Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-10-10 14:31:13 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Na rondzie 2 razy miałem przygodę że ślizgiem tyłu 1 fazerem i vfr.
Pomogło delikatne ujęcie gazu.
Na prostych dość często w Puławach mam uślizgi ale to żadna trudność.
Przód gdy się ślizga to tylko patrzysz gdzie miękko ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: UŚlizg koła
PostNapisane: 2012-10-10 14:31:13 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-10-10 14:56:25 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-01-09 04:12:26
Posty: 68
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 508574502
Obecne moto: fzs 600
Miałem przygodę z uślizgiem przedniego koła przy wyprzedzaniu nie zmieściłem się i wcisnąłem hamulec przedni i skręciłem, co oczywiście skutkowało poślizgiem. Wyszedłem z niego bez gleby a już mocno miałem przekrzywiony motocykl, może za wiele nie pamiętam bo mnie na chwilę zamroczyło ale z tego wynika że się da to opanować.
Jeśli mówimy o tylnym kole ja próbowałem w ten sposób że jeśli po wciśnięciu hamulca złapałem uślizg to go nie odpuszczam tylko lekko manipulując próbuje utracić jak najwięcej prędkości przy jak najmniejszym poślizgu. Trzeba pamiętać że to tylko przy nie dużych prędkościach działa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-10-11 19:48:38 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Zabka napisał(a):
jak się zachować w przypadku wystąpienia uślizgu.


przód - zwyczajnie puszczasz całkowicie przedni hamulec i trzymasz kierownicę lekko pozwalając jej żyć własnym życiem, zatrzepocze i błyskawicznie wróci do osi jazdy, w poślizgu przodu w zakręcie nie musisz się martwić niczym bo gleba przyjdzie zanim się zorientujesz, że coś się dzieje. broń boże mocno łapać kierę i przenosić na nią ciężar ciała.

tył - zależy od tego czy tylko czujemy uślizg czy już idzie bokiem, jeśli tylko uślizg to mniej gazu i wszystko wraca do normy, jeśli zaczyna iść bokiem, to trzymać gaz i czekać, broń boże wciskać sprzęgło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-10-12 10:03:48 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
"Twist of the wrist " sobie obejrzyjcie - tam jest dobrze opisane co robić - fajny filmik z moto które ma boczne wsporniki do nauki jazdy w poślizgu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 10:13:18 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-12-16 12:56:07
Posty: 344
Lokalizacja: Gród Kraka
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Szajsung
Obecne moto: BMW R1200GS ADV LC
FZ1... Urwał :D

Dobrze widać u gościa prawidłową reakcję kierownicą, dlatego wyszedł cało...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 14:44:08 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-04-02 22:16:27
Posty: 292
Lokalizacja: K-ce
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01
arkham napisał(a):
FZ1... Urwał :D

Dobrze widać u gościa prawidłową reakcję kierownicą, dlatego wyszedł cało...
czyli jak tylnie koło uślizguje się, to jeszcze bardziej przeciwskrętem skontrować? Odruchowo starałbym się kręcić w drugą stronę...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 15:41:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Kozak ;) Widać że do końca był pewny tego co robi i nie zamierzał się ewakuować ;)
Jak na żużlu - skoro moto ucieka to trzeba skontrować "do prostego", tak samo jest przy driftowaniu autem :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-26 16:17:42 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Żaden kozak. Zła pozycja za kierownicą. Cała reakcja była odruchowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-27 09:36:38 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-19 10:49:59
Posty: 432
Lokalizacja: Głogów/Radwanice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: w Play
Obecne moto: Kawasaki ZX9R
arthi napisał(a):
czyli jak tylnie koło uślizguje się, to jeszcze bardziej przeciwskrętem skontrować? Odruchowo starałbym się kręcić w drugą stronę...



Przeciwskrętem daleś w odpowiednią strone wczesniej aby go złożyć w zakręt. Przy uślizgu pozostaje ci juz tylko kontra w drugą stronę. Z tym musi iść również zamkniecie manetki.

W praktyce to wszystko dzieje sie tak szybko że łatwo jest nie zdarzyć i zj*bać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-27 11:52:44 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-04-02 22:16:27
Posty: 292
Lokalizacja: K-ce
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01
Dzięki za wyjaśnienie, po przewinięciu filmiku wyraźnie widać, że robi to co napisałeś, czyli odpuszcza gaz i daje mocną kontrę. Nie wiem czy szczęscie, czy doświadczenie, ale pod filmem dużo pozytywnych komentarzy tylko, że prędkość była mierna, sam zainteresowany pisze, że 1 bieg, więc może dlatego tak ładnie wyszło, a zdrugiej strony dlatego zarzuciło nim, kto na jedynce przy litrze wchodzi w łuk ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-27 14:53:07 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
arthi napisał(a):
a zdrugiej strony dlatego zarzuciło nim, kto na jedynce przy litrze wchodzi w łuk ;)

Jakiś gamoń :) No to już mamy odpowiedź co się stało. Złożył się w zakręt, minimalnie ruszył manetką i 150KM chciało jechać -> w bok :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-05-01 21:44:20 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-06-13 19:17:45
Posty: 136
Lokalizacja: ok. Parczewa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000
pozycja za kierą to na prawdę porażka lub celowe działanie,wychylać się w przeciwną stronę nigdy nie prowadzi do dobrego :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-06 13:04:19 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
MarcinN napisał(a):
Żaden kozak. Zła pozycja za kierownicą. Cała reakcja była odruchowa.



A jak dla mnie kozak, daje sobie rękę uciąć że większość osób by zaliczyła glebe że ho ho, jak napisał Rhazz gość był pewny i wiedział co robić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-06 14:53:23 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Ależ skąd. Odruchowo odpuścił gaz w ustawił kierownicę w kierunku jazdy. Koło złapało i trochę potrzęsło. Gdyby złapało później - byłby high-side.

Dlaczego gość nie ma doświadczenia? Bo ma beznadziejną pozycję za kierownicą: pięty na podnóżkach, palcami szoruje o asfalt; tułów wygięty od zakrętu; tyłek z przodu kanapy. Do kompletu "usterek" brakuje mu tylko rąk wyprostowanych w łokciach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-06 15:05:11 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-19 10:49:59
Posty: 432
Lokalizacja: Głogów/Radwanice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: w Play
Obecne moto: Kawasaki ZX9R
Wczoraj, mokro, II bieg ok. 70-90kmh. Biore sie za wyprzedzanie Tira (żadnych linii białych srodkiem jezdni ) skręcając sypie z pełnej garści a tu tył chce mnie wyprzedzić. Drift bokiem, silnik zawył na obrotach ja odruchowo maneta w dół i prostowanie. Cały ale gacie do prania ;) Myslałem że bede miał wysiadke z siodła.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org