Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 190 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-05-17 08:53:26 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Rhazz, bys chcial jakies ujecia z gopro z zewnatrz z drugiego moto czycos to daj znac, moze sie uda cos wykombinowac wspolnie.:twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-17 08:53:26 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-05-17 11:29:39 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-06-12 22:06:53
Posty: 19
Lokalizacja: Żuławy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 N
Rhazz , przyłącze się i popieram słowa

baart napisał(a):
Ja bym się przyczepił do "kaczorka" :mrgreen: bo to jest średnio poprawna pozycja aczkolwiek, jak zauważam, bardzo popularna.


Pozycja położenia nóg na podnóżkach, którą pokazałeś moim skromnym zdaniem również nie jest prawidłowa...jest to częsty i nieprawidłowy widok jaki widzimy wśród motocyklistów, dlaczego ?

Oto co niejaki Tomek Kulik przekazał na swoim szkoleniu:

1. Ułożenie stóp do zew. motocykla powoduje rozchylenie/odepchnięcie kolan i ud od motocykla, a co za tym idzie, nie obejmujemy moto w sposób naturalny, więc nie mamy nad nim pełnej kontroli. A każda chęć objęcia udami i kolanami moto, kończy się nienaturalnym wygięciem naszego aparatu ruchu, stawów....a później bólami, zakwasami etc... ;)
2. Ułożenie stóp - położenie stóp na podnóżkach w taki sposób jak pokazałeś (na piętach), w trakcie ślizgu może spowodować iż noga nam się ześliźnie pod motocykl i pod niego zawinie...konsekwencje...proszę uruchomić wyobraźnie...;) Ponadto wymusza nieprawidłową pozycję na moto.. ;)

Reasumują, stopy powinny się opierać na podnóżkach między palcami, a śródstopiem. Oczywiście zwrócone do wew. ciała i motocykla tak, aby w sposób naturalny i bez większego wysiłku objąć motocykl :D

Jeśli chodzi o ruch stóp przy zmianie biegów i hamowaniu...trzeba sobie wyrobić nawyk, iż stopę na hamulcu kładziemy wtedy, kiedy potrzebujemy, a po użyciu hamulca stopa znów wraca na swoją pozycję na podnóżku (palce - śródstopie). Analogicznie postępujemy ze stopą i dźwignią zmiany biegów, zmieniamy bieg i stopa wraca na podnóżek.
Takie ułożenie stóp i operowanie nimi powoduje również, iż nie odrywamy ud od konstrukcji motocykla, a ruchy są płynne i stabilne :)

A jak ktoś nie wierzy... to proste ćwiczenie ;)

Proszę stanąć...przyjąć pozycję jaka na moto i zobaczyć jak się zachowują nasze uda i kolana kiedy będzie się odchylać/skręcać stopy według własnej osi na zewnątrz i do wewnątrz naszego ciała :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-17 11:54:48 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-17 20:05:25
Posty: 69
Lokalizacja: Bytom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
jaquzie napisał(a):
łiii... czyli następny odcinek będzie z pasażer..ką (znaczy wreszcie będą dziewczyny!) :mrgreen:


jaquzie... Byle to nie był(a) Konchita Wurst - czy inna kobieta z brodą

Może dałoby rade zaprosić dziewczyny co masełko klecą u Donatana i Cleo :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-17 12:44:37 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Błażej jeżeli chodzi o stopy to moje stopy również stały na śródstopiu. Jeśli chodzi o pozycję to oczywiście masz rację jeśli chodzi o dalszą jazdę. Moje intencje przy tej pozycji były takie, żeby eliminować nieświadome naciskanie hamulca i biegów podczas jazdy z którym spotykam się na codzień na placu manewrowym.

Ale oczywiście masz rację co do pozycji palców która wpływa na docisk baku - dzięki za radę - jak w końcu przestanie padać (4dni bez przerwy) to postaram się nakręcić jakiś bonus - dopełnienie! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-17 13:18:03 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-04-02 22:16:27
Posty: 292
Lokalizacja: K-ce
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01
Zgadzam się z tym co napisał Błażej, jazda na kaczkę jest nieprawidłowa i niebezpieczna, lepiej wyuczyć sobie nawyk przesuwania obu stóp na podnóżkach zarówno do zmiany biegów jak i do dźwigni hamulca. Niestety u mnie było podobnie, instruktor nawet nie zwrócił mi uwagi na niewłaściwą postawę. Po naszych kursach człowiek sam musi się uczyć, bo zostanie kaleką w razie upadku. Znajomemu dwa lata temu wciągnęło nogę pod motocykl, zmiażdżone kolano...młody chłopak jest inwalidą, gdyby miał nogi ułożone jak należy to pewnie nic by się nie stało.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-17 14:06:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Skoro nogę wciągnęło pod motocykl tzn że podczas jazdy w przód miał nogę poza podnóżkiem np. przy startowaniu...szkoda kolana.

