Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3459 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145 ... 231  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-01-11 09:22:23 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3827
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
z przyjemnością zrobię tak, żeby Jadzia też cieszyła kolegę M.

to jeszcze go tu na forum zagoń :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-11 09:22:23 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-01-16 19:36:19 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
idzie nowe:
Załącznik:
20210116_133814.jpg [1.86 MiB]
Pobrane 229 razy


I dodatki:
Załącznik:
20210116_144724_HDR.jpg [1.4 MiB]
Pobrane 227 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-16 20:50:03 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
No ciekawe jak będzie Ci się sprawdzał ten system smarowania. Mi sam wygląd tego urządzenia przypomina dzwonek albo trąbkę na kierownicy rowerka dziecięcego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-17 22:24:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
A ja dziś rozebrałem zespół przycisków przy prawej manetce i rolgaz, czasami trzeba było mocniej wcisnąć starter żeby zakręcił rozrusznik. Dostęp do styków jest znakomity, naprawdę fajnie jest to zaprojektowane. Wypucowane, działa idealnie. Stara dobra szkoła budowania mechanizmów. Trzeba rozpiąć linki gazu więc od razu wyczyściłem, nasmarowałem i wyregulowałem rolgaz.

[ img ]

KILLSWITCH
[ img ]
[ img ]

STARTER
[ img ]

Zakonserwowałem jeszcze stacyjkę i zamek wlewu paliwa. Przyjemnie tak sobie pogrzebać przy motocyklu przy -14°C :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-17 23:04:35 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
sfazowany napisał(a):
Zakonserwowałem jeszcze stacyjkę i zamek wlewu paliwa.

Możesz pojaśnić na czym polegały te czynności serwisowe? Nie trafiłem jak dotąd na rzetelne informacje co i jak należy zrobić w tej kwestii a sam się kiedyś zastanawiałem jak o to zadbać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-17 23:48:45 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Improwizowałem :) najpierw przepłukuję zamki obficie alkoholem 99% IPA aż nadmiar zacznie wyplywac razem z zanieczyszczeniami, kręcę mechanizmem żeby wszystko się rozruszało. Schnięcie przyspieszam sprężonym powietrzem jesli nie ma ryzyka wepchniecia brudu głębiej. Po wysuszeniu zakraplam oliwką do mechanizmów precyzyjnych, taka jak do broni czy maszyn do szycia. Jest czysta, lekko penetrująca, nie brudzi kluczyka na czarno. Z czasem nie gęstnieje więc nie pwoduje cieższej pracy mechanizmu, do czasu zmieszania sie z brudem, wtedy ponawiam procedurę. Bębenki chodzą jak nowe...

Zaletą alkoholu ipa jest to że nie pozostawia żadnego nalotu, nie uszkadza gum i uszczelek, fajnie rozpuszcza syfy i calkowicie odparowuje. W takich miejscach jak zamki nie używam rozcieńczonego ipa z wodą żeby ta woda nie powodowała korozji. Mam jeszcze butlę ipa 70% w formie psikacza, używam go do odtłuszczania i usuwania dużych zabrudzeń.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-18 00:59:01 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
IPA, to izopropanol
Można zastosować również spirytus, chociaż trochę szkoda :wink:

Ja do zamków od lat stosowalem smar do łańcucha, nie wiem czy to dobre rozwiązanie ale wszystko działało jak należy

-- 2021-01-17 23:59:02 --

IPA, to izopropanol
Można zastosować również spirytus, chociaż trochę szkoda :wink:

Ja do zamków od lat stosowalem smar do łańcucha, nie wiem czy to dobre rozwiązanie ale wszystko działało jak należy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-18 01:09:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
O kurcze, nie odważyłbym się... Juz prędzej wd40. Smar do łańcucha jest ekstremalnie gęsty, kleisty i łapiący brud, ma drastycznie inne zastosowanie. Delikatny bębenek ze sprężynkami i zapadkami pracujący bez żadnej siły to zupełnie co innego niż chamskie powierzchnie metalu w łancuchu i zębatce, które atakują się wzajemnie pod ogromnym obciążeniem i dynamiką w skrajnie róznych warunkach. To trochę jak umyć zęby żelem do WC :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-18 10:27:18 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
blue7 napisał(a):
sfazowany napisał(a):
Zakonserwowałem jeszcze stacyjkę i zamek wlewu paliwa.

Możesz pojaśnić na czym polegały te czynności serwisowe? Nie trafiłem jak dotąd na rzetelne informacje co i jak należy zrobić w tej kwestii a sam się kiedyś zastanawiałem jak o to zadbać.

