Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-08-28 09:26:37 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Co o tym myślicie?

https://www.scigacz.pl/Wreszcie,BMW,wpr ... 39190.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-28 09:26:37 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-08-28 09:48:50 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3816
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Cytuj:
Zupełnie nowe jest jednak to, że uprzednio konieczne uzupełnianie smaru w rolkach, nie jest już konieczne. Nie jest również wymagane ponowne napinanie ze względu na zwykłe zużycie.


Jeśli dadzą mi na to gwarancję na 40 tys km (tyle mniej więcej wytrzymują moje łańcuchy) lub 10 lat to jestem w stanie taki napęd kupić jak będą go sprzedawali nawet jak będzie kosztował tyle co konsola do gier. pod warunkiem ze jeśli go w okresie gwarancji rozciągnę albo zatrze mi się ogniwko to oni mi go wymienią - wpadam w to jak dzik w żołędzie!

jeśli jednak nie dadzą gwarancji na taki dystans i czas, uważam to za marketingowy bełkot i pomijam w rozważaniach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-28 09:50:19 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-05-05 11:22:41
Posty: 19
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S ABS
Temat fajny. Ciekawe jaka bedzie jego cena i jak finalnie będzie wyglądała trwałość całego napędu, bo przecież są jeszcze zębatki. Można przypuszczać, że ich życie także się wydłuży, skoro tarcie od strony łańcucha będzie mocno zredukowane.

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-28 10:01:53 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
No właśnie, nie wiadomo czy to rzeczywiście rewolucyjne zmiany czy chwyt marketingowy
cena będzie oczywiście decydująca
zastanawiam się dlaczego tak rzadko stosowane są pasy napędowe, ich trwałość chyba jest spora jak również odporność na duże siły (obecnie chyba stosuje je tylko moja ulubiona marka :D harley)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-28 10:44:53 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3816
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
marcingda napisał(a):
zastanawiam się dlaczego tak rzadko stosowane są pasy napędowe, ich trwałość chyba jest spora jak również odporność na duże siły (obecnie chyba stosuje je tylko moja ulubiona marka harley)


Gdzieś kiedyś trafiłem na filmik który porównywał napędy i z tego co pamiętam - napęd łańcuchem powodował najmniejsze straty mocy pomiędzy silnikiem a kołem, dzięki czemu jest używany w maszynach sportowych, napęd wałem miał największe interwały bezobsługowe, dla tego jest używany w turystykach. a napęd paskiem tak naprawdę "ni pies ni wydra" - ma zalety i wady obu rozwiązań i pewnie dla tego się nie przyjął - bo jak już jako producent robisz maszyny z jedny i drugim napędem to po co generować kolejne koszty wykorzystując trzeci napęd (pewnie dla tego stosuje do głownie HD'k który nie robi maszyn sportowych)? a tak to możesz wykorzystać te same części w innych modelach co wychodzi taniej. szczególnie że napęd paskiem nie daje jakiegoś wielkiego bonusa dla którego ludzie nagla zaczną kupować twój sprzęt.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-28 10:45:17 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-05-05 11:22:41
Posty: 19
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S ABS
Tak jak każdy ze sposobów przeniesienia napędu i pasy maja swoje wady i zalety. Do wad można zaliczyć lekkie opóźnienie w reakcji na gaz spowodowane elastycznością pasa, co utrudnia wykorzystanie w sporcie. Z drugiej strony przy spokojniejszej jeździe poprawia to komfort jazdy. W stosunku do typowych łańcuchów zaletą jest także bezobsługowość.

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-28 12:22:18 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Co do pomysłu na ten nowy łańcuch to kibicuję bo będzie to faktycznie rewolucja, pytanie jak drogo będzie

Co do pasów i dlaczego się nie przyjeły to najważniejszy powód to koszty. Sam pas do najtańszych nie należy, ale biorąc pod uwagę że co którąś tam zmianę warto wymienić także koła pasowe to koszt tych kół to kosmos - przynajmniej w BMW


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-28 13:47:57 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
tuzmen napisał(a):
Sam pas do najtańszych nie należy, ale biorąc pod uwagę że co którąś tam zmianę warto wymienić także koła pasowe to koszt tych kół to kosmos - przynajmniej w BMW

fakt, łącznie to około 5,5 tyś !!!!!!!!!!!!!!!!!!
pytanie ile wytrzymuje pasek- myślę że powinien dać radę co najmniej 40tyś
i co ile wymienia się koła , na pewno wychodzi znacznie drożej niż tradycyjny łańcuch


