Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-05-04 20:13:47 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
gonet9
sposob ktory opisał hojnorek jest chyba najbardziej rozpowszechniowny i skuteczny

to jest zaczynasz noga konczysz noga

w/w sposobie wywierajac cały czas lekki nacisk stopa do gory podczas zmiany biegu gwarantuje płynne delikatne przełaczenie biegu
kurde nie wiem jak to najprosciej opisac :/ stopa w góre delikatnie czujesz opor i dalej trzymasz te stope wywierajac nacisk jak wcisniesz sprzegło stopa pojdzie jeszcze w gore wraz z dzwignia biegow :mrgreen:

nacisk stopa delikatnie do gory rownoczesne wciśniecie sprzegła i lekkie odpuszczenie gazu = wejscie biegu jak goracego noza w masło

w tym sposobie nie trzeba dociskać sprzegła do konca wystarczy 1/3 czy 1/2 ruchu klamki

przy takiej technice zmiana jest szybsza i delikatna


wywierajac nacisk stopa przy wyrownanych obrotach bieg sam wskoczy nawet bez sprzegła ale to juz troche wyższa szkoła jazdy zeby nie zgrzytało i nie rozpier.. skrzynki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-04 20:13:47 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-05-04 20:33:43 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-07 15:05:10
Posty: 109
Lokalizacja: Krosno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2000r
arczi137 napisał(a):
gonet9
sposob ktory opisał hojnorek jest chyba najbardziej rozpowszechniowny i skuteczny

to jest zaczynasz noga konczysz noga

w/w sposobie wywierajac cały czas lekki nacisk stopa do gory podczas zmiany biegu gwarantuje płynne delikatne przełaczenie biegu
kurde nie wiem jak to najprosciej opisac :/ stopa w góre delikatnie czujesz opor i dalej trzymasz te stope wywierajac nacisk jak wcisniesz sprzegło stopa pojdzie jeszcze w gore wraz z dzwignia biegow :mrgreen:

nacisk stopa delikatnie do gory rownoczesne wciśniecie sprzegła i lekkie odpuszczenie gazu = wejscie biegu jak goracego noza w masło

w tym sposobie nie trzeba dociskać sprzegła do konca wystarczy 1/3 czy 1/2 ruchu klamki

przy takiej technice zmiana jest szybsza i delikatna


wywierajac nacisk stopa przy wyrownanych obrotach bieg sam wskoczy nawet bez sprzegła ale to juz troche wyższa szkoła jazdy zeby nie zgrzytało i nie rozpier.. skrzynki



Ja obecnie robię:
1) lekko noga
2) odpuszczenie gazu i sprzęgło
3) noga do oporu
4) dodanie gazu i puszczenie sprzęgła (czy jakoś tak, nie wiem czy dobrze sobie przypominam jak robię :))

Przy czym nigdy nie wychodzi mi to tak cicho, płynnie, delikatnie i bez szarpnięcia jak bez sprzęgła. Przy zmianie bez sprzęgła a operując samym gazem w ogóle nie czuć ani nie słychać zmiany. Ale boję się o skrzynię.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-04 21:43:32 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
jak nie słychac trzaskow łomotu i innych odgłosow jak w kuźni u kowala to smiało bez sprzegła

mozesz też sprubować nie do konca dociagać klamke sprzegła do kierownicy tylko jak pisałem 1/3 -1/2 ruchu całkowitego też zupełnie inaczej beigi wchodza
W tym momęcie nie rozłanczasz całkowicie napedu i elementy sa w ruchu i dlatego lepiej sie zazębiają

Zmiany bez sprzegła uzywam jak chce bardzo szybko i dynamicznie odejść ze skrzyżowania czy w ogole wystrzelic z dużym przyśpieszeniem do przodu ale jedynka i dwÓjka zawsze ze sprzegłem reszta jak wyjdzie :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-04 23:59:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-01-03 17:43:27
Posty: 13
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600
Co do zmiany to zawsze wywieram ten nacisk itp itd noga zaczyna noga kończy ^^
Generalnie jakoś denerwuje mnie tylko to głośne "pykniecie" do około 5 tyś i ten je. . . zgrzyt przy wyższych obrotach a prawdę mówiąc to aż bałem się wrzucać 2 przy 10 tyś +

Co do zmiany bez sprzęgła też wydaje mi się to o wiele płynniejsze i nie słychać żadnych zgrzytów itp itd totalnie zero jakiego kolwiek szarpnięcia
No ale jak "lepiej" to można gdybać :)

Pozostaje oskrobać moto z komarów i się szkolić :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-05 08:54:54 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-03-10 22:24:07
Posty: 411
Lokalizacja: DKL- dolnoslaskie krolestwo lądek
Płeć: Mężczyzna
Telefon: E52 :P
Obecne moto: Fz6 S
ja zawsze zmieniam biegi ze sprzęgłem, praktycznie cały zeszły sezon poświęciłem na wypracowanie techniki która pozwala na bezzgrzytowe zmiany biegów w każdym zakresie obrotów. zawsze używam sprzęgła tak jak pisał arczi137- w 1/3-1/2 ruchu klamki

dlaczego zawsze ze sprzęgłem?
a dlatego- strona z manuala:


Załączniki:
34.jpg [469.84 KiB]
Pobrane 1011 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-05 09:14:06 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-10-08 21:36:58
Posty: 61
Lokalizacja: Łomża
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz1n
W górę prosta sprawa, sprzęgło, bez sprzęgła, 1/3 2/3, jak masz pojęcie słuch i widzisz reakcje motocykla to się znajdzie system, w dół już gorzej, ja się łapię na tym, że szybko dochodzę do 6 biegu, na odcinku 1,5 km spokojnie, a potem zakręt 90 st. z piachem albo kruszonym asfaltem i trzeba zredukować to 2 lub 3, nie ma opcji na redukcję po jednym biegu, oczywiście przegazówka dobrze działa ale taka redukcja zajmuje czas, szybkość, najlepsze rozwiązanie to na takich mieszanych odcinkach to chyba nie wchodzić ponad 4.... ale ja jakoś tak nie lubię go kręcić.

