Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-05-10 11:03:52 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-07 15:05:10
Posty: 109
Lokalizacja: Krosno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2000r
Sprzęgła nigdy nie puszczasz powoli. Ale powód szarpnięć to złe obroty.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-10 11:03:52 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-05-10 12:05:48 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
Miedzygaz = przegazówka

sprzegło
gaz >
noga w dół, redukcja biegu na juz schodzących obrotach silnika - ale tego gazu bez przegiecia nie do odcinki
przy zredukowanym biegu jeszcze raz odrobine gazu i jednoczesnie odpuszczenie sprzegła coby nie szarpało

reasumujac

- sprzegło
-gaz
-redukcja
-gaz
-odpuszczenie sprzegła

Radość z płynnnej jazdy :mrgreen: :moto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-10 19:17:09 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-05-21 10:26:59
Posty: 96
Lokalizacja: Łomża
No i oczywiście cały czas jeszcze hamujemy :D Czasem nawet nie chodzi o podbicie obrotów, a i ich utrzymanie na tym samym poziomie, bo prędkość spada gwałtownie i na niższym biegu będą takie same, ale już wolniej. Wszystkie hamowania na moim filmie są ze zbijaniem biegów i przy-gazówką. Wszystkie zatrzymania są na 1 biegu. Pewnie nie jestem w tym perfekcyjny, ale bez tego już nie umiem jeździć. Na początku najtrudniej jest operować prawą ręką równocześnie hamulcem i gazem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-13 09:29:46 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-13 20:51:10
Posty: 36
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Moje spostrzeżenia do redukcji: o wiele lepiej zaczęła mi wychodzić gdy zlikwidowałem luz na klinie? klamki sprzęgła tak że nie lata już góra dół.

arczi137 napisał(a):
noga w dół, redukcja biegu na juz schodzących obrotach silnika


tu kolego chyba odwrotnie, redukcja na rosnących obrotach, na schodzących puszczenie sprzęgła


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-13 11:27:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
palacz napisał(a):
arczi137 napisał(a):
noga w dół, redukcja biegu na juz schodzących obrotach silnika

tu kolego chyba odwrotnie, redukcja na rosnących obrotach, na schodzących puszczenie sprzęgła


Racja Panie! Wajcha w dół w momencie przegazówki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-13 12:52:03 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
Napisze inaczej moze bardziej łopatologicznie

bieg dajmy na to 6
obroty silnika 6tyś predkość 120km/h

przy redukcji do 5 sprzegło gaz i jak schodzi z obrotow wajcha na dół

obrazowo - tryby z 6biegu dajmy na to 3,5tyś obrotow (pisze typowo obrazowo ) z 5-go biegu 3tyś
do redukcji rożnica 500obr/min jak dodajesz gazu dodasz wiecej niz 500 obr/min gdy obroty schodza wajcha idzie w dół jak obroty sie wyrównaja to wejdzie jak w masło bez oporu i zgrzytu

Mamy juz zredukowany bieg i gdy nie chcemy hamować silnikiem tylko brać sie za wyprzedzanie, znowu delikatnie gaz i odpuszczenie sprzegła


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-13 19:25:58 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-13 20:51:10
Posty: 36
Lokalizacja: Wroclaw
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
arczi137 napisał(a):
przy redukcji do 5 sprzegło gaz i jak schodzi z obrotow wajcha na dół


nie żebym chciał się tu wymądrzać bo sam dopiero się uczę poprawnej redukcji ale dalej uważam że prawdopodobnie źle to robisz. Co by nie być gołosłownym:

http://www.scigacz.pl/Przegazowka,jak,z ... ,7686.html

a zwlaszcza kawałek:

- najpierw stopa dotyka dźwignię i wywiera lekki nacisk,
- następnie wciśnięcie sprzęgła z jednoczesnym dodaniem gazu,
- zwiększenie siły nacisku na dźwignię biegów (gdy obroty rosną),
- odjęcie gazu i puszczenie sprzęgła,
- przerwanie nacisku stopy na dźwignię biegów.


