Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-06-23 00:30:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Kolega MarcinN po prostu uważa, że jego "podsklepowa gymkhana" to jest jedyny prawidłowy sposób winklowania. Ileś razy trzeba zakręt zabrać źle, żeby w końcu zabrać go dobrze.
Także Robert - ćwiczyć ćwiczyć, zdjęcia robić, sprawdzać, poprawiać pozycję i tak do znudzenia...albo gleby :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-23 00:30:21 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-06-23 08:58:05 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
MarcinN napisał(a):
Niepotrzebnie w ogóle wystawiasz to kolano. Przez to wyglądasz po prostu zabawnie. Głowa za wysoko. Tyłek przesuń w tył, kolanami ściskaj bak. Elementy trące o asfalt masz przymocowane do podnóżków.


Czy zabawnie polemizował bym, Twoje rady mogły by być przydatne w wolnej jeździ - gymkhanie lub 8 parkingowych. Hmmm kolano raczej wystawia się po to by wejść w zakręt szybciej (taki był też tego cel), a środek ciężkości przenieść niżej i bliżej apeksu zakrętu, racja jeszcze za nisko schodzę du*ą, a głowa jest za wysoko to fakt. Jazda na torze, a jazda po parkingu czy nawet w mieście różni się diametralnie.

Niemniej jednak dzięki.

rhazz napisał(a):
Kolega MarcinN po prostu uważa, że jego "podsklepowa gymkhana" to jest jedyny prawidłowy sposób winklowania. Ileś razy trzeba zakręt zabrać źle, żeby w końcu zabrać go dobrze.
Także Robert - ćwiczyć ćwiczyć, zdjęcia robić, sprawdzać, poprawiać pozycję i tak do znudzenia...albo gleby :P


Ot co :) Dzięki Rhazz, ale wolę ćwiczyć do znudzenia niż gleby :) Chociaż podobno "jak się nie przewrócisz to się nie nauczysz :P"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-23 09:14:39 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 697
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Street Triple 675
Zazdroszczę wypadku na tor Robert_312. Wrzuć jakieś ujęcia coś tam tym GO PRO sfilmował ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-24 09:53:52 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
rhazz napisał(a):
"podsklepowa gymkhana"

ale będzie ogień :D :sniper: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-24 10:09:20 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-09-08 01:26:57
Posty: 287
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 608588454
Obecne moto: VFR V-tec
MarcinN napisał(a):
Niepotrzebnie w ogóle wystawiasz to kolano. Przez to wyglądasz po prostu zabawnie. Głowa za wysoko. Tyłek przesuń w tył, kolanami ściskaj bak. Elementy trące o asfalt masz przymocowane do podnóżków.


No ja ekspertem nie jestem powtorze tylko to co przez caly weekend tłukli mi do glowy (stopniowo instruktorzy). Dupa z tyłu, biodra wykręcone w strone zakrętu, kolano wystawione za biodrami (na początku wystawione wręcz nienaturalnie), opieramy się mocno na zewnętrznej nodze (to już na kursie było wałkowane), łokcie ugięte, tulow przeniesiony w strone zakrętu, plecy proste, głowa po stronie w którą jedziemy i odwrocona na maxa (nawet jeśli nienaturalnie i do przesady to pomaga wyćwiczyć odruch i pozycję). Kolana przy baku - oczywiście ze tak ale do osiagniecia "predkości równowagi" czyli ok 30 km/h - na gymkhanie ma to zastosowanie, na torze przy troszkę większej predkosci już nie i zdecydowanie latwiej jest z noga wyciagnieta pokonać zakręt szybciej (nikt nie mowi ze musimy na maksa wyciągać kolano co by przytrzeć slidery). Przy takiej pozycji i podnóżki sciera się mniej i rzadziej, gdyż jeździec jest niżej, a motocykl de facto bardziej w pionie idzie, stabilniej pokonuje zakręt. Wieloktotnie powtorzone zdanie "przytarcie podnozkow to często błąd - wiele zakretow da się dzięki pozycji pokonać szybciej i nie przycierajać podnóżków".
A co do gleb - powiem szczerze po tej ilości która widziałem załaczył mi się proces myslowy czy oby nie szkoda moto do wściekania się na torze :) Co innego się podoszkalać i poćwiczyća co innego palowac maszynę na maxa swoich umiejetnosci (lub jak pokazało zycie powyżej maxa niektórych).