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-28 18:30:09 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 273
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
Rachunek ekonomiczny jest najistotniejszy . Firma nie wyprodukuje czegoś co w dłuższej perspektywie pozbawiłoby jej części zysków , więc skompensuje sobie ewentualne straty kosztem produktu . Albo okaże się po jakimś czasie , że muszą być stosowane specjalne zębatki , bo ''zwykłe'' nie wytrzymują , a te ''niezwykłe'' będą kosztować krocie .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-02 23:12:27 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
strażak napisał(a):
Rachunek ekonomiczny jest najistotniejszy . Firma nie wyprodukuje czegoś co w dłuższej perspektywie pozbawiłoby jej części zysków , więc skompensuje sobie ewentualne straty kosztem produktu . Albo okaże się po jakimś czasie , że muszą być stosowane specjalne zębatki , bo ''zwykłe'' nie wytrzymują , a te ''niezwykłe'' będą kosztować krocie .


Albo, jak mają to obecnie w zwyczaju producenci pojazdów, wina za wszelakie fuckupy będzie zwalana na użytkownika. Łańcuch się wyciągnął? Pewnie źle puszczałeś sprzęgło, za mocno obchodziłeś się z gazem, albo nie potrafisz zmieniać biegów. Normalna sprawa, w Subaru 2.0D wysrywały się sprzęgła...to nie wina subaru, to użytkownicy nie potrafią posługiwać się sprzęgłem, nieważne, że od 30 lat za kółkiem nie miałeś nigdy takich problemów, Subaru stwierdziło, że nie potrafisz jeździć. Civic Type-R, nieee, to że wysprzęglnik jest przy samym kolektorze wydechowym i gotuje się w nim płyn, przez co rozlatują się skrzynie biegów, to nie nasza wina. To Wy nie potraficie wciskać sprzęgła do końca! To Wy za to zabecalujecie ;).

Obawiam się, że to samo będzie tutaj, nagle okaże się, że łańcuch spełnia swoje zadanie, ale tylko w konkretnym modelu BMW z ichniejszą super-duper-maxi-ekstra-profi-exclisive-automatyczną skrzynią biegów, na mapie RAIN i tylko w wyznaczonej strefie klimatycznej w bezchmurną pogodę ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-03 06:37:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2312
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Szkoda, że żaden producent nie zdecydował się na wprowadzenie wbudowanej fabrycznej olejarki łańcucha.... Stihl Husqvarna Makita i inne mają to od lat

Taka fabryczna instalacja mogłaby być świetnie ukryta, idealnie zaprogramowana i łatwa w obsłudze. Najpewniej rachunek ekonomiczny jest prosty, zestaw napędowy co kilka lat versus komplikowanie budowy motocykla - olejarka nie ma szans.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-03 08:55:41 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Przy produkcji masowej oszczędza się na wszystkim na czym się da, jeśli przemnożymy oszczędności materiałowe czy w czasie produkcji razy setki tysięcy to wychodzą miliony. W motocyklach może ma to trochę mniejsze znaczenie bo produkcja jest na niższym poziomie. Każdy producent motocykli tak buduje swoje sprzęty żeby można było (czasem jest taka konieczność) je doposażyć. Dlaczego np. robi się bardzo krótkie przednie błotniki, w taki sposób że wszystko leci na chłodnicę? albo szyby które do niczego się nie nadają? Takich przykładów jest wiele.
ps
Pozdrowienia spod Monachium, zostało mi jeszcze 380km :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-29 20:49:52 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-06-24 13:27:48
Posty: 42
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Sony Xperia
Obecne moto: FZ6 S Fazer
Jak podaje BMW łańcuch pokryty jest powłoką węglową cechującą się dużą twardością i wytrzymałością. Ale prócz łańcucha jest jeszcze zębatka zdawcza na wałku od skrzyni biegów oraz zębatka napędowa znajdująca się na piaście tylnego koła. Więc co z wytrzymałością i obsługą właśnie tych elementów?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-30 08:04:39 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
zębatki na pewno też mają zwiększoną wytrzymałość


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org