Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3459 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 231  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-08-11 09:14:01 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
przeczytałem ostatnie 2 wątki i czuję jak zaczynam się pocić :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-11 09:14:01 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-08-11 09:40:08 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3827
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
Kiedy ruszysz, nie możesz już oddziaływać na grunt tak jak wcześniej nogami żeby utrzymać pion, bo nie masz kółek bocznych, wiec jedynym sposobem na utrzymanie pionu jest przesuwanie punktu podparcia, czyli wezykowanie motocykla.


nie. bo tak jak pisałem - na motocykl wciąż działają inne siły - inercja, siła odśrodkowa, siła, której nie amietam jak sie nazywa, ale która jest wynikiem efektu żyroskopowego kół. I na te siły jestem w stanie pośrednio działać.popatrz na to tak - przy tym samym rozmiarze koła motocykle z większym wyprzedzeniem koła (czyli kątem główki ramy bardziej oddalonym od pionu) powinny bardziej wychylać motocykl "w bok" podczas ruszania kierownicą, co sugeruje że cruisery powinny lepiej skręcać niż supersporty. a jest odwrotnie - bo na motocykl działa wiele sił i to nie jest takie zero-jedynkowe.

sfazowany napisał(a):
Jesli walniesz 50kg cementu na podest na którym stoisz to być może juz nie będzie miał siły szybko reagowac i utrzymywac pion, jesli dasz te 50kg na swoje ramiona to przy trzymaniu pionu nawet tego nie zauważy.

tylko przy skręcaniu nie chodzi nam o utrzymanie pionu, a własnie przeciwnie - o jak najszybsze wybicie motocykla z pionu!

sfazowany napisał(a):
Przeciwskręt to idealny przykład tego że cale pochylanie motocykla wykonujesz przesunięciem punktu podparcia w przeciwną stronę niż planowany kierunek jazdy.


nie. przeciwskręt nie polega (jedynie) na przesunięciu środka ciężkości bo - jak opisałem na przykłądzie wyżej - mniejszy kąt głowki ramy powoduje mniejsze przesunięcie środka ciężkości podczas skręcania, a jednak poprawia to, jak motocykl skręca. Tak jak pisałem wcześniej - wiele różnych czynników wpływa na motocykl ale generalnie fizyka bryły stałej jest prosta - żeby ja obrócić musisz mieć moment siły. Wiele rożnych sił działa na motocykl, przyłożonych w różnych miejscach, tworząc różne momenty siły. Jeśli momenty te się równoważą - motocykl się nie obraca. jeśli nie - następuje obrót. dla tego uprościłem to wszystko do siły która potrzebna jest do przesunięcia środka ciężkości - bo ostatecznie własnie to wykonuje ten niezrównoważony moment siły.
Natomiast przeciwskręt polega na tym, że inicjalizując skręt w przeciwną stronę powodujesz, że siła odśrodkowa tego przeciwnego skrętu powoduje przesunięcie środka ciężkości motocykla w bok (i to jest siła którą opisałem), a to przesunięcie środka ciężkości powoduje skręcenie (o czym już pisałeś). Poniżej masz filmik z tym efektem opisanym. W motocyklu z wyżej położonym środkiem ciężkości musisz za pomocą przeciwskrętu uzyskać większą siłę odśrodkowa żeby przechylić motocykl. Potem jak już przechylisz, motocykl skręca w drugą stronę, i tak długo jak nowa siła odśrodkowa równoważy grawitację przesuniętego środka ciężkości - motocykl leci w zakręcie stabilnie, dla tego sama masa motocykla na stabilność w zakręcie tak bardzo nie wpływa. Znów - jak chcesz ten zakręt pogłębić lub zakończyć musisz przesunąć środek ciężkości motocykla (używając do tego innych sił fizycznych działających na motocykl) - dla tego to zacieśnienie albo zakończenie zakrętu wymaga jakiejś pracy, a nie utrzymanie motocykla w tym zakręcie.

dla tego niżej położony środek ciężkości oznacza mniejszą siłę, uzyskaną za pomocą innych sił fizycznych, która jesty potrzebna żeby skręcić.

[quote]https://youtu.be/sWoVoTWOrEs[/quote]

https://youtu.be/sWoVoTWOrEs


rhazz napisał(a):
przeczytałem ostatnie 2 wątki i czuję jak zaczynam się pocić

heh, nie każdy w szkole lubił lekcje fizyki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-11 10:16:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ja pasuję, nie mam już pomyslu jak to wyjasnic (piszac na forum) tak, zebys wiedzial o co mi chodzi. Na trzezwo sie nie da :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-11 10:23:31 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Sfazowany ma rację, wysoki środek ciężkości ułatwia skręcanie. Przy wyższych prędkościach trzeba więcej sił pokonać i ta masa wysoko pomaga.
Natomiast przy niskich prędkościach pomaga za bardzo i motocykl wali się w zakręt i trzeba uważać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-11 13:00:32 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Misiak i sfazowany, zapraszam na rybojady tam wam wszystko wytłumaczę. Sam wiesz jak tam się WCHŁANIA wiedzę