Ja używam od czasu do czasu małej ilości smaru teflonowego w spreju. Z uwagi na neutralność nie szkodzi a zmniejsza tarcie, stacyjka i zamek luźniej działają.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-18 11:15:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3827
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
marcingda napisał(a):
Ja do zamków od lat stosowalem smar do łańcucha, nie wiem czy to dobre rozwiązanie

nie, bo zastyga i chodzi ciężej.
sfazowany napisał(a):
Juz prędzej wd40

też nie bo to środek penetrujący a nie smarujący - po czasie wyjdzie tyle z tego będzie. oliwa maszynowa lepiej ale jak sam pisałeś - zajedzie syfem i tyle.

Ratchet napisał(a):
Ja używam od czasu do czasu małej ilości smaru teflonowego w spreju.

i to chyba najlepsza opcja. Miałem kiedyś specjalny "smar do zamkków" i był to własie mix smaru teflonowego z grafitem. po wyschnięciu jest suchy więc nie zbiera syfu co w zamku jest wazne - nie dość że zamek w moto ma wejście "od góry" to jeszcze dodatków wsadzasz tam kluczyk który trzymany jest w kieszeni więc potrafi zebrac paprochy.

miałem kiedyś problem z zamkiem, na szybko naprawiłem to wsypując troszke startego ołówka i ruszając kluczem. Potem włąsnie polazłem do ślusarza i polecił mi przepłukać całość WD40 żeby wywalić cały syf, potem przedmuchać powietrzem sprężonym żeby wywalić wd40, zostawić na noc i zastosować smar do zamków. od tego czasu problemów nie mam, zawsze na początku sezonu stosuję smar teflonowy i jest git.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-18 12:43:19 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
To trochę jak umyć zęby żelem do WC

hehehehehehe
ostatnio przy porządkach w laboratorium znalazłem 5 litów metanolu, nie pamiętam już do czego był stosowany,
muszę sprawdzić czy to na pewno metanol bo nie jest w oryginalnym opakowaniu, być może że to etanol cz.d.a. (z zabezpieczeniem przeciwko wypiciu :lol: )

a tak poważnie,
to WD40 różni się zasadniczo od alkoholi bo składa się z prostych alkanów, izo i cyklo alkanów a one słabo rozpuszczają się w wodzie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-18 14:13:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Wd40 wspomnialem w kontekscie bycia lepszym od smaru do lancucha :) na wyjezdzie wd40 nie rzadko pozwoli wybrnac z jakiejś sytuacji i pojechać dalej więc warto mieć ciutkę na podorędziu, ale wiadomo, jest to rozwiazanie przygodne, tymczasowe. Ostatnio na zlocie rozpalilismy kominek z pomocą wd40 :D

5 litrów alkoholu to dobry materiał do właśnie odltuszczania, przygotowania do montażu itp itd. wartościowe, nie pozbywaj się :)

WD40 to chyba była formuła Water Displacement z numerem 40 która się wreszcie udała i tak nazwali produkt..
Do pewnyxh prac nie ma sobie równych. Bo jest tani i go nie szkoda :) użyć, wyczyścić i dać wtedy już właściwy srodek...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-18 15:01:44 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
5 litrów alkoholu to dobry materiał do właśnie odltuszczania, przygotowania do montażu itp itd. wartościowe, nie pozbywaj się


w wolnej chwili sprawdzę czy przypadkiem to nie etanol :lol: a wtedy spektrum zastosowań wzrasta :D
wydaje mi się, że wd40 składem jest bardzo podobne do benzyny ekstrakcyjnej (czyli C5 do 7)
rozpalając ognisko wd40 czy benzyną nic nam nie będzie, wszystkie składniki są tak lotne że po krótkim czasie nie ma po nich śladu

wd40 ma wiele zastosowań i zdaje egzamin
wg mnie na elementy gwintowane których nie można odkręcić lepiej działa nafta


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-18 21:57:28 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-05-29 12:25:15
Posty: 89
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
marcingda napisał(a):
etanol cz.d.a.


kiedys pracowalem w jednej firmie i na magazynie byl koles, ktory zagryzal snikersem i mowil, ze da sie to pic :shock: nie dowierzalem jak to widzialem :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-18 22:08:01 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
etanol cz.d.a. (to odczynnik czysty do analizy, czyli można śmiało pić) + snickers = likier nugatowo- karmelowy :lol: :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3459 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145 ... 231  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org