Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2851 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189 ... 191  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-09-17 08:34:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3109
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
tuzmen napisał(a):
To mozna wyeliminowac czasem probkowania. Wiadomo ze przechyl musi trwac kilka sek (3?)
Pozatym Twoje obawy moga wystepowac w oryginalnym rozwiazaniu yamahy wiec jakos sobie poradzili.

wiem, tylko przykładowo w zakręcie tez możesz jechać ponad 3 sekundy.

nie chodzi mi o to że to niewykonalne bo jak sam pisałeś - producenci to ogarneli. Chodzi o to że ja mam umiejętności programistyczne pozwalające mi (technicznie) napisać taki kodzik. tylko brakuje mi doświadczenia takiego jakie mają producenci co nawet widać w twoim poście. bo 3 sekundy? a może 5? a może 2 starczą? oni mieli tor, doświadczonych kierowców i czas żeby wyłapać odpowiedzi na takie pytania i błędy w logice działania, mają więcej doświadczenia, więc może jeszcze jakieś inne czynniki trzeba by brać po uwagę... To się w informatyce nazywa "Wiedza domenowa" - ja nie mam takiej wiedzy tak, żeby wykonać taki element i potem żeby ktoś (np sfazowany) był testerem, bo tak jak pisałem - jak z powodu jakiegoś błędu mu "odetnę" zapłon w zakręcie, to może być za późno na fixowanie.

Porządne testy to podstawa. jednym z pierwszych większych wypadków programistycznych był prypadek maszyny do naświetlania Therac-25 (lata 85-87) gdzie właśnie z powodu błędu programisty i zbyt słabego testowania maszyna zabiła łącznie 6 osób. jak lubisz takie ciekawostki tu masz opisane przypadki gdy teoretycznie niewielki błąd w założeniach/kodzie może mieć tragiczne skutki - więc nieststy trzeba to też brac pod uwagę, szczególnie gdy nie masz wiedzy w danej domenie więc ciężko ci poprawnie zwewryfikowac czy twój algorytm działa tak jak powinien https://www.chip.pl/2015/04/powazne-kon ... ramowaniu/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-17 08:34:47 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-09-17 08:47:39 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1044
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
misiakw
Oczywiście popieram ostrożne podejście do tematu. Trzeba by zbadać charakterystykę tego ustrojstwa pod zwględem przechyłu jak i podskawiwania na wertepach.
W serwisówce FZ1 podają przechył 65st czyli raczej nie osiągalne na drodze turystykiem

https://www.r1-forum.com/threads/07-tip ... ce.347262/

edit:
tutaj fajne foto z bebechami tego:
https://www.raptorforum.com/threads/lea ... ork.61838/
https://www.youtube.com/watch?v=xnEJQjfOJ5Y


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-17 09:07:03 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1044
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
misiakw
A co powiesz o dodatkowym sygnale czujnika ABS z przedniego koła. Do puki się kręci nie odcinamy zapłonu...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-17 09:47:16 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3109
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
całość zaczyna się robić mocno skomplikowana (czytanie sygnałów wysokiej częstotliwości samodzielnie z pomocą jednowątkowego arduino jest podatne na błędy, a przy większej prędkości myśle że z ABS masz dość częsty sygnał). chyba poszedłbym w innym kierunku - jeśli czujnik pokazuje mocny przechył, to masz dwie opcje - winkiel albo leżysz. po czym to poznać? po tym że chyba nikt z nas nie trzyma ZAMKNIĘTEJ przepustnicy w mocnym złożeniu które można pomylisz z glebą. więc zerkałbym na manetkę - jeśli mamy mocny przechył, a manetka jest zamknięta, to raczej leżymy. jeśli mamy mocny przechył a manetka jest odkręcona - to raczej jedziemy, a nawet jak leżymy - mamy rękę obok killswitcha. dodatkowym plusem odcinania zapłonu przy zamkniętym gazie jest to, że i tak hamujesz silnikiem, więc wyłączenie go nie zrobi drastycznej zmiany. a stan manetki/przepustnicy możesz sprawdzić na kilka prostych sposobów. czujnik halla w manetce (magnes w manetce, czujnik w obudowie i masz dokładnie taki sam sposób jak w czujniku przechyłu) albo dajesz kontaktron na przepustnicy przy silniku.

