Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3456 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146 ... 231  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-01-18 22:13:15 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
A wracając do tematów motocyklowych, to ta COBRRA rozumiem, że działa w taki sposób że dozuje przez pewien czas określoną ilość oleju


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-18 22:13:15 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-01-18 22:39:40 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
sfazowany dziękuję za objaśnienie procedury 8) mniej więcej tak jak się tego spodziewałem. Ja trochę obawiam się wlewania czegokolwiek celem wypłukania syfu bo wydaje mi się, że zapcham głębiej tak samo jak myjąc ciśnieniowo okolice łożyk można brud głębiej wcisnąć niż samoczynnie się dostanie. Dlatego raczej odsysam odkurzaczem kurz i pyłki i smaruję klucz cienkim filmem olejowym po to aby te zapadki przesmarować wsadzając klucz kilkanaście razy. Później wycieram w papierowy ręcznik klucz wchodzi i przekręca się bardzo płynnie.
A pro po smaru maszynowego to wydaje się on być faktycznie najbardziej słuszny, choć sam stosowałem fajny smar z Teflonem który kupiłem do smarowania linki sprzęgła i ogólnie jest świetny do warunków motocyklowych bo jest odporny na wilgoć i temperaturę (dla zainteresowanych: TecLine SUCHY SMAR TEFLONOWY PTFE BEKO SPRAY).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-18 23:46:52 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
marcingda napisał(a):
A wracając do tematów motocyklowych, to ta COBRRA rozumiem, że działa w taki sposób że dozuje przez pewien czas określoną ilość oleju

Tak, na zasadzie tłoka w strzykawce
Sama Cobrra kosztuje jakieś kosmiczne pieniądze, ale kupiłem używkę za dużo mniej.
Są też klony na ali za 50zł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-19 08:54:51 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-11-22 23:17:30
Posty: 210
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 99
Właśnie widzę że oryginał to koszt 469,90zł. Kurczę, jak coś ma w przeznaczeniu moto to wiadomo że cena będzie ciekawa :)

Nie obawiasz się przy tym rozwiązaniu wszedobylskich "dotykaczy"? Wrócisz i plama oleju pod moto?

Już tak miałem że po powrocie światła były włączone, awaryjne itp.

FZS600 '99


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-19 09:46:16 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
podejrzewam, że klony z ali... nie działają jak należy
jak często należy przekręcać dozownik?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-19 09:53:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3823
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
tuzmen napisał(a):
Tak, na zasadzie tłoka w strzykawce

to troszkę jak scottoiler w wersji V - jak odpalasz silnik podciśnienie zasysa tłoczek otwierając ujście oleju który po prostu ścieka. ustawiając to jak mocno otwiera utawiasz ile ścieka...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-19 10:29:35 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
misiakw
Tyle że tu w cobbra nie ma połączenia z niczym w moto. Aby leciało kierownik przekręca pokrywkę aby scinąć pojemnik, do puki jest ciśnienie to leci, a jak się wyrówna to trzyma podciśnienie.
To moja pierwsza przygoda z olejarkami więc nie wiem jak będzie :)

marcingda
Klony z ali mają czasami problem z szczelnością, ale idzie to poprawić

Pikulahay
urządzenie jest na tyle dyskretne i nie bardzo wiadomo co się z nim robi że nie ma obawy. Sugerowany montarz jest na kierownice ale mi się ten pomysł nie podoba i planuje gdzieś przy dolnym subframe

Co do montarzu - co myślicie o wyprowadzeniu dyszy na przednią zębatkę, przyznam że trytytki na tylnym wachaczu to zło ostateczne


Ostatnio edytowano 2021-01-19 10:33:33 przez tuzmen, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-19 10:33:21 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
myślę że jest to dobre rozwiązanie, pytanie tylko jak często trzeba przekręcić pokrywę ale to pewnie będziesz wiedział już po przejechaniu kilkuset km
olej jaki się stosuje? cobrra ma dedykowany?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-19 10:35:17 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
marcingda
olej nie dedykowany, podana jest tylko specyfikacja gęstości/lepkości czy coś
w instrukcji obrót 90st na 300km ale to pewnie wg uznania - wole mniej a częsciej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-19 10:38:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3823
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
tuzmen napisał(a):
Tyle że tu w cobbra nie ma połączenia z niczym w moto. Aby leciało kierownik przekręca pokrywkę aby scinąć pojemnik, do puki jest ciśnienie to leci, a jak się wyrówna to trzyma podciśnienie.
To moja pierwsza przygoda z olejarkami więc nie wiem jak będzie

