Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

bezobsługowy łańcuch?
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=17&t=23990
Strona 1 z 1

Autor:  marcingda [ 2020-08-28 09:26:37 ]
Tytuł:  bezobsługowy łańcuch?

Co o tym myślicie?

https://www.scigacz.pl/Wreszcie,BMW,wpr ... 39190.html

Autor:  misiakw [ 2020-08-28 09:48:50 ]
Tytuł:  Re: bezobsługowy łańcuch?

Cytuj:
Zupełnie nowe jest jednak to, że uprzednio konieczne uzupełnianie smaru w rolkach, nie jest już konieczne. Nie jest również wymagane ponowne napinanie ze względu na zwykłe zużycie.


Jeśli dadzą mi na to gwarancję na 40 tys km (tyle mniej więcej wytrzymują moje łańcuchy) lub 10 lat to jestem w stanie taki napęd kupić jak będą go sprzedawali nawet jak będzie kosztował tyle co konsola do gier. pod warunkiem ze jeśli go w okresie gwarancji rozciągnę albo zatrze mi się ogniwko to oni mi go wymienią - wpadam w to jak dzik w żołędzie!

jeśli jednak nie dadzą gwarancji na taki dystans i czas, uważam to za marketingowy bełkot i pomijam w rozważaniach.

Autor:  yaca_k [ 2020-08-28 09:50:19 ]
Tytuł:  Re: bezobsługowy łańcuch?

Temat fajny. Ciekawe jaka bedzie jego cena i jak finalnie będzie wyglądała trwałość całego napędu, bo przecież są jeszcze zębatki. Można przypuszczać, że ich życie także się wydłuży, skoro tarcie od strony łańcucha będzie mocno zredukowane.

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

Autor:  marcingda [ 2020-08-28 10:01:53 ]
Tytuł:  Re: bezobsługowy łańcuch?

No właśnie, nie wiadomo czy to rzeczywiście rewolucyjne zmiany czy chwyt marketingowy
cena będzie oczywiście decydująca
zastanawiam się dlaczego tak rzadko stosowane są pasy napędowe, ich trwałość chyba jest spora jak również odporność na duże siły (obecnie chyba stosuje je tylko moja ulubiona marka :D harley)

Autor:  misiakw [ 2020-08-28 10:44:53 ]
Tytuł:  Re: bezobsługowy łańcuch?

marcingda napisał(a):
zastanawiam się dlaczego tak rzadko stosowane są pasy napędowe, ich trwałość chyba jest spora jak również odporność na duże siły (obecnie chyba stosuje je tylko moja ulubiona marka harley)


Gdzieś kiedyś trafiłem na filmik który porównywał napędy i z tego co pamiętam - napęd łańcuchem powodował najmniejsze straty mocy pomiędzy silnikiem a kołem, dzięki czemu jest używany w maszynach sportowych, napęd wałem miał największe interwały bezobsługowe, dla tego jest używany w turystykach. a napęd paskiem tak naprawdę "ni pies ni wydra" - ma zalety i wady obu rozwiązań i pewnie dla tego się nie przyjął - bo jak już jako producent robisz maszyny z jedny i drugim napędem to po co generować kolejne koszty wykorzystując trzeci napęd (pewnie dla tego stosuje do głownie HD'k który nie robi maszyn sportowych)? a tak to możesz wykorzystać te same części w innych modelach co wychodzi taniej. szczególnie że napęd paskiem nie daje jakiegoś wielkiego bonusa dla którego ludzie nagla zaczną kupować twój sprzęt.

Autor:  yaca_k [ 2020-08-28 10:45:17 ]
Tytuł:  Re: bezobsługowy łańcuch?

Tak jak każdy ze sposobów przeniesienia napędu i pasy maja swoje wady i zalety. Do wad można zaliczyć lekkie opóźnienie w reakcji na gaz spowodowane elastycznością pasa, co utrudnia wykorzystanie w sporcie. Z drugiej strony przy spokojniejszej jeździe poprawia to komfort jazdy. W stosunku do typowych łańcuchów zaletą jest także bezobsługowość.

Wysłane z mojego Mi 9T przy użyciu Tapatalka

Autor:  tuzmen [ 2020-08-28 12:22:18 ]
Tytuł:  Re: bezobsługowy łańcuch?

Co do pomysłu na ten nowy łańcuch to kibicuję bo będzie to faktycznie rewolucja, pytanie jak drogo będzie

Co do pasów i dlaczego się nie przyjeły to najważniejszy powód to koszty. Sam pas do najtańszych nie należy, ale biorąc pod uwagę że co którąś tam zmianę warto wymienić także koła pasowe to koszt tych kół to kosmos - przynajmniej w BMW

Autor:  marcingda [ 2020-08-28 13:47:57 ]
Tytuł:  Re: bezobsługowy łańcuch?

tuzmen napisał(a):
Sam pas do najtańszych nie należy, ale biorąc pod uwagę że co którąś tam zmianę warto wymienić także koła pasowe to koszt tych kół to kosmos - przynajmniej w BMW

fakt, łącznie to około 5,5 tyś !!!!!!!!!!!!!!!!!!
pytanie ile wytrzymuje pasek- myślę że powinien dać radę co najmniej 40tyś
i co ile wymienia się koła , na pewno wychodzi znacznie drożej niż tradycyjny łańcuch

Autor:  strażak [ 2020-08-28 18:30:09 ]
Tytuł:  Re: bezobsługowy łańcuch?

