Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-03-21 22:07:35 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
slavek napisał(a):
Jako że też się waham to włączę się do dyskusji. Jak byście porównali cbf 1000 do fzs 1000? Prowadzenie, obroty przy 80 i 100 km/h oraz porównanie momentu przy tych samych obrotach.


Prowadzenie, nie wiem, ale raczej nie słychać narzekań ani na jedno, ani na drugie. Moment? Jakbyś chciał sprawdzić elastyczność z 6 biegu, to zanim kilofazer złapał by obroty, na których jako tako zaczął by przyspieszać, CBF nie widział byś już na horyzoncie :). CBF to typowy turysta, ma mocny średni zakres obrotów, FZS nie ma ani dołu, ani też za bardzo średniego, dopiero wysoko zaczyna jechać. Gdybyś porównywał CBF1000, B1250 i FZS 1000, to w kwestii elastyczności FZS nawet nie za bardzo ma z kim stawać bo obydwa rozjadą go jak rowerzystę, ale FZS znowu daje popalić pod względem mocy i kopyta na wysokim zakresie. Jeżeli moto i do przejazdów i do szaleństw, to FZS, jeżeli czysto turystycznie, to CBF albo B1250.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-21 22:07:35 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2016-03-22 01:14:46 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
jarzombek napisał(a):
Na dodatek jeśli ktoś np. porownuje prowadzenie do fzs600 to już w ogóle co innego (50kg różnicy). Jest cięższy i przez to ma taką przypadłość/wadę, że jak to Glenroy napisal, prowadzi sie ciężej.

Ale kompletna bzdura. W życiu się z tym nie zgodzę.

Mam FZS 600, swego czasu w zeszłym sezonie miałem jeszcze w garażu BMW R1150GS. 250 kg. To się prowadziło jak rowerek, bajka, w ogóle praktycznie nie wyciągałem Fazy z garażu bo jakość, precyzja i lekkość prowadzenia się bety do fazy to PRZEPAŚĆ, z czego fazer leży gdzieś w mule i puka o dno od spodu. Zakręty, samemu albo z kimś - żaden problem, to chciało iść, precyzyjne i ciasne manewry na parkingu - nawet nie ma co mówić. Tym bardziej , że w teleleverze nie było praktycznie już oleju.

Waga nie ma nic do rzeczy, po prostu motocykl jest do dupy zrobiony i ewentualnie ktoś tym nie potrafi jeździć, ale waga to ostatnie co jest winne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-22 09:51:04 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
no cóż podobno mylić się cechą ludzką.
więc może się mylę ale moim zdaniem waga zawsze ma znaczenie.

Inna kwestią jest że prócz wagi na prowadzenie wpływa umiejscowienie punktu ciężkości, zastosowane zawieszenie i opony oraz umiejętności kierowcy. Kolejność tutaj podana jest losowa.

ahamay napisał(a):
Waga nie ma nic do rzeczy, po prostu motocykl jest do dupy zrobiony....


rozumiem że stwierdzasz fakt jako osoba niezwykle doświadczona, tester motocykli który wyjechał tysiące motogodzin?
bo ja jako zwykły użytkownik drogi który przejechał tylko kilkadziesiąt tys km nie jestem władny wydawać takich wyroków na żadne moto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-22 10:56:09 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-09-12 14:22:01
Posty: 94
Lokalizacja: Ząbki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Bandit 1250 SA
Konkrety Panowie!
CBF 1000 wykres i dane
[ img ]

FZS 1000 dane
http://motobanda.pl/yamaha-fzs-1000-fazer-2001-2005
wykres ?

Odniesienie do FZS 600
[ img ]

Wnioski:
- FZS 1000 20 kg lżejszy
- przyspieszenie 0-100 km/h 0,8 s na korzyść FZS 1000 ale brak informacji o przyspieszeniu 60-100 w FZS 1000
- paliwożerność porównywalna
Słabe strony:
FZS 1000: apetyt na olej
CBF 1000: alternator i słaby akumulator
Mocne:
CBF 1000: wtrysk i wersje z ABS
FZS 1000: ?

Informacje z internetu więc proszę bez ataków na moją osobę jeśli jakieś bzdury napisałem tylko o sprostowanie i uzupełnianie :D

Nie mogę znaleźć wykresu z hamowni FZS 1000.
Brakuje też porównania obrotów przy 80/100/120 km/h.
Zamiast się kłócić może byście poszukali :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-22 12:24:28 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
jarzombek napisał(a):
rozumiem że stwierdzasz fakt jako osoba niezwykle doświadczona, tester motocykli który wyjechał tysiące motogodzin?
bo ja jako zwykły użytkownik drogi który przejechał tylko kilkadziesiąt tys km nie jestem władny wydawać takich wyroków na żadne moto.

Po prostu jeździłem różnymi motocyklami, testerem nie jestem ale widzę różnicę jak poszczególne motocykle się prowadzą i FZS 600, który jest tutaj podawany jako wzór prowadzi się KIEPSKO i cięższe motocykle prowadzą się znacznie ale to znacznie lepiej, lżej, precyzyjniej i nie zgodzę się, że większa waga to przeszkoda, bo nie jest.

