jednoczesnym odjęciem gazu - IMHO to musi mieć coś wspólnego ze skrzynią a nie tylko koło-silnik.

Taka druga myśl - a może obie 'prawdy' są prawdziwe i Tobie przy agresywnym hamowaniu bardziej zależy na wyrównianiu obrotów koło-silnik a przy jeździe bardziej 'cywilnej' nie widać tak tego problemu?

Autor:  Luterq [ 2011-06-21 18:02:42 ]
Tytuł:  Re: Technika międzygazu, przegazówki

kolenda napisał(a):
@Luterq: Nie chcę się czepiać bo widocznie jeździsz dużo dłużej ode mnie ale jak w tej koncepcji wytłumaczysz to, że dźwignia od biegów stawia mniejszy opór w momencie przygazowania?


twardość dźwigni jest spowodowana przenoszeniem mocy przez skrzynię, jeśli biegi wchodzą twardo polecam regulację sprzęgła. Najlżej biegi będą wchodzić przy quick shifterze, wówczas silnik pracuje przy zmianie biegów jałowo, ani hamując ani ciągnąc. Mi biegi wchodzą twardo gdy odejmę za mało gazu bo wówczas jeszcze coś tam ciągnie i jest donośne puknięcie lub za dużo bo wówczas hamuje silnikiem i jest takie samo puknięcie, oczywiście przy zmianie bez sprzęgła.

Oczywiście nie jestem inżynierem projektującym skrzynie motocyklowe i mogę się mylić. Jestem otwarty na dyskusję o tym która zębatka się jak kręci i dlaczego lepiej jest dodać gazu...

Autor:  apex [ 2011-06-21 22:56:07 ]
Tytuł:  Re: Technika międzygazu, przegazówki

Ja osobiście stosuję miedzy gaz podczas redukcji, przyzwyczajenie z czasów jazdy ciężkim enduro.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/