Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3450 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 230  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-04-01 16:02:57 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-09-16 17:34:40
Posty: 41
Lokalizacja: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S S2
Chciałem wymienić klocki z tyłu, i zastanawiam się czy jeszcze wytrzymają ten sezon (3-4 tys. km) , grubość 4mm, jakaś dziwna firma BRAKING 742 SM1.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-01 16:02:57 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-04-11 13:00:10 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 484
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Po zimie miałem problem ze sprzęgłem tzn ciężej chodziła klamka. Dziś postanowiłem zdemontować linkę i klamkę. Klamka i linka przy samej klamce okazała się cała umazana jakimś czarnym smarem - wyglądał jak grafitowy. Wszystko wyczyściłem i posmarowałem litowym (zawias klamki). W linkę wpuściłem teflonu w spreju i myślałem, że sporo syfu wyleci z drugiej strony pancerza ale wyleciało go tylko troszkę, a później już leciał czysty teflon. Wszystko zmontowałem i zaczęło wszystko ładnie lekko pracować. Teraz jest bajka i można :moto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-11 13:29:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2312
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ja swoją linkę tak reanimowałem ze dwa razy, po 2 latach ją wymieniłem i żałowałem... że nie zrobiłem tego od razu po zakupie motocykla :) różnica jest taka że zupełnie inaczej się jeździ, więc jeśli choć wydaje Ci się że chodzi ciężej niż powinno to się nie zastanawiaj i wymieniaj. Warto też wpuścić oleju lub innego penwtranta w miejsce gdzie oś dźwigni sprzęgła wchodzi w obudowę silnika, mi to dodatkowo bardzo zmniejszyło opór na klamce, musiało juz tam pozasychać.

Dodam tylko, że nawet na nowej lince sprzęgło chodzi nieco ciężej niż w innych motocyklach, taki urok fz6.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-11 13:45:45 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 484
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Mnie się wydaje, że to co było w lince zgęstniało z biegiem lat i linka z oporem się poruszała. Ktoś chyba próbował to przede mną reanimować i zrobił to mało fachowo, bo chyba tylko wysmarował ten walec linki co wchodzi w klamkę. Ten wysprzęglik w obudowie silnika u mnie pracuje bardzo luźno tzn płynnie i bez najmniejszych oporów, bo też zwróciłem na to uwagę. Tak nawiasem to zaraz jadę na przejażdżkę i sprawdzę sprzęgło w boju :)

Aktualizuję
Miała być krótka przejażdżka, a wyszło jak zwykle. Zrobione 240km. Klamka chodzi bajka. Jakbym wiedział jak ma działać to naprawiłbym to zaraz po zakupie. Krótki przystanek w Bardzie i patrzę na stan licznika :D


Załączniki:
20200411_151027.jpg [190.07 KiB]
Pobrane 281 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-19 23:27:17 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2312
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Na tył wskoczyły dziś nowe klocki, za namową kolegów tym razem organiczne EBC (czarne). Poprzednie EBC HH złote po 11 tysiącach miały jeszcze od 2.3 do 2mm grubości, starły się niestety troszkę po skosie. Wg instrukcji EBC zalecana wymiana właśnie przy 2mm okladzin. Nowe mają 6mm. Rok temu razem z klockami HH założyłem nową tarczę NG i po tym przebiegu 11 tysięcy i 1 komplecie HH grubość tarczy wynosi 4.93mm więc zużyła się w ok. 15%.

Przy okazji rozebrałem wyczyściłem i nasmarowałem prowadnice zacisku, wszystko chodzi elegancko.