Mnie raz wychodzi, raz nie :roll: a ruchy gazem są czasami tak subtelne (redukcja na niskich obrotach) że nie jestem w stanie wyczuć czy zmieniam bieg jak obroty rosną czy jak już spadają. Na dodatek redukcja z 2 na 1 to osobna bajka bo próba wywarcia lekkiego nacisku stopą (stopa zaczyna) kończy się zazwyczaj zmianą biegu bez sprzęgła :mrgreen:

Nie pozostaje nic innego jak ćwiczyć i ćwiczyć. Tylko żal dupę ściska jak słyszę te stuki i zgrzyty gdy coś się nie udaje


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-02 21:46:40 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-04-02 22:16:27
Posty: 292
Lokalizacja: K-ce
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01
Ostatnio starm się cwiczyć technikę zmiany biegów według w/w czyli, zaczyna noga, kończy noga i jest zdecydowana różnica. Jak mi wyjdzie idealnie to biegi wchodzą jak w masełko, nawet dwójka, która zazwyczaj wchodziła mi ze stukiem, a właściwie z hukiem. Dzisiaj miałem jednie takie dziwne wrażenie, przy zmianie biegów powyżej 9k, jakby sprzęgło się ślizgało przy takiej zmianie, chyba muszę dalej trenować. Inna sprawa, że z tym naciskiem trzeba wyczuć, tak jak pisze kolega, bo czasami zmienię bieg mimowolnie, bez sprzęgła. :)


Ostatnio edytowano 2013-06-02 21:52:30 przez arthi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-02 21:52:03 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Ja ostatnio ćwiczę zmienianie 4,5,6 bez sprzęgła w górę - samym gazem :) Przy dobrym wyczuciu można na prawdę z ogniem się wyzbierać ;D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-11 14:30:09 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-04-28 20:54:27
Posty: 125
Lokalizacja: Turek
Płeć: Mężczyzna
Telefon: posiadam;)
Obecne moto: FZS 600 03r
palacz napisał(a):
arczi137 napisał(a):
- najpierw stopa dotyka dźwignię i wywiera lekki nacisk,
- następnie wciśnięcie sprzęgła z jednoczesnym dodaniem gazu,
- zwiększenie siły nacisku na dźwignię biegów (gdy obroty rosną),
- odjęcie gazu i puszczenie sprzęgła,
- przerwanie nacisku stopy na dźwignię biegów.

Stwierdziłem, że może i ja poćwiczę- może nie jest to takie trudne.

PS: Zdarza mi się czasem, że 2 przy dynamicznym ruszaniu spod świateł nie wejdzie bo za słabo podciągnę dźwignię- jak wykonać poprawkę (co z gazem- jak go użyć) żeby wbić 2 bez tych cholernych zgrzytów?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-11 14:47:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Nikapon napisał(a):
Zdarza mi się czasem, że 2 przy dynamicznym ruszaniu spod świateł nie wejdzie bo za słabo podciągnę dźwignię

Nie zdziw się jak za niedługo będziesz szukał skrzyni :P
Wyjścia są 2 albo wrzucać 2jkę wcześniej czyli przy 4-5tys obr (ja tak robię i nic nie słychać) albo ciągnąć na maxa a potem na prawdę z całej siły tą dźwignię pociągnąć żeby mieć pewność.
Chociaż z drugiej strony jak widzę riderów, którzy zbijają biegi, jakby ta wajcha im krzywdę robiła to jest dramat. Potem stoi taki jełop - jegomość i na światłach wali po tej dźwignie jak powalony bo mu się zostało na 4 biegu...a tu czerwone :|


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-13 10:31:49 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-04-28 20:54:27
Posty: 125
Lokalizacja: Turek
Płeć: Mężczyzna
Telefon: posiadam;)
Obecne moto: FZS 600 03r
Mam rozumieć, że wam się nie zdarza, że 2 nie wejdzie?
Wczorajszy wyjazd upłynął mi na ćwiczeniu (a właściwie zaczęciu stosowania) międzygazu. Wiem, że trudno cokolwiek powiedzieć po jednej jeździe, jednakże jest naprawdę spora różnica przy redukcji biegów- nie ma szarpnięć. Zdecydowanie gorzej mi idzie to w górę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-13 12:32:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-09 16:50:11
Posty: 15
Lokalizacja: Puławy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S 2006
moim zdaniem pierwsza sprawa to jest wyczucie moto potem z czasem zmienianie biegów idzie coraz lepiej, no i oczywiscie to jest yamaha a nie oszukujmy sie bo yamaha ma głośne skrzynie:) pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-14 11:44:29 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
Nikapon napisał(a):
Mam rozumieć, że wam się nie zdarza, że 2 nie wejdzie?
Wczorajszy wyjazd upłynął mi na ćwiczeniu (a właściwie zaczęciu stosowania) międzygazu. Wiem, że trudno cokolwiek powiedzieć po jednej jeździe, jednakże jest naprawdę spora różnica przy redukcji biegów- nie ma szarpnięć. Zdecydowanie gorzej mi idzie to w górę.



bo wrzucajac na wyzszy bieg ie stosuje sie miedzygazu :) tylko przy redukowaniu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-06-14 14:10:14 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-10-11 08:03:21
Posty: 137
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kawasaki z1000sx
... delikatnie ujmuje się gazu, żeby skompensować różnicę w obrotach w dół :)

LwG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org