Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-09-27 16:38:24 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
Rzecz co prawda nie dotyczy motocykla a samochodu ale może macie spostrzeżenia.

Dostałem samochód Scenic 1,9
Jako że dużo jeżdżę dość mocno interesuje mnie spalanie bo 0,5L przy moich przebiegach robi robotę.

No i właśnie po zakupie samochodu samochód palił ok 5,8 +/- 0,1 - jeżdżę codziennie tą samą trasą i z tą samą prędkością

a po wymianie oleju i filtrów mam wynik od 6,3 do 6,5

Niestety nie wiem jaki olej i jakie filtry były założone wcześniej
a sam zalałem shella i filtrona filtry

Dużo już czytałem i nie wiem nic
Gdzieś czytałem że olej robi swoje
Mnie najbardziej skłania do filtra powietrza.

Macie jakieś przemyślenia ?

Przy przeglądzie co 15.000km to jest 75 litrów paliwa więc już nie mało


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-27 16:38:24 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2016-09-27 17:15:51 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2016-09-22 10:45:51
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sześć082x6 2x4 2x7
Obecne moto: BMW R1200R
Mnie więcej tyle, co powtórna wymiana oleju.
Wpływ ma też temperatura, wiatr...
Odpuść i nie szukaj dziury w całym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-27 20:08:37 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 226
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
Większe znaczenie niż filtr ma ciśnienie w kołach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-28 08:53:53 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
albo włączona klima


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-28 09:36:48 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
Temperatury ostatnio spadły. A może tankujesz ostatnio na innej stacji :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-28 15:57:01 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
15k to w moim przypadku 2 miesiące nie zmieniła się pogoda
klime mam manualną zawsze cykała na tym samym poziomie
ciśnienie w normie
stacja ta sama :)

próbka to nie 100km tylko praktycznie całe 15k - nie wliczając tankowań gdzie samochód był użytkowany w inny sposób


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-28 17:51:19 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Naprawdę sądzisz że zmiana oleju i filtra mogła zwiększyć spalanie?

sony m4 aqua


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-29 07:42:42 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
J@ck

pytam bo szukam odpowiedzi
z dnia na dzień zwiększyło mi się spalanie właśnie po zmianie więc coś musi w tym być


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-29 09:37:37 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2016-09-22 10:45:51
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sześć082x6 2x4 2x7
Obecne moto: BMW R1200R
Przyczyn może być milion...
Wzrost spalania o 0,5 l/100 km to nie jest wzrost...
Kiedy ostatni raz czyściłeś przepustnicę ??
Kiedy oscyloskopem sprawdzałeś MAF'a i sonndy (jeżeli je masz) ?
Jak kondycja przepływki?

Zmień stację na tańszą i na jedno wyjdzie. Na diagnostykę wydasz więcej, jak ta różnica.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-29 14:58:41 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-07-22 12:05:30
Posty: 54
Lokalizacja: Płock/Sierpc
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 03
Zaintrygowałeś mnie. Nie znam się to się wypowiem :D Nie no, mam trochę wspólnego z rafinerią i produktami naftowymi więc coś tam wiem.
Na opory tarcia, ruchu idzie bardzo wiele energii. Układ rozrządu potrafi zabierać, nie pamiętam dokładnie, kilkanaście, może nawet ponad 20% całkowitej mocy silnika. Od lat prowadzone są badania tribologiczne, jest tendencja do robienia olejów, które swoją lepkością generują jak najniższe tarcie. Są nawet oleje specjalnie określone "typu lekki bieg", głupio to brzmi ale tak się nazywają. Ale z tego co wiem, są to zabiegi tak niezauważalnie wpływające jednostkowo, że tego nie zauważysz. Ma to znaczenie raczej globalne.
Natomiast jest też tendencja do obniżania lepkości stosowanych olejów. Z punktu widzenia łatwości tworzenia filmu smarowego to im wyższa lepkość, tym ten film lepiej się trzyma. W nowoczesnych samochodach natomiast co raz częściej stosuje się oleje lepkości już nie 5W40 (pierwsza liczba w tym rozważaniu nie ma większego znaczenia), ale 5W30 czy 0W30, których lepkość de facto jest mniejsza i zapewniają one można powiedzieć gorszą ochronę w wysokich temperaturach. Z drugiej strony, nie robią tego bez kozery. Nowoczesne silniki są dużo lepiej spasowane niż starsze przez to olej nawet o niższej lepkości zapewnia wystarczającą ochronę przez zużyciem. Dążę do tego bo jeżeli miałeś silnik zalany oleje xxW30, a zmieniłeś na np. xxW40 to mogłeś faktycznie wywrzeć realny wpływ na spalanie. A to dlatego, że w wysokich temperaturach nowy olej ma wyższą lepkość niż miał poprzedni.
Nie mam w takich zmianach doświadczenia, ja zmieniałem olej tylko w obrębie lepkości w niskich temperaturach (10W na 5W), a ten parametr ma wpływ tak na prawdę tylko na pracę na zimno i cold start więc nie zauważyłem zmiany spalania.
Szkoda, że nie wiesz jaki olej zalany był poprzednio bo mogłoby to wiele wyjaśnić. Ale możesz podrążyć jakie klasy lepkościowe dopuszcza i zaleca producent i jakich użytkuje większość posiadaczy aut z tym silnikiem. Może coś z tego i mojego elaboratu wywnioskujesz :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-29 15:22:32 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-11-05 17:05:58
Posty: 87
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 i Z750
może źle zamontowany filtr powietrza? o ile wymieniałeś..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-29 16:15:05 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
.:Piwek:. - odpuść sobie takie odpowiedzi bo i po co

Nie będę rozbierał całego samochodu i robił przeglądu nie wiadomo jakiego z powodu 0,5L na 100
Jestem przed kolejną wymianą

Zacząłem ten temat z ciekawości czy ktoś miał takie doświadczenie

najt co do tego co piszesz trochę się chyba znasz w skrócie też kiedyś czytałem że olej i tarcie ma wpływ ale nie chciało mi się w to wierzyć...

wafel raczej bym się nie pomylił :P chyba wymieniłem go dobrze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-29 18:47:37 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
A sprawdzałeś czy któryś z zacisków nie jest zapieczony, albo łożysko się nie kończy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-29 20:44:17 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-04-12 17:17:50
Posty: 182
Lokalizacja: PGN
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
taz1612 napisał(a):
Mnie najbardziej skłania do filtra powietrza.


W moim klekocie 1,9 TDI w maju wymieniałem filtry/olej i zauważyłem różnice właśnie w "papierze" z jakiego wykonany jest filtr powietrza dwóch firm.
Wcześniej jeździłem na filtrach firmy Filtron ( tylko filtr paliwa zawsze firmy KNECHT) i nie zwracałem na to uwagi. Ostatnio wymieniłem również pozostałe na KNECHT'a i owy filtr powietrza wg moich spostrzeżeń jest wykonany z materiału jakby lepiej "przepuszczalnego"powietrze. Spalanie również o te małe 0,5 l spadło.

Także może spróbuj zmienić dla testu filtr powietrza z innej firmy aniżeli Filtron.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-29 20:57:10 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
Nemmo to może być powód ale ewidentnie to nie wzrastało jakoś tak ze zużycia tylko od wymiany bach...
zostawię olej ten sam i zmienię filtr powietrza na tego Knechta i za jakieś 2-3 tyg powiem czy to jest powód


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org