Nie wiem, ja hamuję ostro, w międzyczasie zmieniam biegi maksymalnie o 2 w dół, robię przegazówkę i wchodzi ładnie, ważna jest praca hamulcem i odpowiednia redukcja szybkości hamulcem, im więcej biegów w dół tym musi być precyzyjniej dopracowana.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-05 09:34:11 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
Wszystko jest do ogarniecia :)


Nie jestem wytrawnym motocyklista a na fazie dopiro 2 sezona ale od samego poczatku uczyłem/ucze sie poprawnej techniki a to procentuje

teraz przy hamowaniu awayjnym nawet redukuje biegi z przegazowka zeby nie mieć niespodzianki jak trzeba bedzie odejsc bo nie wyhamuje to z 6go biego tego raczej sie nie zrobi

Przy bardzo szybkiej redukcji np z 6 do 3 czy 2 nie ma czasu na puszczanie sprzegła za kazdym razem ale przegazowka miedzy kazdym zredukowaniem juz jest automatycznie

Koledzy jeżdzić jeżdzić i sie szkolić na sucho mozna duzo pisac a człowiek i tak nie dojdzie do wprawy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-05 20:14:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Fajna ta instrukcja: "podczas jazdy unikać wysokich obrotów" :D Od jutra siadam na rower :)
Jeśli chodzi o zmianę biegów ja zawsze robię 1-2 z pełnym sprzęgłem potem do 6 na pół sprzęgła i tak se jade 5tys obr 100km/h :)
Jeśli chodzi o szybką zmianę biegów w dół: zawsze zmieniam jeden i wysprzęglenie i przegazówka. Jak to człowiek dobrze wytrenuje, to na dojściu do świateł słychać takie charakterystyczne schodzenie z bardzo wysokich obrotów. Słychać tylko hamujący silnik i skoki obrotów po redukcji. Ale żeby w taki sposób zahamować ze 100km/h na kilkunastu metrach i po stopie mieć jałowy to naprawdę TRZEBA DUŻO ĆWICZYĆ :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-06 16:57:07 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-04-11 12:07:13
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer
przemo_ps napisał(a):
ja zawsze zmieniam biegi ze sprzęgłem, praktycznie cały zeszły sezon poświęciłem na wypracowanie techniki która pozwala na bezzgrzytowe zmiany biegów w każdym zakresie obrotów. zawsze używam sprzęgła tak jak pisał arczi137- w 1/3-1/2 ruchu klamki

dlaczego zawsze ze sprzęgłem?
a dlatego- strona z manuala:


Jest gdzieś na forum całość tego manuala w języku polskim?

P.S. Przepraszam za OT.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-06 16:59:13 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-03-10 22:24:07
Posty: 411
Lokalizacja: DKL- dolnoslaskie krolestwo lądek
Płeć: Mężczyzna
Telefon: E52 :P
Obecne moto: Fz6 S
gdzieś jest, któryś kolega z forum to tu wrzucił ale jak nie chcesz szukać to mogę podesłać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-06 21:28:20 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-05-04 05:25:15
Posty: 92
Lokalizacja: Miłocin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693142599
Obecne moto: na razie nic
http://speedy.sh/SUYrb/FZ6-instrukcja-obslugi.rar
Tu masz:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-06 22:37:05 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-04-11 12:07:13
Posty: 165
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer
Serdecznie dziękuję :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-09 09:10:32 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-05-21 10:26:59
Posty: 96
Lokalizacja: Łomża
Co do zmiany 1-2 na wyższych obrotach to idzie gładko co widać na załączonym filmiku.
0:30, 2:00, 2:25, 2:53
http://www.youtube.com/watch?v=x15TwCGc ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-09 11:03:06 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
przy tak wysokich obrotach jak na filmiku pewnie zero delikatnosci z dzwignią zmiany biegow, tylko zdecydowanie i konkretnie?

Osobiscie w fazerze zmieniam z 1 na 2 przy 3 do 4 tyś dopiero na 2 w gwizdek dostaje, musze sprubowac przy wyższych około 8 w gore mam nadzieje ze moja zmeczona skrzynka sie nie posypie :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-10 10:29:19 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-08-02 22:19:13
Posty: 115
Lokalizacja: Św. Katarzyna
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N S2
to może ja zapytam o ten cholerny międzygaz przy redukcji. jak go wykonać (bo jak na razie to osiągam tylko spektakularne szarpnięcia)

1. wciskam sprzęgło
2. na wciśniętym sprzęgle podbijam obroty
3. przy podpitych obrotach i wciąz wciśniętym sprzęgle zbijam bieg
4. "powoli" puszczam sprzęgło

czy taaaak??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org