Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 190 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-05-21 08:31:22 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-05 15:51:48
Posty: 521
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 01
To wszyscy czekamy na ten debiut no i z chęcią się dowiem co robię/robimy poprawnie a co już niekoniecznie :)

ps. tak mi się z wczoraj przypomniało... oglądając trzecią część o regulacjach nawet moja żona zauważyła, że strasznie Ci skrzypi dźwignia zmiany biegów ;P
Wiadomo, jak się jedzie to nie słychać ale raczej warto tam czegoś smarnego kapnąć :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-21 08:31:22 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-05-21 12:25:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
No i jest! Odcinek 4!
https://www.youtube.com/watch?v=CoUooZe ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-21 15:32:49 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-10-11 08:03:21
Posty: 137
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kawasaki z1000sx
Mhmm, ten film jest od końca;) Zamiast dziewczynę rozbierać coraz więcej ciuchów na niej.
Modelka śliczna! Też tak muszę się do mojej poprzytulać pod pozorem właściwej pozycji na moto.

LwG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-21 16:21:27 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3829
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
FazerNDM napisał(a):
Też tak muszę się do mojej poprzytulać pod pozorem właściwej pozycji na moto.

całe szczęście że ja nie musze udawać pozycji na moto żeby się do swojej poprzytulać.

nie zgodzę się z toba rhazz odnośnie rączek pasażera z tyłu. jako jedyny punkt chwycenia są do p(d)upy, ale jeśli jedną ręką trzymasz za biodra, a drugą chwytasz się za tę rączkę (najlepiej jeszcze ręką z tyłu robiąc podparcie pod kość ogonową) to łatwiej jest przy heblowaniu nie zjechać na kierowcę, szczególnie gdy plecaczek ma krótkie ręce i do baku nie sięgnie. poza tym pomaga to plecaczkowi przy ostrzejszym heblu opanować inercję górnej części ciała. dodatkowo daje tyłkowi zaparcie w przypadku dodania gazu, więc plecak czuje się pewniej że nie zleci do tyłu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-21 16:50:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Jeśli nie wierzysz mnie to odsyłam Cię do artykułu na ścigaczu. Ręka trzymająca się z tyłu powoduje:
a) nienaturalne wygięcie barku w tył - to nie jest normalna pozycja dla barku
b) jeśli trzyma się z tyłu źle układa ciało bo bardziej pochyla głowę w stronę kierowcy żeby sięgnąć tu i tu czyli rączka + bak
c) traci stabilność, a jeśli nie wierzysz to siądź z tyłu złap się tej rączki i daj się przewieźć po winklach - zaraz zrozumiesz o co chodzi :D

Zasada jest jedna: ręce nie mogą być odchylone poza linię własnych pleców: czyli albo rączki po bokach, albo własne kolana, albo biodra kierowcy, albo zbiornik...NIGDY NIE RĄCZKA Z TYŁU niezależnie czy jedną czy dwoma rękami :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-21 21:34:56 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3829
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
rhazz napisał(a):
siądź z tyłu złap się tej rączki i daj się przewieźć po winklach - zaraz zrozumiesz o co chodzi


no właśnie jak szukałem swojego pierwszego mot to troszkę plecakowałem, i własnie ten chwyt (pod warunkiem że wykonany jedną ręką) wydawał mi się wygodniejszy i dawał mi poczucie bezpieczeństwa


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-23 23:13:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Odcinek nr. 5 wgrywa się na YT także zapraszam za 2,5h :P do oglądania. Odcinek o zagrożeniach jakie możemy spotkać na drodze w mieście oraz w trasie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-24 00:28:50 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
https://www.youtube.com/watch?v=c9CT0QU ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-24 02:50:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-04-22 02:02:57
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R 2001
Rhazz, czy jest możliwość, żebyś monolog o technice jazdy podpierał jakimiś praktycznymi filmikami, które trochę "ożywią" Twój wywód? Na przykład sposób wyjeżdżania z koleiny, albo przejazd przez tory aż prosi się o taką scenkę.

PS 1. Rysowanie strzałek pokazujących, gdzie jest linia, a gdzie czarny asfalt osobiście bym pominął... :P

PS 2. Podniesienie szanownych czerech liter z siedziska na pewno nie obniży środka ciężkości motocykla... :P

PS 3. Czekam na kolejny odcinek i jeszcze raz gratuluję pomysłu! :beer: :beer: :beer:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-24 09:05:55 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 469
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Świetna robota Rhazz do zagrożeń jazdy po mieście/poza miastem dodałbym jeszcze w przypadku dojeżdżaniu do skrzyżowań/świateł/na rondach - że mogą/znajdują się często po środku pasa również plamy oleju/płynów chłodzących etc. - jakieś zdjęcia (chyba że o tym mówiłeś w przypadku obłuszczenia). Ostatnio mój kumpel tak na rondzie się wyłożył :) - na całe szczęście przy niewielkiej prędkości. Full profeską było by jak byś pożyczył od kogoś gopro i nagrał warianty na przykładzie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-24 10:13:11 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-05 15:51:48
Posty: 521
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 01
okular napisał(a):
PS 2. Podniesienie szanownych czerech liter z siedziska na pewno nie obniży środka ciężkości motocykla... :P

Środka ciężkości motocykla nie obniży ale motocykl sam nie jedzie tylko z kierowcą i podczas jazdy ma ruchomy środek ciężkości zarówno w pionie jak i poziomie.

