Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Zamknięcie opony i co dalej?
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=17&t=20091
Strona 2 z 5

Autor:  skrab [ 2016-06-19 17:53:07 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Koledzy a ja mam oponę z tyłu 160/60 i też nie mogę zamknąć opony, brakuje jakies 1.5cm da sie tak wogóle zamknac?
ZA odp z gory dziękuję.

tąpniete z LG g3

Autor:  Nemmo [ 2016-06-19 19:35:21 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Da się, bez problemów nawet na normalnej drodze :)

Autor:  tomko222 [ 2016-06-19 20:44:48 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Wystarczy nie jechać w zakrętach w pionie :lol:

Autor:  Taser [ 2016-06-20 00:03:36 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

glenroy napisał(a):
Po przeczytaniu tego zdania
Taser napisał(a):
U siebie z przodu też mam jeszcze spory zapas tak na oko jakieś 1,5-2 cm, więc tutaj się nie martwię.

przychylał bym się do wypowiedzi misiakw w sprawie pozycji i techniki pokonywania zakrętów, bo 1,5-2 cm "czikena" z przodu, na zamkniętym tyle słabo świadczy o technice jednak.


Glenroy technika jazdy nie ma nic do rzeczy, to jest kwestia profilu opon. Z przodu jest opona o profilu 60 a z tyłu o profilu 50, to jest znacząca różnica. Technika jazdy nie ma tutaj nic do rzeczy, bo od niej co prawda zależy kąt pochyłu motocykla w zakręcie, ale nie ma wpływu na to że np przód zamkniesz a tyłu nie, lub odwrotnie bo to jest zależne od tego co ww.

Autor:  delta [ 2016-06-21 14:19:39 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Taser napisał(a):
Jestem wstanie sobie wyobrazić, że opona się odkształca, tak że dalsze składanie motocykla nie stanowi problemu, natomiast pewien tego nie jestem.


To bądź pewien :wink: Jak w oponie jest odpowiednie ciśnienie, jest odpowiednio rozgrzana, asfalt jest czysty to set złożysz do końca bez problemu, testowane :wink:

https://youtu.be/1-hmPmuzSKE i kiere można ścierać

Może Bauer nie do końca jest dobrym przykładem, bo ma 3 punkt podparcia, ale nie w sumie Ty też masz kolano :D

Ale na ulicy tego bym nie sprawdzał i na zwykłych oponach.

Autor:  Taser [ 2016-06-21 14:34:27 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Delta81 napisał(a):
Taser napisał(a):
Jestem wstanie sobie wyobrazić, że opona się odkształca, tak że dalsze składanie motocykla nie stanowi problemu, natomiast pewien tego nie jestem.


To bądź pewien :wink: Jak w oponie jest odpowiednie ciśnienie, jest odpowiednio rozgrzana, asfalt jest czysty to set złożysz do końca bez problemu, testowane :wink:

https://youtu.be/1-hmPmuzSKE i kiere można ścierać

Może Bauer nie do końca jest dobrym przykładem, bo ma 3 punkt podparcia, ale nie w sumie Ty też masz kolano :D

Ale na ulicy tego bym nie sprawdzał i na zwykłych oponach.


Tak właśnie Delta przypuszczałem, choć nie ma co równać moich opon do tych które mają chłopaki założone na supermociakach, bo to całkiem inny profil jest.

A propos ciśnienia, w hayce mam podane 2,9 z przodu i z tyłu. Moje pytanie, czy na winkle spuszczać trochę tak powiedzmy do 2,6-2,7 czy latać na rekomendowanym?

Autor:  delta [ 2016-06-21 14:44:54 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Taser napisał(a):
Tak właśnie Delta przypuszczałem, choć nie ma co równać moich opon do tych które mają chłopaki założone na supermociakach, bo to całkiem inny profil jest.

A propos ciśnienia, w hayce mam podane 2,9 z przodu i z tyłu. Moje pytanie, czy na winkle spuszczać trochę tak powiedzmy do 2,6-2,7 czy latać na rekomendowanym?


Tak inny profil i inne mieszanki. Ale jakbyś miękką supercorse założył byłoby lepiej, tyle że na ulicy nie rozgrzejesz opony do takiej temp. jak trzeba.

Cholera wie, trzeba by podpytać kogoś kto na torze dużo latał hajką. Wiem, że przodu za dużo się nie spuszcza bo ona tak bardzo się nie rozgrzewa, także i ciśnienie się tak bardzo nie podnosi. Ja w 748 dawałem tył 1.9 przód 2.1 ale to nie ta waga.
Na rekomendowanym po mocniejszym rozgrzaniu tył może odjeżdżać.

Autor:  Taser [ 2016-06-21 15:05:38 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Delta81 napisał(a):
Taser napisał(a):
Tak właśnie Delta przypuszczałem, choć nie ma co równać moich opon do tych które mają chłopaki założone na supermociakach, bo to całkiem inny profil jest.

A propos ciśnienia, w hayce mam podane 2,9 z przodu i z tyłu. Moje pytanie, czy na winkle spuszczać trochę tak powiedzmy do 2,6-2,7 czy latać na rekomendowanym?