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-11 14:51:10 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
misiakw napisał(a):
heh, nie każdy w szkole lubił lekcje fizyki.


ja akurat nie przepadałem za fizyką a miałem ją na studiach 4 semestry
związana jest z tym historia którą dzisiaj wspominam
po egzaminie na sesji letniej wyjeżdżałem do pracy do Włoch i wysalałem ojca żeby sprawdził wyniki
przekazał mi że jest pała więc uczyłem się do poprawki a było tego mega dużo bo egzamin dotyczył materiału z dwóch lat, jak poszedłem na egzamin to okazało się że nie ma mnie na liście a nie było mnie dlatego bo dostałem "4" w pierwszym terminie, ojciec spojrzał źle na liście :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-11 16:11:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3827
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
J@ck napisał(a):
Sam wiesz jak tam się WCHŁANIA wiedzę

ta wchłonięta wiedza pomaga potem w winklowaniu, nawet podczas chodzenia. cale szczęście po jakimś czasie się ulatnia, inaczej nie udało by się wrócić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-11 20:35:44 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Dawno takiej zacnej rozkminy bez obrzucania się g**** na forum nie widziałem! Szacun


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-11 20:59:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ja ją chętnie pociągnę dalej, ale przy piwie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-11 21:27:36 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 273
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
Łomatko ! mało mi ciemiączko nie wystrzeliło od próby czytania ze zrozumieniem :D . I nie żebym nie lubił fizyki , ja jej po prostu nie rozumiałem , podobnie jak i matematyki :lol:
Szacun Panowie :beer:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-12 15:58:21 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-11 11:49:12
Posty: 123
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 i Tracer 9GT
Ja w przyszlym miesiacu jade Fazerkiem we wloskie Alpy na tydzien, wiec ogolny przeglad motocykla jest w trakcie:
- przyszly nowe Micheliny PR5 (stare PR3 byly juz plaskie);
- wymieniona kierownica Renthal 756 Road High (stara byla skrzywiona po drobnej glebie kilka lat temu);
- wymienione lozyska w kolach i w glowce ramy, wszystko nasmarowane duza iloscia smaru (motocykl przestal wibrowac po puszczeniu kierownicy);
- zaciski hamulcowe wyczyszczone (delikatnie trzymaly hamulce);
- lancuch dokladnie umyty i nasmarowany;
- akumulator podladowany;
Poza tym to przygotowanie sie do trasy, dokumenty, ubezpieczenia, road assistance itp. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-12 16:57:43 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 273
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
nimportequi3011 też chodzi mi po głowie wrzesniowy wypad za miedzę , nie masz obaw związanych z ewentualnymi obostrzeniami ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-13 23:06:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-05-29 19:40:48
Posty: 91
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YAMAHA FZ6
ja dzisiaj sprawdziłem moto przed trasą taki standard i wyważyłem koła przy okazji montując wentylki 90st :)

Wyważenie na plus bo drgania ustały pow.130kmh :)

Wentylki polecam kątowe 90st. - wygoda :)

Zagospodarowałem też miejsce pod kanapą bo było puste i jest wreszcie komplet kluczy must have (imbus5, plaski i gwiazdka, plaski 14-- lusterka i aku), apteczka i koszulka odblaskowa...
...yamaha sądzi że max 7 kg tam może być a tam dużo mniej wchodzi :lol:

na kolejne rzeczy do dłubania:

- linka hamulca i gazu wym. :) - prewencyjnie bo to ważne :)
- poprowadzenie od aku pod kanapę linka do podładowywania (w fz aku pod zbiornikiem) i wtyczka do ładowania
- zastanawiam się nad zmianą kierunków i lusterek ale baracduda jest troszkę droga więc poczekają...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-17 22:47:53 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Moto dzisiaj dostało poszerzenie stopki bocznej (udało mi się kupić produkt made in Poland), bardzo fajnie wykonany i w dobrej cenie
później było szaleństwo, jeździłem ponad godzinę trójmiejską obwodnicą wjeżdżając i zjeżdżając z drogi testując swoje możliwości i moto na "ślimakach" a na dojeździe do nich rozpędzanie do wyższych prędkości
moto prowadzi się super ale dość nerwowo reaguje w momencie kiedy włączy się kontrola trakcji
jeśli balansujemy na granicy przyczepności to jest ok ale przy ingerencji kontroli trakcji wówczas kiedy bardziej przegniemy moto traci moc i efekt jest podobny do zamknięcia przepustnicy, jest to chyba bardziej niebezpieczne niż uślizg tylnego koła
no i niestety szoruje się podnóżkami :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-09-04 15:25:26 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Wczoraj założony nowy napęd AFAM, a dziś wymieniona tylna oponka. Po zmianie napędu inna jazda, dużo ciszej i jakoś nie szarpie. O oponce nie powiem nic, bo przejechałem 12km ale pewnie będzie niebo a ziemia. Przód za jakieś 2-3 miechy.


Załączniki:
20200903_184645.jpg [419.45 KiB]
Pobrane 147 razy
20200904_150000.jpg [444.92 KiB]
Pobrane 157 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3459 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 231  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org