Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 50  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Adwenczery
PostNapisane: 2019-11-14 22:51:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2276
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ostatnio wciąż po głowie chodzi mi zmiana fz6 w stronę turystyki z pazurem, czyli czasem po kamieniach. Jestem też zakochany w 3-cylindrowcach, tracer jest dla mnie genialny... I swoją zwrotnością, wygodą, masą... tylko nie całkiem jest skory do zjazdu z asfaltu. Yamaha oczywiście ma linię Teneré ze znanym wielkim dwucylindrowym XT1200 na czele i zupełnie nową Tenerką 700 na bazie CP2 z MT07. Brakuje czegoś pomiędzy, co dałoby możliwość fanom tracera 900 zjechać na szutry. Konkurencja jest mocna; Tiger 800, KTM 790 Adventure, Africa Twin 1000, BMW F850GS. Pogooglałem czy Yamaha planuje coś w tym kierunku ale na razie są tylko rendery Oberdana Bezziego pod fikcyjną nazwą XT900Z. Yamaha powinna zapłacić mu za odwalenie za nich roboty, bo na taki sprzęt myślę że wiele osób właśnie czeka! Jeśli T700 to adwenture dla klienta który kosztem elektroniki woli tańszy od konkurencji, bardziej analogowy sprzęt, to T900 może być też skromniejszy, wojując z sąsiadami ceną. Pewnie podstawowa kontrola trakcji i odłączany ABS będą, ale nie liczyłbym wtedy na quickshiftery, cornering ABS, elektroniczne zawieszenie. A tam, co nie wymyślą, to będzie hit. Sami oceńcie te rendery...

Wersja bardziej drogowa
[ img ]

Wersja bardziej terenowa
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2019-11-14 22:51:44 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2019-11-14 23:44:50 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Panie zapomniałeś że za chwilę czyli 3.12 wychodzi nowa premiera od stanika: https://www.youtube.com/watch?v=RAjthJ8T6LM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2019-11-15 01:07:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2276
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Film ciekawy, dzięki :) akcent tego goscia doprowadza mnie do szału...

Nowy trampek zapowiada się super! Tylko jesli tak jak szacuje gosc w filmie cena może wzrosnąć o ok 5k wtedy już zbliży się do wartosci bmw... A wtedy jeśli ktoś wybierał trampka przez wzgląd na cenę ok 54k to teraz pójdzie do bmw za ok 62k albo gdzieś indziej, ktm albo Honda?

F850GS jest naprawdę super - pojezdzilem nim parę h, tylko ze to nowy model więc z uzywek jest tylko starszy F800 ktory mi nie podchodzi.

Swoją drogą, FUS sprzedaje testówkę którą jeździłem za 50900zl... Barrrdzo dobry sprzęt.

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-gs-f- ... ztHCH.html?

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2019-11-15 10:00:05 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Ostatnio wciąż po głowie chodzi mi zmiana fz6 w stronę turystyki z pazurem, czyli czasem po kamieniach.

