Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3487 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182 ... 233  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-08-14 11:41:04 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-08-05 08:39:48
Posty: 372
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Tracer 900 GT
Marcin nie. To jest tak zrobione, że w komplecie masz gwintową wewnętrznie na końcach ośkę/rurkę, którą wkładasz w środek ośki koła i przykręcasz z dwóch stron śrubami te protektory. Z przodu i z tyłu jest tak samo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-14 11:41:04 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-08-15 10:54:00 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1074
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Myślę, że yamaha już szykuje coś nowego w temacie dużych turystyków, zarówno na miejsce fjr i dużej tenery.

W którymś roku, chyba 2019 lub 20 interesowałem się super tenere i motocykle (pewnie było ich niewiele) sprzedały się na pniu. Dziwię się, że yamaha odpuściła sobie ciężkie ADV, brak nowoczesnego motocykla w tej klasie to spore straty, jest to popularna klasa. Podejrzewam, że w hondzie i bmw to większa część produkcji. Harley też nie bez przyczyny zaistniał wśród dużych ADV- ratują się w związku ze spadkiem produkcji. Co do FJR to wydaje mi się, że ten model nie będzie miał następcy. To wymierający typ motocykli. W sumie to na rynku zostało tylko BMW z RT. Jest to model bliźniaczy do GS-a a więc koszty projektu a później produkcji są niewielkie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-15 12:23:41 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2360
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Z dużych turystyków są jeszcze kawasaki i nowa hayabusa, honda być może tez zrobi coś bardziej drogowego niż africa, ale na tym samym silniku. Juz zaczęli ten silnik pchać do innych modeli, np rebel 1100.

Gdyby w gamie yamahy był silnik zdatny do nowej dużej tenere, to by już dawno taka powstała. Myślę że robią jakiś nowy silnik tylko z myślą już o obecnej i kolejnych normach euro, co by starczył na nieco dłużej niz te 2 sezony :)

Jeszcze taki artykuł znalazłem w którym mowa jest o doladowanym silniku CP3. Z jednej strony super niska waga, z drugiej komplikacja budowy, co nie jest zbyt porządane daleko od cywilizacji.

https://www.motocykl-online.pl/newsy/Ya ... ja,14822,1


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-15 20:14:09 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1074
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Dzisiaj chyba już na rynku nie ma silników wolnossących w autach (może jakieś archaiczne dacie lub toyoty). Myślę, że doładowanie wkrótce stanie się powszechne również w silnikach motocyklowych. Będzie ono miało na celu bardziej podniesienie momentu obrotowego i jego dostępności niż mocy, takie a"la soft turbo jak w starych volvach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-15 20:21:30 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Bez przesady. 2 lata temu jeszcze były np. Suzuki, Ja mam takiego kupionego 5 lat temu.

P.s.
Nowy Jimmy ma 1,5L i z tego tylko 102 koniki więc chyba jest bez turbo.

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-15 20:44:12 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1074
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Pikulahay napisał(a):
Nowy Jimmy ma 1,5L i z tego tylko 102 koniki więc chyba jest bez turbo.

pewnie coś się jeszcze znajdzie ale to już margines
taki silnik pewnie ma ze 120/130Nm i to jeszcze przy wysokich obrotach, więc nie jest ani mocny ani oszczędny


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-15 20:52:28 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Ma być prosty i wytrzymały, i taki jest.

FZS600 '99
[ img ]
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-15 21:34:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2360
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dziś pojeździłem więcej tracerem 9 gt, pomęczyłem go w zakrętach do krańca opony i składa się w ciasne zakręty jak scyzoryk, genialnie stabilne podwozie. To nie ewolucja tylko rewolucja względem 900tki. Nawet pełne otwieranie gazu w mocnym złożeniu nie wybija go z rytmu, wspaniale trzyma łuk. Zamknięcie gazu też nie przewala masy na przód, można fajnie dynamicznie wchodzic w zakręt hamując i wychodzić z niego pelnym gazem na najmocniejszej mapie 1, która nie szarpie jak stary tracer. Ergonomia siedzenia i baku do kotwiczenia się udami jest prima sort. Mozna się pięknie wywieszac z motocykla w zakrętach, kolega się śmiał że wyglądałem jakbym miał spaść z moto w zakręcie.