Co do trzymaniu nóg oczywiście macie rację. Ja np podczas ostrzejszej jazdy ustawiam nogi całkiem na palcach bo wtedy mam lepszy chwyt kolanami ;)

Ehhh czekają kolejne 4 odcinki na realizację a pogody jak nie było tak nie ma... :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-17 16:13:05 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-04-02 22:16:27
Posty: 292
Lokalizacja: K-ce
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01
Możesz nagrać filmik o tym jak powinno się jeździć w takich warunkach, o śliskich pasach, kostce, hamowanie itd.. Generalnie masz dużo filmów do nagrania, na polskim youtube brakuje takiego kanału, a jeśli ktoś zaczyna przygodę z motocyklem to nie ma pojęcia o tym wszystkim.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-17 16:45:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
W kolejce czeka temat: pasażera - ubioru, pozycji, zachowania; shimmy; zagrożenia w mieście: tory, pasy, studzeinki, stare dziadki, przejścia itp ;)

Jak tylko pogoda się poprawi, bierzemy canona, moto i w drogę :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-17 17:33:28 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2012-09-10 12:40:16
Posty: 761
Lokalizacja: GDA.... czwarte miasto :)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
rhazz
Super robota, szacun :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-17 18:33:17 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Mam prośbę. Gdyby ktoś dysponował programem graficznym i odrobiną talentu mógłby mi pomóc w stworzeniu logo - strony tytułowej

Chodzi mi żeby ma czarnym tle powstał napis "Faza Rhazz`a" Poradnik przez motocyklowy świat, albo coś w ten deseń :)

Za wszelką pomoc z góry dziękuję, a jak ktoś chciałby się podzielić pomysłem to prześlijcie na rhazz@interia.pl
Im bardziej minimalistyczne podejście tym lepiej - bez grafiki bez głupot, sam napis fikuśny + jakaś ramka albo coś ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-19 16:21:21 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-19 10:49:59
Posty: 432
Lokalizacja: Głogów/Radwanice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: w Play
Obecne moto: Kawasaki ZX9R
Dlaczego powidziałeś że patrząc na zębatkę zęby muszą być ostre to wtedy wiemy że nowa. Zęby mają być na czubku płaskie to po zbyt długiej eksploatacji robią się czubki. Jak kupiłem RF900 to zmieniając cały zestaw zęby tyłu przypominały gwoździe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-19 17:05:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Nie ostre tylko wystające, czyli jak największe. Im krótsze ząbki bliżej płaszczyzny tym zębatka bardziej zjechana. Tak najprościej poznać zużytą zębatkę przez początkującego ridera oglądające moto. Zęby w "gwoździe" to rzadki widok, częściej zdarza się że zamiast zębów robi się płasko :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-19 22:19:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Jutro odcinek 4 o jeździe z pasażerką a tymczasem dodatek do odcinka 3 ;)

https://www.youtube.com/watch?v=dBWsfJc ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-20 21:07:12 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-05 15:51:48
Posty: 521
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 01
Rhaaz, oczywiście czekam na odcinek 4 (moja pasażerka również)

pomijając pozycję na kaczorka, która może i jest dobra ale na kursie, czyli nie na swoim motocyklu to zalecasz trzymanie stopy na palcach....
Z jednej strony słusznie zalecasz trzymanie "ręki na pulsie" czyli dwa palce na dźwigni hamulca by szybciej reagować a z drugiej odsuwasz stopę z hamulca tylnego (tak, wiem, że mniej efektywny i takie tam)
A więc po co mówisz o regulacji skoro i tak stopę ma się z dala od tej dźwigni.

Mi się wydaje, że po to jest to regulowane, że mając normalną pozycję na moto stopa prawa jest lekko nad dźwignią hamulca i w razie potrzeby ją po prostu naciskamy a nie stopa do przodu->stopa naciska->stopa do tyłu.
Pomijając fakt, że trzymanie nóg na podnóżkach opierając je na palcach na idealnie "gładkich" drogach bez dziur może prowadzić do ześlizgnięcia się tej stopy...

Niemniej jednak muszę zweryfikować jak ja mam ustawioną prawą stopę bo teraz to sam nie wiem, może trzymam tak jak Ty sugerujesz. Nigdy się nad tym nie zastanawiałem.

Po 5min przeglądania fotek:
Hehe, dobre, znalazłem na szybko fotkę jak jadę na moto: jeżdżę na kaczkę jeśli chodzi o prawą stopę :P Ale obie stopy oparte na obcasie butów (czyli tak jakoś środkiem stopy)
Czyli czeka mnie regulacja dźwigni tylnego hamulca i za (uświadomienie mnie) należy Ci się :beer: :beer: :beer:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-20 22:24:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Do usług ;)
Sory że to tyle trwa ale coś mi się podziało z kompem dziś i film mi się 2x zerwał podczas montażu :/
Jest 44% więc będzie może jeszcze dziś a jak nie to na pewno jutro koło południa ;)
Odcinek 4 wyszedł bardzo fajnie - 12min występów mojej pięknej :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 190 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org