Tak myśli chyba wielu z nas, ja szukając motocykla również rozglądałem się za czymś uniwersalnym ale priorytetem była wygodna, jestem dość wysoki i uzyskanie pozycji "jak na krześle" nie zawsze jest możliwe. Jeździłem małym GS-em (1250 nawet nie próbowałem bo jest poza moimi możliwościami finansowymi) i byłem prawie zdecydowany na jego kupno, z tym że brałem pod uwagę wersję ADV. Do testów dostałem moto na kostce która świetnie spisywała się na nieutwardzonych drogach ale na asfalcie opony absolutnie nie nadawały się do mojego stylu jazdy. Zacząłem się zastanawiać nad tym co kupię, będę miał motocykl który nadaje się do jazdy w terenie ale będą na nim szosowe opony co i tak sprawia, że w żaden trudniejszy teren nie wjadę. Oczywiście BMW 850GS ADV spełniał moje wymagania co do wygody ale jeśli ma to być motocykl szosowy to 2-cyl silnik rzędowy nie jest najlepszym rozwiązaniem. Gdyby "mały" GS był boxerem i cena była by zachowana to na pewno bym go kupił. Silnik GS850, Twin africa czy inne nowoczesne 2-cyl rzędówki mają dobre parametry ale wg mnie czegoś im brakuje (przynajmniej jednego cylindra lub bycia V-ką, boxerem).
Motocykle zmieniają się podobnie jak samochody. Na rynku przybywa z roku na rok crossover-ów i SUV-ów dlaczego? Powodem jest chyba to, że w codziennym użytkowaniu są to auta bardziej uniwersalne. Kupując w ubiegłym roku samochód został prawie wybrany SUV ale stwierdziłem, że jeszcze nie czas na to. Owszem, łatwiej się do niego wsiada, można najechać od czasu do czasu na jakiś krawężnik ale w porównaniu do odpowiednika w wersji klasycznej nawet tylko z tylnym napędem pod względem prowadzenia, przyczepności SUV jest bez szans. Sądzę że prędzej czy później pojawi się jednak SUV. Dlatego pojawił się Tracer bo już nie wyobrażam sobie tras po kilkaset kilometrów na ścigaczu. Taka chyba kolej rzeczy ... Mimo, że w tym roku minęło 25 lat od czasu jak zrobiłem prawko to za każdym razem jazda motocyklem budzi emocje i chyba nigdy to się nie zmieni.


Załączniki:
bmw.jpg [166.32 KiB]
Pobrane 1000 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2019-11-15 11:12:01 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Ogólnie patrzę i ceny motocykli poszły w górę o ok 5kzł. Ludzie chcą więcej w motocyklach, UE wymaga więcej systemów w standardzie to i producent chce więcej. A co do ceny z ogłoszenia FUS-a Na dzień dzisiejszy najbogatsza wersja wyposażenia wychodzi mi 60000zł, to moto jest z 2018 czyli już ma dwa lata. Zgodnie z Eurotaxem moto traci na rok 5000zł. Tyle zwykły kowalski traci na moto :) Pozostaje jeszcze kwestia przebiegu gdzie jest 9000km. Jak zawsze ceny w salonach to inna rzeczywistość niż ta na rynku wtórnym. Pomimo tego ja przed BMW się wzbraniam. Mimo tego że moi koledzy mają BMW (jeden GS1200 a drugi F800ST) i ich interesuje ta niezawodność to mnie ta marka sama w sobie nie za bardzo interesuje. Zwłaszcza jak widzę że za 600zł można kupić 3 letni pakiet naprawczy - to dla mnie oznacza tyle że coś jest na rzeczy. Internet też mówi o typowych przypadłościach. Ja tam wolę rzeczy niestandardowe :) stąd mocno zastanawiam się nad KTM-em 790 czy tigerem 800. Jednak to w mojej głowie jeszcze długa droga aby przewalczyć ten styl motocykla :) albo po prostu garaż trzeba powiększyć :) Tylko znajdź czas na każde moto. Do emerytury jeszcze daleko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2019-11-15 11:53:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2276
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Kiedy jeździłem na 1250 to założone miał opony juz bardziej kostkowe, takie 50/50 i faktycznie, na asfalcie szału nie było, uślizgi na gładkich rondach, myszkujący tył przy nawet średnim hamowaniu tyłem, przez to nabrałem dystansu do przyczepności i bałem się wchodzić mocno w zakręty, może przy dłuższym poznaniu nabrałbym więcej odwagi ale na jeździe testowej wolałem juz skupic się na innych aspektach... z kolei na piasku a'la kostki dawały dużo pewności w prowadzeniu, na tyle że na ciężkim mastodoncie z ponad 130km i w zasadzie bez doświadczenia w terenie (na moto) odważyłem się powariować nieco, i ja, i bmw przeżyło to bez problemu :]
Przy teście małego GSa miałem opony AX41, może nie stricte sportowo/drogowe, ale z pewnością ukierunkowane na długie przejazdy asfaltem z podstawową zdolnością zjechania na coś nieutwardzonego i na tej kombinacji jeździłem po zakrętach na "obcym" pewniej niż na swoim fz6 ze starymi oponami. Nie muszę mieć kostki, takie opony dadzą radę na przejazdy wałami, leśnymi drogami pożarowymi, szutrami... Grunt żeby podwozie nie dobijało, owiewki nie odpadały od wibracji i żeby dało się wstać na podnóżkach w wyprostowanej pozycji przy pokonywaniu większych nierówności.