Problemem z wagą jest jeden - przepychanie na parkingach, ale na pewno nie w czasie jazdy dlatego reaguję bo waga w tej dyskusji wychodzi na prowadzenie jako główny argument dlaczego motocykl jest gorszy i ja na to reaguję bo się z tym nie zgadzam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-22 12:47:22 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Cześć,
Nie czytałem wątku od początku i nie wiem czy ktoś poruszył tą kwestię, ale
nie rozumiem dlaczego tak strasznie demonizujemy wykres mocy fzs1000 czy FZ1. Nie rozumiem wypowiedzi że CBF na 6 biegu pozostawia FZ1 w tyle. Jestem gotowy na próby, jak ktoś ma CBF możemy się ścigać. Ale uprzedzam że ja używam skrzyni biegów zgodnie z przeznaczeniem :)

Z mojego doświadczenia jazdy na różnych pojemnościach i różnych konfiguracjach do dynamicznego poruszania się na motocyklu bez pasażera wystarczy 50km. Narzekanie że 80km przy 7tys obr to mało to jakaś herezja. Mówimy tu oczywiście o drogowym wykorzystywaniu motocykla, nie o torze.

Najważniejsze jest liniowe oddawanie mocy, resztę regulujesz gazem i skrzynią biegów


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-22 15:57:03 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 210
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
To dwa różne motocykle, do turystyki i jazdy w pojedynkę na dłuższe wypady lepsza Honda CBF, ale w koło komina w grupie, jak koledzy zaczną pałować :) CBFki aż żal będzie katować, a Fazer się wtedy czuje jak ryba w wodzie :) Przełożenia na 6tym biegu Honda ma trochę wyższe - 25 kilometrów na każdy 1000 obr. Fazer 24 /1000 tylko że fazer się rozkręca do 12 tys. obr. a CBF duużo mniej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-22 20:05:23 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
tuzmen napisał(a):
Nie rozumiem wypowiedzi że CBF na 6 biegu pozostawia FZ1 w tyle.

To się nazywa elastyczność, ale jak dalej tego nie rozumiesz, to nie mamy po co dalej ciągnąć wątku ;).
Są motocykliści, którzy jeżdżą w długie trasy i nie uśmiecha im się co chwilę machać biegami. Spoko, robisz redukcję i kilofazer zeżre tak samo CBF jak i GSF-a, różnica mocy robi swoje, ale taki CBF daje możliwość żwawego przyspieszenia z niskich obrotów, czego kilofazer nie potrafi i jeżeli komuś nie uśmiecha się ciągłe pałowanie motocykla, to do turystycznych wypadów fazera nie kupi, bo taki Bandzior, czy CBF, ma moment dostępny wszędzie, a fazera trzeba poprosić, proste jak budowa cepa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-23 20:19:45 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 131
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX 2021
slavek napisał(a):
Konkrety Panowie!
Brakuje też porównania obrotów przy 80/100/120 km/h.
Zamiast się kłócić może byście poszukali :wink:


Tutaj jest cały pakiet możliwości i porównań sprzętów jeżeli chodzi o obroty silnika, przełożenia i efektywne prędkości na poszczególnych biegach:
http://www.gearingcommander.com/
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-23 22:54:33 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-02-14 18:51:43
Posty: 52
Lokalizacja: Żyrardów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Hayabusa
glenroy napisał(a):
slavek napisał(a):
Jako że też się waham to włączę się do dyskusji. Jak byście porównali cbf 1000 do fzs 1000? Prowadzenie, obroty przy 80 i 100 km/h oraz porównanie momentu przy tych samych obrotach.


Prowadzenie, nie wiem, ale raczej nie słychać narzekań ani na jedno, ani na drugie. Moment? Jakbyś chciał sprawdzić elastyczność z 6 biegu, to zanim kilofazer złapał by obroty, na których jako tako zaczął by przyspieszać, CBF nie widział byś już na horyzoncie :). CBF to typowy turysta, ma mocny średni zakres obrotów, FZS nie ma ani dołu, ani też za bardzo średniego, dopiero wysoko zaczyna jechać. Gdybyś porównywał CBF1000, B1250 i FZS 1000, to w kwestii elastyczności FZS nawet nie za bardzo ma z kim stawać bo obydwa rozjadą go jak rowerzystę, ale FZS znowu daje popalić pod względem mocy i kopyta na wysokim zakresie. Jeżeli moto i do przejazdów i do szaleństw, to FZS, jeżeli czysto turystycznie, to CBF albo B1250.


Nie zgodzę się z tą wypowiedzią. Nie wiem jak FZ1 ale pisanie że FZS 1000 nie ma dołu ani średniego zakresu obrotów jest bzdurą. Pamiętajmy że kluczowe jest zestrojenie/stan techniczny motocykla, czysty filtr powietrza, świece, odpowiedni wydech i wszystko w uproszczeniu składa się do kupy. Polecam ustawić gaźniki na analizatorze spalin.