no to jets plus. Nie mardzo mogę wpinać sie w instalację kawy więc zastanawiam się czy nie sprawdzić jak sie zachowa scottoiler jak podciśnienie z silnika zastąpię podciśnieniem ze strzykawki sterowanej serwem.. bo jak to zadziała to zrobienie ukłądu podpiętego pod aku który sprawdzi czy jest 12 czy 14V i na tej podstawie określi czy moto działa to już luz. Ja mam tendencje do zapominania dla tego wolę coś co działa samo z siebie, a ja jak tylko sobie przypomnę to zalewam zbiornik do pełna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-19 10:39:51 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
misiakw
som plusy dodatnie i plusy ujemne, jak w życiu
mam instrukcję:
https://www.cobrra.sk/sites/default/fil ... ons_en.pdf

piszą że 80W90 przekładniowy

Edit: niewątpliwą zaletą jest to że masz kontrolę nad ilośćią smarowania, więc łatwo zwiększyć dawkę w deszcz gdzie potrzeba więcej smarowania


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-19 11:55:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jeśli przekręcasz ćwierć obrotu na 300km to ok, może być schowany z widoku i wtedy przekręcać będąc na stacji lub na postoju. Pojemnik najpewniej musi być zawsze pokrętłem do góry. Gdyby trzeba było przekręcać częściej to wg mnie nie praktyczne bo trzeba pamiętać. Gdyby trzeba już było pójść po taniości to wolałbym zwykły włącznik monostabilny (jak w dzwonku do drzwi, powracający samoczynnie po puszczeniu do pozycji wyłączonej) na kierownicy podłączony do elektrozaworu i samodzielnie dozować z pojemnika co jakiś czas podczas jazdy przytrzymując przycisk. Jeśli przekręcenie o ćwiartkę powoduje wykraplanie przez kolejne kilkanaście minut to jeśli przekręcisz i za chwilę zaparkujesz to olej wycieknie na parking zamiast na łańcuch.

Co do przedniej zębatki to na pewno da się tam wykraplać z dyszy tylko może nie będzie tak skutecznie olej wchodził w łańcuch, kropla puszczona tuż przed tylną zębatką ułamek sekundy później siłą odśrodkową wchodzi głębiej w łańcuch. Jak zakroplisz zaraz za przednią zębatką to łańcuch najpierw po drodze do tylnego koła podskakuje góra-dół. Może to bez znaczenia a może spowodować że część oleju będzie zrzucana z łańcucha (chlapiąc na motocykl) zanim wejdzie głębiej w ogniwa. Może to bardzo paskudzić felgę. Widziałem scottoilera zamontowanego od wewnętrznej strony wahacza z dyszą również po wewnętrznej stronie zębatki tylnej bez widocznych trytytek i praktycznie bez wsadzenia głowy pod motocykl system był niewidoczny, da się to zrobić w sposób nie szpecący.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-19 14:02:55 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Jest opcja na zatrzymanie kropienia, obrót w przeciwną strone zassa olej :)
Wiem że to jest mocno manualne i absobujące ale i tak psikanie sprayem takie jest tyle że mnie zawsze denerowowało że w deszczu to spray znika po kilku kilometrach a po powrocie do domu trzeba łańcuch szybko wysuszyć i nasmarować.
Mam nadzieje że dzięki cobrra jazda w deszczu będzie mniej problematyczna


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-19 14:30:46 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
jeśli to będzie korelowało z częstością tankowania to nie będzie to szczególnie absorbujące


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-20 11:19:53 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Idę przez Auchan, wstępuję na dział samochodowy i wzdycham czemu nikt nie myśli o motocyklistach... Musiałem kupić srodek do czyszczenia łańcucha i planowałem jechać do petrostara po motul c1. Ku mojemu zaskoczeniu znalazłem regał dedykowany motocyklom!! Nie ma tam markowych produktów, ale spray do czyszczenia łańcuchów firmy autoland wziąłem, 500ml za 27zł. Więc sporo więcej w puszce i nieco taniej niż motul. Zobaczymy jak się sprawdzi, ale na razie jestem miło zaskoczony samym faktem.

[ img ]

[ img ]

Z ciekawostek, znalazłem jeszcze na regale klucz dynamometryczny 42-210Nm za 129zł. Jestem zaskoczony bo używam z wyglądu identycznego klucza w pracy a jest to klucz regularnie kalibrowany, więc musi trzymać dobrze parametry żeby te kontrole przechodzić. Sprawdzę jeszcze jaki producent jest nabity na moim bo w necie klucze o tym samym zakresie i wyglądzie są w cenach od 60 do 600zł.
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3456 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146 ... 231  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org