Rachunek ekonomiczny jest najistotniejszy . Firma nie wyprodukuje czegoś co w dłuższej perspektywie pozbawiłoby jej części zysków , więc skompensuje sobie ewentualne straty kosztem produktu . Albo okaże się po jakimś czasie , że muszą być stosowane specjalne zębatki , bo ''zwykłe'' nie wytrzymują , a te ''niezwykłe'' będą kosztować krocie .

Autor:  glenroy [ 2020-09-02 23:12:27 ]
Tytuł:  Re: bezobsługowy łańcuch?

strażak napisał(a):
Rachunek ekonomiczny jest najistotniejszy . Firma nie wyprodukuje czegoś co w dłuższej perspektywie pozbawiłoby jej części zysków , więc skompensuje sobie ewentualne straty kosztem produktu . Albo okaże się po jakimś czasie , że muszą być stosowane specjalne zębatki , bo ''zwykłe'' nie wytrzymują , a te ''niezwykłe'' będą kosztować krocie .


Albo, jak mają to obecnie w zwyczaju producenci pojazdów, wina za wszelakie fuckupy będzie zwalana na użytkownika. Łańcuch się wyciągnął? Pewnie źle puszczałeś sprzęgło, za mocno obchodziłeś się z gazem, albo nie potrafisz zmieniać biegów. Normalna sprawa, w Subaru 2.0D wysrywały się sprzęgła...to nie wina subaru, to użytkownicy nie potrafią posługiwać się sprzęgłem, nieważne, że od 30 lat za kółkiem nie miałeś nigdy takich problemów, Subaru stwierdziło, że nie potrafisz jeździć. Civic Type-R, nieee, to że wysprzęglnik jest przy samym kolektorze wydechowym i gotuje się w nim płyn, przez co rozlatują się skrzynie biegów, to nie nasza wina. To Wy nie potraficie wciskać sprzęgła do końca! To Wy za to zabecalujecie ;).

Obawiam się, że to samo będzie tutaj, nagle okaże się, że łańcuch spełnia swoje zadanie, ale tylko w konkretnym modelu BMW z ichniejszą super-duper-maxi-ekstra-profi-exclisive-automatyczną skrzynią biegów, na mapie RAIN i tylko w wyznaczonej strefie klimatycznej w bezchmurną pogodę ;).

Autor:  sfazowany [ 2020-09-03 06:37:02 ]
Tytuł:  Re: bezobsługowy łańcuch?

Szkoda, że żaden producent nie zdecydował się na wprowadzenie wbudowanej fabrycznej olejarki łańcucha.... Stihl Husqvarna Makita i inne mają to od lat

Taka fabryczna instalacja mogłaby być świetnie ukryta, idealnie zaprogramowana i łatwa w obsłudze. Najpewniej rachunek ekonomiczny jest prosty, zestaw napędowy co kilka lat versus komplikowanie budowy motocykla - olejarka nie ma szans.

Autor:  marcingda [ 2020-09-03 08:55:41 ]
Tytuł:  Re: bezobsługowy łańcuch?

Przy produkcji masowej oszczędza się na wszystkim na czym się da, jeśli przemnożymy oszczędności materiałowe czy w czasie produkcji razy setki tysięcy to wychodzą miliony. W motocyklach może ma to trochę mniejsze znaczenie bo produkcja jest na niższym poziomie. Każdy producent motocykli tak buduje swoje sprzęty żeby można było (czasem jest taka konieczność) je doposażyć. Dlaczego np. robi się bardzo krótkie przednie błotniki, w taki sposób że wszystko leci na chłodnicę? albo szyby które do niczego się nie nadają? Takich przykładów jest wiele.
ps
Pozdrowienia spod Monachium, zostało mi jeszcze 380km :(

Autor:  APi [ 2020-09-29 20:49:52 ]
Tytuł:  Re: bezobsługowy łańcuch?

Jak podaje BMW łańcuch pokryty jest powłoką węglową cechującą się dużą twardością i wytrzymałością. Ale prócz łańcucha jest jeszcze zębatka zdawcza na wałku od skrzyni biegów oraz zębatka napędowa znajdująca się na piaście tylnego koła. Więc co z wytrzymałością i obsługą właśnie tych elementów?

Autor:  marcingda [ 2020-09-30 08:04:39 ]
Tytuł:  Re: bezobsługowy łańcuch?

zębatki na pewno też mają zwiększoną wytrzymałość

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/