Jak siedzisz na kanapie to większość Twojego ciała opiera się na siedzisku, czyli jakieś 78-80 cm nad ziemią, gdy staniesz na podnóżkach ciężar Twojego ciała opiera się na wysokości ok. 30cm nad ziemią. Tym samym obniżasz środek ciężkości całego układu motocykl+motocyklista :)

Porównanie lekkiego ścigacza z ciężkim czoperem. Motocykle sportowe mają dość wysoko środek ciężkości by łatwiej go wyprowadzać z równowagi (skręcać) natomiast czopery mają go nisko, by móc utrzymać w równowadze te czasami i 400kg masy.

Oczywiście kolejne odcinki świetnej roboty
gratuluje chęci, zapału i umiejętności wykładania tej wiedzy :)
bo wiedzieć to nie znaczy umieć przekazać innym - a Ty to umiesz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-24 11:06:37 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
rhazz
bardzo fajnie, że wziąłeś się za to....jedna propozycja ode mnie...żebyś załatwił z moderatorami by wszystkie filmiki znajdowały się w jednym miejscu, w jednym temacie. Wiesz, żebym nie musiał wertować całego tematu by znaleźć każdy odcinek ... fajnie jakby wszystkie były pod ręką :)

To tylko sugestia oczywiście, bo i takie rozwiązanie ma swoje plusy - można czytać na bieżąco komentarze. Kwestia do przemyślenia dla Ciebie :)

super sprawka, pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-24 16:36:53 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-05 15:51:48
Posty: 521
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 01
Właśnie sobie obejrzałem odc.4 (jazda z pasażerem) i jeśli te filmiki są skierowane głównie do świeżych kierowców (no bo przecież kto by tam się doszkalał skoro już wszystko umie ;p ) to zabrakło mi jednej, niby oczywistej rzeczy aczkolwiek mega ważnej i podejrzewam, że jednak nie wszyscy sobie zdają sprawę z tego: jazda z pasażerem to jazda cięższym motocyklem. A cięższy motocykl gorzej przyśpiesza, gorzej hamuje i gorzej się nim manewruje (zwłaszcza przy małych prędkościach)
Nie branie tego pod uwagę może mieć bardzo poważne konsekwencje na drodze...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-24 17:46:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Dzięki za uwagi ;)
Wiadomo że nie o wszystkim sobie człowiek przypomni jak przychodzi stanąć za kamerą. I tak jest nieźle bo nie robię scenariusza itp tylko jak mam ochotę to staję naciskam czerwone kółko w aparacie i staram się wyraźnie mówić :P

Postaram się zrobić trochę filmów jako przykłady ale to trochę problematyczne bo a) trza mieć kamerę na moto, a mój patent na kierownicy nie zdał testu b) trza mieć kogoś komu chce się za nami jeździć i nas nagrywać ;)

Ale myślę że zrobię bonusowy odcinek nr. 5 - tam dopowiem o masie i sterowności i zrobimy parę video przykłądów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-24 19:05:52 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Oglądałem odc. 4, wszystko fajnie, ale właśnie mógłbyś jeszcze dorzucić kilka elementów, m.in. jakie są zauważalne różnice w zachowaniu motocykla na drodze, czego się po maszynie spodziewać podczas hamowania, przyspieszania czy skręcania, wiadomo, że moto będzie cięższe, będzie miało przesunięty środek ciężkości i będzie się mocniej walić w zakręt, gorzej hamować, przyspieszać, co do hamowania, możesz jeszcze napomknąć, że hamując z pasażerem, mając dużo bardziej dociążone tylne koło, można sobie trochę odważniej pomagać tylnym heblem.

do odcinka 5, w temacie przejazdu przez tory, pokazałeś przykład, gdzie tory przecinają tor jazdy pod kątem prostym, a co w przypadku kiedy spotkamy się z torami przecinającymi drogę pod znacznym kątem, często na trasie można się złapać na takie pułapki, szczerze to sam do końca nie wiem co dokładnie w takim przypadku robić :wink: zazwyczaj "przecinam" przez całą szerokość swojego pasa, żeby najechać na tory możliwie jak najbliżej kąta prostego.
cuś takiego:
Załącznik:
4740.png [217.63 KiB]
Pobrane 337 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 190 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org