Ostatnio edytowano 2013-06-25 07:58:59 przez jerry01, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-24 10:53:40 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
^^ Bardzo dobry opis pozycji. W końcu profesjonalnie i kompleksowo. Sami widzicie - kolano to tylko jeden z elementów całej pozycji. Taka wisienka na torcie. Tymczasem wielu wystawia kolano siedząc pionowo i pyta: "czy dobrze?". Niedobrze.

Przy prawidłowej pozycji - kolano nie ma prawie żadnego wpływu na środek ciężkości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-24 11:04:04 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-03-10 22:24:07
Posty: 411
Lokalizacja: DKL- dolnoslaskie krolestwo lądek
Płeć: Mężczyzna
Telefon: E52 :P
Obecne moto: Fz6 S
MarcinN napisał(a):
Przy prawidłowej pozycji - kolano nie ma prawie żadnego wpływu na środek ciężkości.

owszem, ale pisał w swojej książce o kolanie bodajże Keith Code- że nie ma ono przesuwać środka ciężkości a działać jak "żagiel" zmniejszając przy tym promień skrętu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-24 11:50:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3829
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
czasami takie ruchy jak wygięcie kolana same w sobie nie dają efektu, lecz wymuszają zmianę pozycji ciała, i to już efekt daje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-24 13:23:09 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
A propos żagla. Ostatnio rozgorzała dyskusja przy Moto GP. Niektórzy kierowcy wystawiają całą nogę przy hamowaniu, inni nie. Przebadano to i wyszło, że nie ma to wpływu na czasy przejazdów. Jedni jadą tak, inni inaczej - jak komu wygodniej, ale na czas okrążenia to nie wpływa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-24 19:41:14 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
ale ta noga, o której była owa dyskusja nie miała wpływać na czasy...co niektórym pomagała ona w stabilności jazdy, motocykla...podobno :)

jerry01 opisał pozycję, którą również i mi skrupulatnie wykładano :) Czy to z kolanem wyciągniętym czy bez.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-24 21:57:27 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
mores napisał(a):
ale ta noga, o której była owa dyskusja nie miała wpływać na czasy...co niektórym pomagała ona w stabilności jazdy, motocykla...podobno :)



Najwyraźniej im pomaga, to są zawodowcy. Odważę się stwierdzić że my wszyscy możemy im buty czyścić. :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-24 22:07:26 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Robert_312 napisał(a):
Odważę się stwierdzić że my wszyscy możemy im buty czyścić. :roll:

Raczej... :)
Mnie się zawsze wydawało, że wystawianie tej nogi ma powodować większą powierzchnię hamującą takiego zawodnika, a poza tym takie wyciągnięcie nogi i wystawienie na wiatr powinno powodować samoczynne rozpoczęcie pochylania w zakręt :D Tak jakoś fizyka by to tłumaczyła ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-25 07:26:59 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-03-10 22:24:07
Posty: 411
Lokalizacja: DKL- dolnoslaskie krolestwo lądek
Płeć: Mężczyzna
Telefon: E52 :P
Obecne moto: Fz6 S
ktoś tu kiedyś podsunął pomysł, ze tą nogę wystawiają dlatego że tak im zostało z latania na crassach. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-01 22:57:19 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-19 10:49:59
Posty: 432
Lokalizacja: Głogów/Radwanice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: w Play
Obecne moto: Kawasaki ZX9R
przemo_ps napisał(a):
ktoś tu kiedyś podsunął pomysł, ze tą nogę wystawiają dlatego że tak im zostało z latania na crassach. :)


Ogladam zawodu Grand Prix 500 i Moto Gp od dziecka.


Jeszcze 5-6 lat temu nikt nie wysawiał nogi. Jest to balans masy aby dziś już np. carbonowych hamulców nie zblokować. Ktoś rozpoczął nawet nei wiem czy nie "jajogłowi" inżynierowie a nie zawodnik wpadł na to.

Zobaczcie klasyke bitew Rossiego na Lagunie Seca (mocno górzystym torze) - Nogi nie było.

http://www.youtube.com/watch?v=JY9mrKR5SkA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-18 08:45:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2007-08-28 13:23:30
Posty: 4619
Obecne moto: jamaha pw 50
Robert_312 napisał(a):
Cześć chętnie posłucham Waszych uwag i opinii na temat mojej pozycji etc. zdjęcia poniżej w linku:


Robert nie bądź drewniak bark i głowa do wewnętrznej, to podstawa :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org