tylko dalej jeśli miał bym zrobić takie ustrojstwo, to i tak z tyłu głowy miał bym obawę że coś może pójść nie tak. nie wiem czy chciałbym jeżdzić z takim modem w swoim motocyklu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-17 10:02:10 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1044
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
misiakw
Z manetką to nie dobry pomysł bo były zdarzenia że gaz się zaciął przy przewrotce i moto leżało z a silnik na odcince. Widziałem takie zdarzenie z ducati

częstotliwość z absu można, zakres 1-1Mhz starczy
http://www.blaberk.com.pl/arduino/ardui ... meter.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-17 10:17:53 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 1702
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW R1200GS 2005 ABS
Panowie, co Wy z tymi katami w zakrecie? Pochylony motocykl kompensuje pochylenie siłą odsrodkową wiec wzglednie na moto wszystko jest w rownowadze. Gdyby na baku stala szklanka wody to nawet w duzych pochyleniach zawartosc nie wyleje sie. Czujnik przechylu zadziala tylko kiedy nie ma sily odsrodkowej wynikajacej z predkosci i skrecania czyli pod wplywem tej sily przez ktora motocykl w ogóle się położył :) zeby mierzyc kąty przechyłu dynamicznie w czasie jazdy musi być juz na pokladzie żyroskop / akcelerometr.

Generalnie to w gre wchodzi wyłącznie prosty switch grawitacyjny podłączony pod killswitch, nawet przekaznika chcialbym uniknąć bo w pracy spi..one przekazniki wymieniam non stop i im nie ufam ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-17 10:40:39 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1044
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
sfazowany
O przekażnik się nie martw bez sterowania był by załączony, ew. można elektroniczny SSR


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-17 10:41:56 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3109
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
sfazowany napisał(a):
nawet przekaznika chcialbym uniknąć

no to niestety watpię żeby przeszło - patrząc że tam masz czujnik halla wątpię żeby bez zewnętrznych komponentów udało ci sie nim odcinać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-17 16:07:08 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 311
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Wg mnie nie jest to, aż tak bardzo skomplikowane jeśli wykorzystamy czujnik np z FZ6. Nie wiedziałem do tej pory co tam jest zamontowane ale jak się okazuje, że jest tam halotron. Halotron w nim zamontowany musi dostać zasilanie czyli 2 piny, a 3 pin to wyjście sygnałowe. Do wyjścia podłączasz odpowiednio skonstruowany komparator który steruje przekaźnikiem. Można też podać z niego gdzieś sygnał aby wyłączyć zapłon ale to trzeba wiedzieć gdzie się wpiąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-18 09:41:36 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 1702
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW R1200GS 2005 ABS
Dzięki Janusz za objaśnienie, z pewnością chciałbym uniknąć robienia takiego układu. Fazer mnie nauczył, że wszelkie takie układy skomplikowane na przekaźnikach potrafią się w każdej chwili spie..rdzielić. Jeśli nie uda mi się znaleźć gotowca który rozwiera obwód to odpuszczę temat.

Na innym forum slyszalem że hondowskie czujniki są takie właśnie proste z przerwaniem obwodu, wybadam temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-19 13:41:27 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 427
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Z1000SX
Mi się póki co nie przyda w najbliższym czasie ale może komuś: BPA-Racing Motorcycle Slack Adjuster Tool
Zmyślne narzędzie ułatwiające odpowiednie naciągnięcie łańcucha. Nie jakoś mega drogie pomimo że to akcesorium do motocykla bo z kosztami wysyłki DHL wychodzi 60Euro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-19 16:02:07 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 175
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Fajne, ja lubię takie ułatwiacze bo mam do tego dwie lewe ręce.

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-20 15:34:57 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 311
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Niezły patencik ktoś wymyślił


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-28 10:25:09 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-05-29 12:25:15
Posty: 83
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
odpalilem, zgasl, odpalilem raz jeszcze, znow zgasl, nabluznilem sie na niego, popatrzylem jak mruga check jak sie zdecyduje na moment odpalic, wepchnalem do garazu, wzialem auto..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-28 11:20:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3109
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
ja w weekend przegoniłem go do Kletna, polatałem troszkę po Czechach, wróciłem do domu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2851 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189 ... 191  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org