Jestem zachwycony tym zwierzakiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-15 21:36:52 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1074
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Sfazowany, a na jakich oponach był ten tracer?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-15 22:08:10 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
sfazowany zawieszenie z tego co patrzyłem w specyfikacji jest podobne, natomiast sposób jego adaptacji jest inny. U mnie dzieje się to manualnie a w 9 półautomatycznie bo tam komputer dostraja dobicie i odbicie a napiecie wstępne pokrętłem na śrubę. Dzięki jezdzie testowej zauważyłem również jak Ty różnice w prowadzeniu ale głównie dzieje się to przez inne zestrojenie. Mając wrazenia z jazdy w pamięci podszedłem do mojego Tracera z narzędziami i wprowadziłem korekty, wczoraj odbyłem pierwsza jazdę 350 km I jestem w szoku bo mam w moim odczuciu nowy motocykl. Całkiem i inne prowadzenie, inaczej wchodzi i przejeżdża zakręt, wykorzystując potencjał tego zawieszenia KYB które mają obydwie generacje. Niestety nie każdy ma odwagę i wiedzę jak do tego podejść przez co jeździ się na domyślnych ustawieniach. Nowy model odblokowuje ten potencjał przez elektroniczne sterowanie za nas i tutaj jest faktycznie progress. Osobiście tez byłem mile zaskoczony sposobem prowadzenia ale na dłuższą jazdę było mi za twardo i motocykl pod moim ciężarem w ogóle się nie uginał co też nie jest dobre. Do takiej turystycznej jazdy wolałbym jednak zadać mu inna charakterystykę dopasowaną do naszych dziurawych dróg ale podoba mi się że ewolucja modelu zmierza w kierunku gdzie łatwiej będzie przeciętnemu kierowcy wykorzystać potencjał maszyny, ujęte jest to również w cenie.
marcingda napisał(a):
Sfazowany, a na jakich oponach był ten tracer?
BATTLAX SPORT TOURING


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-15 22:19:17 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1074
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Blue7, dziękuję za info dot. opon
blue7 napisał(a):
U mnie dzieje się to manualnie a w 9 półautomatycznie bo tam komputer dostraja dobicie i odbicie a napiecie wstępne pokrętłem na śrubę

Czyli rozumiem, że w nowym 9GT ustawiamy tylko tryb jazdy jaki chcemy (twardość zawieszenia), czy też obciążenie motocykla?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-15 22:30:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2360
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Nie zwróciłem uwagi na opony, bo jechały znakomicie :) pasowały mi profil i sztywność tych opon, motocykl bardzo przyjaźnie przechodził z jednego zakrętu w kolejny. Mimo że opony były dziewicze na brzegach to motocykl jechał na krawędzi tylnej opony bardzo pewnie. Przy dzisiejszej pogodzie w sumie każde opony są dobre, nawet moje kostki pozwalały na wykładanie się do końca :)

Blue7, bardzo możliwe, że jest tak, jak mówisz i chętnie bym zobaczył jak chodzi dobrze ustawiona 900tka. Demówka 900 gt była zabawowa ale ten przód bardzo mi się odciążał przy przyspieszaniu, być może był za miękko ustawiony, ja ważę ponad stówkę. Drażnił mnie też zero-jedynkowy rolgaz i ramiona podnożków pasażera, o które klinowalem sie piętami. Kolegi starsza 900tka była na starych gumach i też troszeczkę niepewnie pokonywała zakręty. Oprócz samego zawieszenia zdecydowanie bardziej podoba mi się nowe wyprofilowanie zbiornika, pozycja nóg, brak przeszkadzaczy przy piętach, węższa kierownica i inny rozkład masy motocykla. No coś musieli tam zmienić, bo balans jest teraz znakomity. Starszy mimo mojej masy chiał prędko iść na koło, nowszego trzeba zachęcać mimo że startuje jak rakieta. Silnik wydaje się dużo gładszy, lepsza precyzyjniejsza praca wtrysków. Gdybym był zdecydowany ogólnie na tracera i miał do wyboru nieco tańszy, starszy model i droższy nowszy, to bym bez zastanowienia dopłacił do nowszego. Gdybym już miał starszego to pewnie bym przywykł do jego charakteru i jednak bym nie szalał z wymianą na nowszy ze względu na te wspomniane różnice. Starszy to nadal fajny sprzęt, ale wyeliminowali z niego cechy ktore sprawiły że swojego czasu się z niego odkochałem szukając następcy Jadźki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-15 22:47:49 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
marcingda adaptacja zawieszenia reguluje sposób pracy dwóch zmiennych: dobicia i odbicia amortyzatorów ale napiecie wstępne juz trzeba manualnie zmieniać kluczem z przodu. Tylne zawieszenie tak jak w 900 manualnie. Bardziej myślę przydatna funkcja tej adaptacji jest przeznaczona dla przeklinania w systemie jak chcesz żeby było czyli sportowo lub turystycznie i nie wiem czy tam można jakieś korekty stosować ale samo to już dużo zmienia w wygodniejszej obsłudze motocykla. Ja na przykład lubię zmieniać tryby jazdy zależnie gdzie i jak zamierzam pojechać, tutaj podobnie łatwo można wpływać ma charakter pracy zawieszenia czyli jego zestrojenie.

Obciążenie to już trochę inna kwestia której to zawieszenie samodzielnie nie ogarnie bo łączy się to z napięciem wstępnym a do tego trzeba już klucza i wiedzy co i jak należy zrobić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-15 22:59:14 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1074
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Czyli zawieszenie jest regulowane elektrycznie tylko z przodu i to w ograniczonym stopniu- "półaktywne" co by to nie znaczyło :D . Nie mniej i tak jest progres :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-08-15 23:10:41 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 471
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
sfazowany napisał(a):
No coś musieli tam zmienić, bo balans jest teraz znakomity.
Wydłużyli wahacz przez co jest stabilniej i nie trzepie przy wyższych prędkościach jak poprzednik.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3487 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182 ... 233  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org