Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2008-08-07 14:58:39 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-03-04 00:02:24
Posty: 266
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSXR750
Mam pytanie do bardziej doświadczonych mianowicie chodzi mi o hamowanie w zakręcie przy niedużej prędkości (40-60km/h) w mieście. Jak to robić przedni hamulec czy delikatnie tylny?
Swoją drogą często się tak zdarza, że jadę za samochodem np.10metrów zakręt, a za zakrętem korek. Auto staje a motocyklista wychodzi z siebie żeby wyhamować!
Jak to robić?? :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2008-08-07 14:58:39 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2008-08-07 18:01:47 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2006-08-15 15:57:13
Posty: 358
Lokalizacja: POZNAN
Hamowanie na zakrecie to najgorsza opcja. Jadac na trasie wchodzisz w luczek i widzisz ze sa problemy to zamiast hamowac dodaj gazu a zobaczysz ze lepiej na tym wyjdziesz.
Stestuj to na trasie.

Co do miasta to najlepiej zachowac odstep za samochodem. Gdy uzyjesz przedniego istnieje zagrozenie ze ci sie kolo slizgnie i gleda. Tylny ham. jest o tyle niebezpieczny ze moze cie troszke zazucic, poza tym zalezy w ktora strone skrecasz, bo wciskajac tylny moze Ci zabraknac nogi do podparcia... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-08-08 07:38:20 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2008-07-28 16:59:02
Posty: 902
Lokalizacja: NOS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kawasaki ZRX 1100
podstawaowa zasada: bezpieczny odstęp przy każdej prędkości, a jak juz dojdzie do awaryjnego heblowania...:
nigdy nie rób tego w pochyleniu, najpoierw postaw moto do pionu, potem heble...stawiasz do pionu-używaj przeciw skrętu, pomaga...pamiętaj, że każdy model opon ma inny tzw moment podnoszący-w skrócie-skłonność do pionu w trakcie hamowania w zakręcie. tak więc przy doborze opon bierz ten parametr pod uwagę.. to tyle :)
acha: trenuj syt awaryjne, a raczej ich symulacje-az zachowania wejda w krew jako odruchy-mi kilka razy uratowalo to skórę na plecach i tyłku :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-08-08 18:58:03 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2007-09-22 20:05:58
Posty: 1077
Lokalizacja: Ełk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki SV1000S
Moim zdaniem najważniejsze aby nie spanikować. Jak gwałtownie wciśniesz hamulec możesz zaliczyć glebę. Najpierw delikatnie hamulec i prostujesz moto
potem hamulec ile się da.
Ale jak koledzy piszą najlepiej zachować odstęp. Jazda na zderzaku na pewno na dobre nie wyjdzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-08-08 19:17:46 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-07-25 11:09:36
Posty: 508
Lokalizacja: Mieścisko
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: SUZUKI GSXR 600 K4
[quote="radekss771"]. Jak gwałtownie wciśniesz hamulec możesz zaliczyć glebę. /quote]

Musisz zaliczyć glebę wtedy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-08-08 19:43:49 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-03-04 00:02:24
Posty: 266
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSXR750
nom, najgorsze jak słabo się kierę trzyma i wciśnie hamulec :/ wtedy kupa, koło się skrzywia i gleba - mało nie zaliczyłem. A co do odstępu to wiadomo, ale różnie bywa, czasem nawet 10m nie wystarczy..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org