Co do różnicy między organicznymi a HH, może rzeczywiście poprawiła się modulacja, z pewnością organiczne są mniej kąśliwe przy wstępnym naciśnięciu dźwigni i trzeba dużo mocniej nacisnąć żeby przyblokować koło. Coś do czego będę musiał przywyknąć to że do tej pory wystarczyło lekko nacisnąć hamulec żeby na podjeździe do garażu móc bezpiecznie znaleźć w kieszeni pilot czy założyć rękawiczki, teraz muszę nacisnąć wyraźnie mocniej żeby unieruchomić motocykl.
Wczesniej przy przetaczaniu motocykla po garażu zaraz po jeździe słyszałem szuranie klocków o tarczę, teraz tego nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-19 23:46:27 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Muszę zerknąć do swoich klocków, żeby gdzieś w trasie nie było niespodzianki.
Teraz nieprzewidziany wydatek- szyba. Pewnie gdzieś w sierpniu przegląd na 40tyś z regulacją zaworów. Zaoszczędzę na oleju :D , tak jak zawsze będę wymieniać co 6tyś (zostało mi jeszcze do zrobienia 2300) i na pewno wrócę do valvoline syntetycznego 10w40, uważam że szkoda kasy żeby przepłacać x2,5 czy 3 za eneos-a czy yamalube.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-22 22:40:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-06-23 14:43:55
Posty: 20
Lokalizacja: KRK
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Mito i Fazer S2
Po kilku wyjazdach w sezonie w końcu mogę podsumować zimowe zmiany. Wleciały nowe opony - michelin road 5, kierownica od fz1 i klocki z przodu. Muszę teraz poznawać moje moto na nowo, bo jeździ kompletnie inaczej. Na ten moment wszystkie zmiany na plus.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-23 15:29:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
sfazowany napisał(a):
z pewnością organiczne są mniej kąśliwe przy wstępnym naciśnięciu dźwigni i trzeba dużo mocniej nacisnąć żeby przyblokować koło.

jedna podbramkowa sytuacja i zaraz wrócisz do sintermetal. Organiczny klocek jest dobry na tył, nie na przód do motocykla 100KM bo po prostu brakuje mu możliwości. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-23 16:03:48 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
rhazz napisał(a):
sfazowany napisał(a):
z pewnością organiczne są mniej kąśliwe przy wstępnym naciśnięciu dźwigni i trzeba dużo mocniej nacisnąć żeby przyblokować koło.

jedna podbramkowa sytuacja i zaraz wrócisz do sintermetal. Organiczny klocek jest dobry na tył, nie na przód do motocykla 100KM bo po prostu brakuje mu możliwości. :)

rhazz ale sfazowany właśnie napisał że na tył organiczne założył


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-24 11:10:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Ratchet napisał(a):
rhazz napisał(a):
sfazowany napisał(a):
z pewnością organiczne są mniej kąśliwe przy wstępnym naciśnięciu dźwigni i trzeba dużo mocniej nacisnąć żeby przyblokować koło.

jedna podbramkowa sytuacja i zaraz wrócisz do sintermetal. Organiczny klocek jest dobry na tył, nie na przód do motocykla 100KM bo po prostu brakuje mu możliwości. :)

rhazz ale sfazowany właśnie napisał że na tył organiczne założył

racja - czytanie ze zrozumieniem się kłania :lol: wybaczcie nie doczytałem :D
na przód tylko HH - na tył tylko organic!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-24 13:02:21 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Na tył też polecam HH, bo z moim stylem jazdy organiczne znikają w jeden sezon


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-24 13:33:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
tuzmen napisał(a):
Na tył też polecam HH, bo z moim stylem jazdy organiczne znikają w jeden sezon

wchodzisz wszędzie bokiem? Bo ja mam organic - hamuję raczej i przodem i tyłem, w korkach i manewrach jeżdżę tylko na tyle...ale klocków prawie pół po 50tys km... :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-24 14:49:53 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2312
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
No ładnie, to ja hh zjechałem w sezon. Staram się hamować 50/50 przód/tył. Zobaczymy jak pociągną te organiczne :)

Chodzenie bokami to chyba tak nie zjedzie klocka jak średnio mocne ale bardzo długie hamowania...

W aucie widzę jak adaptacyjny tempomat przyczynia się do przyspieszenia zużycia klocków wieloma małymi długimi przyhamowaniami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-24 21:58:37 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
rhazz
Dużo jeżdżę po mieście i pomiędzy samochodami tylny hamulec dużo pomaga przy małych prędkościach trzymać moto w pionie bez podparcia.
Ale klocki znikają w oczach :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-24 22:46:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2312
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Klocki ułożyły się i przyznam że fajnie się na nich jeździ, moc nieco wzrosła wiec może nie będzie tak źle z tym przytrzymaniem moto w bezruchu, dozowalność faktycznie lepsza niż na hh. Teraz jest wrażenie szybkiego narastania siły hamowania na początku i wolniejsze przy mocnym naciskaniu przez co lepiej trafić w średnią siłę hamowania z mniejszym ryzykiem przyblokowania koła.

Chyba że dziś po prostu mi się tak świetnie jeździło, wyskoczyłem na przegląd rejestracyjny a wracałem bardzo na około :) pogoda idealna, cały rok mogłoby być tak w okolicach 20...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3450 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 230  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org