Co do rzędowych dwucilindrówek to nie mam nic przeciwko, większość tych silników (bmw F, ktm, tenera 1200 i 700) i tak ma przesunięte wykorbienie na 270° lub w te okolice więc imitują Vki tylko bez takich wibracji, chyba tylko Kawasaki z silnikiem 650 ma rytmiczną pracę w rownych odstępach jak boksery, mi to właśnie nie bardzo się podoba, takie rytmiczne brzmienie jak w sprzęcie rolniczym.

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2019-11-15 12:19:22 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1456
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
tenere 900 wg mnie nie powstanie gdyż to właśnie 700 jest średniakiem ADV a nie małym ADV, małe to 450

Sam pomysł na zwiększanie mocy, pojemności i masy w motocyklach typu tiger 800 uważam za poroniony, gdzie właśnie zwinność jest najbardziej pożądana. (ten 800 to powinno być max w tej klasie)
Jeśli miałbym wybrać z pośród średniej półki to ktm 790 zamiata wszystko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2019-11-15 12:35:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2276
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
700tka wazy 205kg gotowa do jazdy a 1200 wazy 260kg, 700 nie bardzo nadaje się do jazdy dalszej w 2 osoby z kuframi bo ma do tego za małą kanapę i udźwig, 1200 średnio nadaje się na przeciskanie w korkach i jest za ciężka w poważniejszy teren, choćby ze względu na trudność podniesienia jej z ziemi w pojedynkę. T700 jest jak mt07, fajny sprzęt dla jednej osoby na miasto i na które wypady ale w trasy załadowany przestaje być fajny, tylko akceptowalny. 1200 to odpowiednik dużego GSa, gotowy do pociągnięcia wagonu z węglem na koniec świata.

Tu właśnie jest miejsce na coś w okolicach 100 koni z wagą ok 220kg, zwinnością w mieście i zdolnością cięcia autostrad jak tracer 900. Popularność tigera 800 tego dowodzi, ludzie chcą dojechać zapakowani autostradą w fajne miejsce i tam pojeździć po nieubitych szlakach, jednocześnie mogąc użyć tego sprzętu do codziennego podjezdzania w mieście do pracy.

Nie zdziwiłbym się gdyby w niedalekiej przyszłości pojawiły się w ofercie rudych marek mini tenerki i gsy na silniku 125 dla osób z kat.B/A1, tak jak to zrobił "chiński" Romet, jest popyt to znajdzie się ktoś kto zapewni podaż. Maxi skutery tez są niby bez sensu, a idą jak ciepłe bułeczki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2019-11-15 12:52:24 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1456
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
sfazowany
Tam gdzie chcesz okufrzyć T700 i zapakować pasażera spokojnie wjedziesz też tracerem, pozatym zobacz że w mieście nie mało jest GS1200 i dają rade w korkach
Nie mylmy ADV z SUV :)
Kiedyś uważałem że nowa afrika to złoty środek ale hodna zaczyna dokładać ccm i psuje ten motocykl mimo że jest najlżejszym DUŻYM ADV

Wpadło mi do głowy jeszcze że jest coś co powinno pasować do Twoich wymagań: VSTROM 1000 czy teraz 1050
Jest dokładnie pośrodeczku śrenich i dużych


