Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-12-30 12:16:08 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Często w czasie poszukiwań moto próbujemy sprawdzić co się tylko da. Jedną z metod jest numer VIN. Znacie jakieś strony itp gdzie można sprawdzić po numerze VIN historię przebieg itp? ewentualnie po danych z dowodu itp.
Dekoderów VIN jest pełno z tym że płatne i pewnie wielu by się zdecydowało zapłacić, pytanie tylko czy warto za to płacić tzn które strony podają jakieś sensowne informacje. macie coś godnego polecenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-12-30 12:16:08 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2016-12-30 14:57:37 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Z USA można wykupić Carfax
Krajowe sprawdzenie historii w ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-12-30 15:07:09 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-03-08 13:49:49
Posty: 52
Lokalizacja: PKR....
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6n 06r
Swojego czasu też miałem podobny kłopot i szukałem jakieś darmowej strony aż w końcu skusiłem się na dostęp za 30zł i powiem Ci że za bardzo mi to nie pomogło.
W mojej opinii lepiej napisać grzecznie do aso i poprosić o informację. W zeszłym miesiącu napisałem do 2 serwisów żeby dowiedzieć się jaki oryginalny kolor miał zbiornik w moim fazerku. Po kilku godzinach dostałem obie odpowiedzi. Osobie po tamtej stronie monitora nie chciało się przepisywać wiec nacisnął PrtSc i miałem rzut jego ekranu. Widziałem informacje na temat swojej maszyny: numer seryjny, numer silnika, wygląd zewnętrzny, kraj przeznaczenia itd. Na temat przeglądów serwisowych czy przebiegów nie było informacji. Wydaje mi się, że więcej danych było by gdyby moto pochodziło z polskiego rynku. Lepiej te 3 dychy zamienić na E95 i puścić z dymem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-15 20:19:36 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Z tego co udało mi sie dowiedzieć doświadczalnie to najlepszą metodą jest napisać do dealera. Z tym że to też nie jest źródło które zawiera wiele informacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-15 20:57:30 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
po dowodzie rej można tylko https://historiapojazdu.gov.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-16 00:22:07 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Robgie napisał(a):
Z tego co udało mi sie dowiedzieć doświadczalnie to najlepszą metodą jest napisać do dealera. Z tym że to też nie jest źródło które zawiera wiele informacji.

Dealer powie Ci tyle samo co ASO, czyli, jeżeli motocykl jest świeżo sprowadzony, nic o jego historii, bo chyba żaden z producentów nie prowadzi międzynarodowej bazy danych, z samochodów też niewielu, Mazda i Toyota na pewno. W innym wypadku, jeżeli masz książkę serwisową, można spróbować skontaktować się z serwisem, który wbijał pieczątki, oni historię mają bankowo, tylko, pozostaje kwestia, czy będą się chcieli nią podzielić :).
Jeżeli sprzęt po sprowadzeniu jeździł jakiś czas po Polsce, to jakiś marginalny pogląd można uzyskać z CEPiK-u, jak wspomniał J@ck.
J@ck napisał(a):
po dowodzie rej można tylko https://historiapojazdu.gov.pl/


W kwestii sprowadzonych motocykli. Z UK, znając markę i nr. rejestracyjny, możemy sprawdzić MOT, czyli odpowiednik naszego CEPiK, też nie jest to jakiś super system, ale mając wyniki przeglądów i uwagi do nich, mamy potwierdzony przebieg i jednak pewien pogląd na fakt, czy ktoś dbał o moto, czy co chwilę miał listę uwag z podstawowymi gratami eksploatacyjnymi.
Najlepszy pogląd daje Carfax i sprzęty z USA, tylko tutaj znowu zdecydowana większość, po otrzymaniu raportu, może się nieco przerazić stanem, w jakim to do nas przyjechało, bo niestety ale ciężko znaleźć coś, co nie przyjechało jako kupka złomu :).

Najlepsza sytuacja jest w przypadku zakupu motocykla z Polskiego salonu, wtedy, raz, że mamy pełną historię w CEPiK-u, to nie mamy też problemu ze szczegółowymi danymi serwisowymi z ASO.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-26 10:47:24 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
up - bmw też prowadzi taką bazę danych, audi również więc telefon do aso nie zaszkodzi, z drugiej strony może być tak że nie udzielą osobie trzeciej żadnych informacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-26 11:09:13 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
cezary1808 napisał(a):
audi również



Cała grupa VW ma historie serwisową


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-26 18:27:20 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Ale prowadzą bazę międzynarodową? Tak jak Mazda, czy Toyota, że kupując pojazd z Niemiec, w Polskim salonie można sprawdzić kompletną historię, czy ASO ma tylko lokalną bazę?
W kwestii grupy VW, u nich nawet właściciele pojazdów mają problem z dostępem do danych serwisowych, gdzie osoby trzecie ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org