B1250 faktycznie elastycznością będzie lepszy od FZS, ale wraz z obrotami FZS go będzie doganiać, aż w końcu zapewne wyprzedzi.

Suche dane techniczne:
FZS - 106 Nm przy 7500 obr/min
CBF 1000 - 93 Nm przy 6500 obr/min

Test elastyczności FZS:
http://www.motocykl-online.pl/galerie/H ... 03,4797,15
W zakresie 60-100 CBF będzie lepsza w elastyczności ale później odpada.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-24 09:49:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-09-12 14:22:01
Posty: 94
Lokalizacja: Ząbki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Bandit 1250 SA
Dzięki matik , właśnie o coś takiego mi chodziło. Szkoda że rozdzielczość utrudnia dokładniejszą analizę wykresu. Z tego co na szybko zaobserwowałem to FZS dopiero od 4 tys obr. ma taką "moc" jak CBF przy 3 tys.
W zakresie 4-6 tys obr są podobne i dopiero powyżej FZS dalej rozwija "powera" :wink: a CBF już nie bardzo.
Właściwie mnie najbardziej interesuje przedział 3-6 tys bo w aktualnym FZS 600 najbardziej przeszkadza mi że na starcie muszę "pałować jak wariat" żeby mocno nie zostać za litrami, które wtedy pięknie odchodzą na niskich obrotach. CBF tu bardziej mi się wpasowuje. Z drugiej jednak strony fajnie mieć świadomość zapasu mocy.
Do pełni porównania brakuje mi porównania obrotów przy 80/100/120.
Na tą chwilę chyba wybiorę ten, który znajdę w lepszym stanie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-24 16:26:06 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
glenroy napisał(a):
tuzmen napisał(a):
Nie rozumiem wypowiedzi że CBF na 6 biegu pozostawia FZ1 w tyle.

To się nazywa elastyczność, ale jak dalej tego nie rozumiesz, to nie mamy po co dalej ciągnąć wątku ;).
Są motocykliści, którzy jeżdżą w długie trasy i nie uśmiecha im się co chwilę machać biegami. Spoko, robisz redukcję i kilofazer zeżre tak samo CBF jak i GSF-a, różnica mocy robi swoje, ale taki CBF daje możliwość żwawego przyspieszenia z niskich obrotów, czego kilofazer nie potrafi i jeżeli komuś nie uśmiecha się ciągłe pałowanie motocykla, to do turystycznych wypadów fazera nie kupi, bo taki Bandzior, czy CBF, ma moment dostępny wszędzie, a fazera trzeba poprosić, proste jak budowa cepa.


Elastyczność? hmm..
Zauważ jak szeroki zakres obrotów użytecznych masz w FZ1 czy FZS w stosunku do CBF. To się nazywa elastyczność. :)

Jak już ktoś wspomniał, FZ ma krótkie przełożenia więc przy tej samej prędkość km/h będzie miał więcej obrotów a to z kolei skutkuje wyższą mocą na kole. O tym że wzrost obrotów będzie szybszy nie wspomnę :)
Więc nawet gdybym nie zredukował to taki CBF niestety nie da rady.

edit: Matik podał świetny przykład tego o co mi chodzi, i nie mówię tu o wykresach tylko o tabeli czasów przyśpieszeń. Ale co tam przyśpieszenie, przecież Fazer "nie ma dołu" :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-24 20:51:47 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
dodam od siebie, że fz1 jako maszyna ok ale cbf ma przepiękny tył, zadupek z tymi dwiema rurami wygląda obłędnie. jak sam napisałem, KM mi nie brakuje tylko dół, może też ciągnie mnie do tego, że fzs600 jadąc 120 wyje bo ma 6mph, ciekawe jak jest w fz1 a cbf


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-24 21:41:51 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-02-14 18:51:43
Posty: 52
Lokalizacja: Żyrardów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Hayabusa
W przyśpieszeniach Fazery niszczą CBF.
FZS 1000 przy 6 tys obr ma ok 145 km/h.

Jak dla mnie wszystkie motocykle - FZS 1000, FZ1 i CBF 1000 mają osiągi ponad potrzeby zwykłego kowalskiego, decydują tak naprawdę upodobania danej osoby w pewnych cechach danej maszyny. Ja chciałem kupić CBR 1100 XX a kupiłem FZS 1000(którego też brałem oczywiście pod uwagę) bo trafił się dobry egzemplarz :)

J@ack te obroty możesz sobie sprawdzić, ktoś już to wrzucał:
http://www.gearingcommander.com/

Co ciekawe w przypadku FZS 1000 trzeba wybrać FZ1 i rok produkcji 2001-2005. Bo jak się wybierze FZS 1000 to są jakieś dziwne dane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-24 22:02:22 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
najbardziej chodzi mi nie o moc czy te przyspieszenie ale o wygodę i spokój jazdy (wycie silnika, lepiej niech buczy wydech jak wuje silnik)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 114 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org