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2019-11-15 13:43:36 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2276
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
No jest jest duży DL, tylko ta lampa wyglądająca jak c..pka... :/ mimo wszystko moto musi mi się podobać a ten vstrom u mnie jest daleko daleko na liście, zaraz przy cyklopie versysie ;) nowy ma lampę z katany czyli znów coś tam wepchali żeby było taniej przy projektowaniu.. tylko katana ma być retro a DL? Też retro? pewnie ta nowa lampa świeci ok, ale całe moto tak średnio mi się podoba, nowy tracer 700, Africa, nowy tiger... To jest stylistyka która sprawia że moto Mi się podoba. Lubię v-ki i znam dobrze sv650, ale po przejażdżce kolegi starszym vstromem 650 jakoś tak nie mam ciepłych myśli o tym sprzęcie. W wielu testach opisywany jest jako pancerny sprzęt wiec czemu by nie brać go pod uwagę, ale przez ten wygląd i małą popularność nie rozważałem go jako moto dla mnie. Chciałbym coś co dobrze idzie po zakrętach kiedy jest na asfalcie i daje radę na kamieniach bez ryzyka zakończenia podróży daleko daleko od domu z blachego powodu. Tracer tak jak fz6, dobija na dołach i dzwoni na bruku, poprostu byłoby mi szkoda go tak katować, tak jak szkoda mi fz6, wiec jadę powolutku w takich miejscach i "daję radę", ale chodzi mi o to zeby miec z tego frajdę a nie tylko silić się i uważać zeby czegoś nie zepsuć daleko od domu.

Taki tiger naprawdę potrafi iść po zakretach, a i poza asfaltem mozna sie pobawić, i o to chodzi! Magiczna kombinacja..

Asfalt:
https://youtu.be/d0WdFrUTRcY

Off:
https://youtu.be/GsYrQ_D8bXE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2019-11-15 14:08:22 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1456
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Bo tiger 800 jest ekstra, nie wiem dlaczego psują go dokładając masę i ccm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2019-11-15 16:12:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2276
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Po części chyba wynika to z nowych regulacji euro5 które przy obecnej pojemności najprawdopodobniej skastrowałyby osiągi w sposób być może dla niektorych nabywców nieakceptowalny, wiec zeby zachowac moment w dole (i dogonic nim dwucylindrową konkurencję np ktm 790 10Nm więcej i niżej) podniesli pojemność. Vstrom urósł do 1050, bmw z 800 na 850 i 1200 na 1250, cb600 na cb650 itd itd.. moze to forma wywarcia wrazenia polepszenia czegos, a moze producenci w walce z restrykcyjnymi normami muszą kastrować silniki na dokładniejsze spalanie kosztem maksymalnych parametrow, wiec kompensują to pojemnoscią.. xt1200 tez ma zredukowaną mocno moc do spełnienia norm, flash ecu odblokowuje 20km które i tak w tym silniku bylo, tylko elektronicznie zblokowane. Może w tigerze 900 masa zostanie zachowana, zobaczymy niebawem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2019-11-15 17:42:10 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Właśnie to pisałem. Ostatnio na czytałem artykuł jak ciężko jest już spełnić norme euro5 w motocyklu. W samochodzie wprost przeciwnie nie jest to problemem. Stosuje się coraz większe tłumiki, katalizatory i od dawna istnieje system zmiennych faz rozrządu. W motocyklu albo nie ma na to miejsca albo katalizatory były by mega drogie w produkcji. Kojarzy ktoś ostatnie wycinki katalizatorów z samochodu - platyna jest w cenie :) Stąd póki co na razie najbardziej efektywnym sposobem na spełnienie normy jest podniesienie pojemności zachowując tym samym parametry. Dla przykładu VFR1200 już dawno została wycofana z produkcji natomiast VFR800 na rok 2020 nie jest przewidziana. Za to z1000sx od dawna ma pojemność 1043 :) stąd bez większego problemu dalej spełnia normę 5 oprócz tego że po raz pierwszy ma pojedyńczy komin.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2019-11-16 19:21:27 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
skończymy wszyscy na elektrycznych z emulatorami dźwięku ... :( :( :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2019-11-16 20:44:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2276
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ewidentnie, następne moto będzie "crossoverem", jak dziecko oglądam się jaką krechę zostawiłem po odwinięciu na piachu :) przy takiej jeździe wzdłuż wałów przeciwpowodziowych po drogach pożarowych i rolnych ubitych roady 5 do póki nie ma luźnego piachu to naprawdę nieźle trzymają... Na mokrym asfalcie są świetne.

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 50  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org