Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-06-18 09:57:57 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-10 17:40:55
Posty: 610
Lokalizacja: Mikołów
Płeć: Mężczyzna
zawsze redukowałem z przegazówką....o wiele szybciej można zbić wszystkie biegi w dół. Trochę wprawy i treningu i będziesz to robił odruchowo. Ja inaczje biegów nie potrafiłem zbijać...zawsze z międzygazem. wszystko powinno trwać ułamki sekund dzięki czemu sprzęgło w użyciu jest bardzo krótko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-18 09:57:57 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-06-21 13:54:24 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-06-01 22:01:15
Posty: 4
Lokalizacja: NNI-NO-NMR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R Thundercat
W tym miejscu jest fajnie omówiony "prawidłowy" sposób zmiany biegów... Polecam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-21 16:22:55 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-05-19 12:02:32
Posty: 34
Lokalizacja: Krasnystaw / Warszawa
Luterq napisał(a):
Ale na początku polecam trenować powoli zachowując kolejność sprzęgło- bieg- obroty - sprzęgło, z czasem coraz szybciej aż w końcu to będzie jeden płynny ruch sprzęgło- bieg z obrotami i puszczeniem sprzęgła....


@Luterq: Nie chcę się czepiać bo widocznie jeździsz dużo dłużej ode mnie ale jak w tej koncepcji wytłumaczysz to, że dźwignia od biegów stawia mniejszy opór w momencie przygazowania? Tak samo dzieje się przy wrzucaniu większego biegu i jednoczesnym odjęciem gazu - IMHO to musi mieć coś wspólnego ze skrzynią a nie tylko koło-silnik.

Taka druga myśl - a może obie 'prawdy' są prawdziwe i Tobie przy agresywnym hamowaniu bardziej zależy na wyrównianiu obrotów koło-silnik a przy jeździe bardziej 'cywilnej' nie widać tak tego problemu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-21 18:02:42 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
kolenda napisał(a):
@Luterq: Nie chcę się czepiać bo widocznie jeździsz dużo dłużej ode mnie ale jak w tej koncepcji wytłumaczysz to, że dźwignia od biegów stawia mniejszy opór w momencie przygazowania?


twardość dźwigni jest spowodowana przenoszeniem mocy przez skrzynię, jeśli biegi wchodzą twardo polecam regulację sprzęgła. Najlżej biegi będą wchodzić przy quick shifterze, wówczas silnik pracuje przy zmianie biegów jałowo, ani hamując ani ciągnąc. Mi biegi wchodzą twardo gdy odejmę za mało gazu bo wówczas jeszcze coś tam ciągnie i jest donośne puknięcie lub za dużo bo wówczas hamuje silnikiem i jest takie samo puknięcie, oczywiście przy zmianie bez sprzęgła.

Oczywiście nie jestem inżynierem projektującym skrzynie motocyklowe i mogę się mylić. Jestem otwarty na dyskusję o tym która zębatka się jak kręci i dlaczego lepiej jest dodać gazu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-21 22:56:07 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-01 19:45:47
Posty: 124
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Ja osobiście stosuję miedzy gaz podczas redukcji, przyzwyczajenie z czasów jazdy ciężkim enduro.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org