Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-05-21 14:44:21 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Zarejstrowałem taki obrazek:
[ img ]

To Rossi na treningu Moto GP. Pochylenie wynosi 63 stopnie.

Ćwiczyłem ostatnio Fazerem zakręty na torze kartingowym w Koszalinie. Moje pochylenie w którym udało mi się przytrzeć podnóżkiem wyniosło około 48 stopni. Jechałem na oponach sportowo turystycznych.

Pytanie: czy na sportowych oponach podnóżki powodowałyby, że nie mógłbym w pełni wykorzystać motocykla? Moje podnóżki mają fabryczne bolce, które służą właśnie do przytarcia o asfalt.

Jako ciekawostkę dodam, że policzyłem, że Rossi w pochyleniu 63 st może pokonać zakręt o około 32% szybciej niż ja w pochyleniu 48 st.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-21 14:44:21 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-05-21 18:39:45 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-19 10:49:59
Posty: 432
Lokalizacja: Głogów/Radwanice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: w Play
Obecne moto: Kawasaki ZX9R
No ale ty nie masz sportowego motocykla aby zbliżyć się do Rossiego i byś musiał zdemontować podnóżki żeby sobie poprawić:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-22 12:38:00 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-12-30 12:56:57
Posty: 66
Lokalizacja: Opalenica k. Poznania
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: aprilia shiver 750
ale wiksa, nigdy się nie odważę tak nisko zejść xD


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-22 15:14:44 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-19 10:49:59
Posty: 432
Lokalizacja: Głogów/Radwanice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: w Play
Obecne moto: Kawasaki ZX9R
Bartek_Fz6 napisał(a):
ale wiksa, nigdy się nie odważę tak nisko zejść xD


JAk zaliczyłem glebę to tak :lol: :lol: zszedłem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-22 16:30:20 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 22:13:40
Posty: 184
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
nie zawsze większe złożenie to szybciej pokonany zakręt


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-22 18:08:12 
Paramedic

Dołączył(a): 2009-01-01 12:46:21
Posty: 1342
Lokalizacja: LU/PO/ZSW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 112 lub 601100100
Obecne moto: lookinforFZ1
Eee no jak niektórzy trą łokciami bez wychylania sie z moto....


Torowe opony to zupełnie inna bajka przecież ;] napewno oprócz samcyh opona wazne jest cisnienie, które mierzą na zimno ciepło, letnio i na miliard innych sposobów ;]


No i nie porównujmy nawierzchni toru z MOTO GP do asfaltu na torach kartingowych ;P


No i podnózki musiałbyś podnieść na wysokość setów pasażra :PP


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-22 19:22:35 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
scarface26 napisał(a):
nie zawsze większe złożenie to szybciej pokonany zakręt


Skąd taki wniosek?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-23 08:15:41 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Zawsze składa się tak w kolejności:
-jak na to pozwalają nasze umiejętności.
-jak tego wymaga zakręt
-większe pochylenie robimy wtedy gdy za pochyleniem moto nie idzie głową, jako najwyżej położony punkt masy ma decydujące znaczenie
-zbyt duże pochylenie motocykla powoduje zmniejszenie powierzchni styku opony z asfaltem więc jest naszym wrogiem.
W wywiadzie rossi stwierdził że mógłby tylko lekko kłaść moto w zakręt jeżeli umiał by odpowiednio inaczej zabalansować siły dośrodkowe.
Często w wyniku zbyt dużego złożenie zakręt jest zbyt mocno zacieśniony i następuje korekta toru (delikatne odpuszczenie gazu) co źle wpływa na czasy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-23 10:08:29 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Moje wyliczenia teoretyczne oparłem na założeniu, że jadę w tej samej pozycji takim samym motocyklem.

Oczywiście rację macie mówiąc, że Rossi ma pozycję przesuwającą środek ciężkości tak, że gdy ja pokonuję zakręt w pochyleniu motocykla 48 st, to on pokonałby go z tą samą prędkością w pochyleniu (znacznie) mniejszym.

Gdyby jednak Rossi jechał najpierw w pochyleniu 48 stopni, a potem 63 stopnie to w tym drugim wypadku przejechałby zakręt z prędkością o około 32% większą. Ot taka ciekawostka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-23 10:53:09 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
No tak tylko czy opony dały by radę takie siły przenieść :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-23 11:02:46 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-19 10:49:59
Posty: 432
Lokalizacja: Głogów/Radwanice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: w Play
Obecne moto: Kawasaki ZX9R
MarcinN napisał(a):
Moje wyliczenia teoretyczne oparłem na założeniu, że jadę w tej samej pozycji takim samym motocyklem.

Oczywiście rację macie mówiąc, że Rossi ma pozycję przesuwającą środek ciężkości tak, że gdy ja pokonuję zakręt w pochyleniu motocykla 48 st, to on pokonałby go z tą samą prędkością w pochyleniu (znacznie) mniejszym.

Gdyby jednak Rossi jechał najpierw w pochyleniu 48 stopni, a potem 63 stopnie to w tym drugim wypadku przejechałby zakręt z prędkością o około 32% większą. Ot taka ciekawostka.



Spoko ale jeszcze dodaj ustawienie zawieszenia. W zależności od toru zmienia się rozstaw który da mu takie złożenie w co po niektórych winklach. Druga sprawa oni jeżdżą na granicy przyczepności i tak balansują ciałem że zwykły amator panikuje i wyrżnie orła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-23 11:13:06 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-04-02 20:50:52
Posty: 110
Lokalizacja: Kraków
skidmarks napisał(a):
Spoko ale jeszcze dodaj geometrie zawieszenia.

??? przecież to sie nie zmienia bo geometria jest stała .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-23 11:36:51 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
morris35 napisał(a):
skidmarks napisał(a):
Spoko ale jeszcze dodaj geometrie zawieszenia.

??? przecież to sie nie zmienia bo geometria jest stała .


i tu właśnie jest różnica między torowymi a drogowymi sprzetami :) np RSV4 ma regulowany kąt główki ramy :)
czyli "geometrie" rozstaw kół można regulować tak że na jednym torze gdzie winkle są ostre kąt można zmniejszyć a na łagodniejszym zwiększyć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-23 17:00:21 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2008-07-28 16:59:02
Posty: 902
Lokalizacja: NOS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kawasaki ZRX 1100
hmm, moze to i offtop, ale z pierwszego posta wyniklo pytanie dot podnozkow... :? i kwestii ograniczenia pochylenia wynikajacego z ocierania nimi...wracajac do sedna-jesli chcesz sie glebiej zlozyc-wymien sety na sportowe (fazer :mrgreen: ), od siebie dodam, że nie znam żadnego bikera, ktoremu w szybkiej jezdzie pomaga matematyka, co nie znaczy, ze szybkiej jazdy policzyc sie nie da ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-23 18:17:04 
Paramedic

Dołączył(a): 2009-01-01 12:46:21
Posty: 1342
Lokalizacja: LU/PO/ZSW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 112 lub 601100100
Obecne moto: lookinforFZ1
w sumie racja :P trzeba zapier****ć - i jusz ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 108 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org