Tak inny profil i inne mieszanki. Ale jakbyś miękką supercorse założył byłoby lepiej, tyle że na ulicy nie rozgrzejesz opony do takiej temp. jak trzeba.

Cholera wie, trzeba by podpytać kogoś kto na torze dużo latał hajką. Wiem, że przodu za dużo się nie spuszcza bo ona tak bardzo się nie rozgrzewa, także i ciśnienie się tak bardzo nie podnosi. Ja w 748 dawałem tył 1.9 przód 2.1 ale to nie ta waga.
Na rekomendowanym po mocniejszym rozgrzaniu tył może odjeżdżać.



Na torze to mało kto lata hajką. Chłopaki na forum hayabusy przede wszystkim latają na ćwiarę, a to zupełnie inna historia. Trzeba będzie trochę poeksperymentować. Dzięki Delta za konkretną odpowiedź. Czekam jeszcze na nową gumę o wyższym profilu i zobaczymy jak się będzie ten zestaw sprawdzał na drodze, bo dzidować na prostej to nie frajda, a dobrze przejechany winkiel potrafi poprawić humor na cały dzień.

Autor:  delta [ 2016-06-22 13:55:19 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Taser napisał(a):
bo dzidować na prostej to nie frajda, a dobrze przejechany winkiel potrafi poprawić humor na cały dzień.


+pincet :D

to jakie opony teraz zakładasz?

Autor:  Taser [ 2016-06-22 14:18:12 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Na pewno w rozmiarze 190/55, a zastanawiam się nad:
Bridgestone bt-016 pro, bo można wyrwać za 4 stówki i kusi, z wyższej półki zastanawiam się nad michałami pilot power 2ct, dunlop sportsmar.

Wiesz jak to jest każdy chwali swoje i ciężko się zdecydować. Generalnie z dunlopami mam dobre doświadczenia, ale cena o 250 zł więcej od bridgstonów skłania ku batlaxxom.

Autor:  delta [ 2016-06-23 09:05:57 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Taser napisał(a):
Na pewno w rozmiarze 190/55, a zastanawiam się nad:
Bridgestone bt-016 pro, bo można wyrwać za 4 stówki i kusi, z wyższej półki zastanawiam się nad michałami pilot power 2ct, dunlop sportsmar.

Wiesz jak to jest każdy chwali swoje i ciężko się zdecydować. Generalnie z dunlopami mam dobre doświadczenia, ale cena o 250 zł więcej od bridgstonów skłania ku batlaxxom.


Co do opon to Ci nie podpowiem, bo prawie nie jeżdżę po ulicy i skończyłem na pirelkach diablo rosso II, były super na ulicy i torze.
Myślę, że każde z miękkimi bokami będą dobre, na ulicy i tak w 100% się ich nie wykorzysta.

Autor:  FRYC [ 2016-06-23 11:21:50 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

BT 016 PRO (ten dodatek pro ma duże znaczenie bo bez pro omijać opony szerokim łukiem) miałem te opony na mojej Żabce i sobie bardzo dobrze radziły, złego słowa o nich nie powiem.

Dobre doświadczenia mam również z Pirelli Diablo Rosso Corsa III. Obecnie śmigam między innymi na Pirelli Diablo SuperCorsa SP świetnie się nagrzewa klei jak głupia. W dobrej cenie SP chodzą ale w rozmiarze 200/55 i tak mam założony.

Opony zamykam tylko na torze z czego 200 udało mi się zamknąć wczoraj, tam jest dużo zapasu...

Autor:  Taser [ 2016-06-23 11:32:57 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Fryc dzięki za info, bo właśnie ze względów budżetowych mocno rozważam zakup batlaxxów, do pirelli jako marki jakoś nie jestem przekonany, choć nigdy na żadnych pirelkach nie jeździłem.

Autor:  FRYC [ 2016-06-23 11:41:15 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Taser ja ogólnie wolę opony wyścigowe :)

Nie oczekuj też za dużego przebiegu na BT016 PRO :)

Pirelli mają jedną wadę CENE :) dobre Pirelki nie jakaś strada vel kartofel. :lol:

Autor:  Taser [ 2016-06-23 11:53:05 ]
Tytuł:  Re: Zamknięcie opony i co dalej?

Też wolę bardziej miękkie gumy natomiast w ostatnim miesiącu natłukłem prawie 6 tyś. km w związku z czym przy sprzęcie który mam muszę trochę bardziej budżetowo do sprawy podejść, bo podejrzewam że na jednej nowej gumie się w tym roku nie skończy, ale też to co powiedział Deltowaty, na ulicy rzadko wykorzystasz cały potencjał opony, a na tor wybieram się dosyć sporadycznie w związku z czym potrzebuje coś bardziej uniwersalnego, co sobie też dobrze z deszczem w miarę poradzi. Na torze natomiast chyba najpierw muszę swoje limity poprzesuwać w górę zanim będę myślał o bardziej sportowych gumach.

Jak miałem kota to przelatałem z 3 komplety dunlopów smartroadów i byłem bardzo zadowolony, nigdy nie dały ciała, ale tak jak wspominałem $ jest dosyć istotnym czynnikiem, a batlaxx 0-16 pro nawet jeżeli nie jest kilometrożercą, to jest w na prawdę dobrej cenie i chyba dam mu szansę.

Strona 2 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/