Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 50  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2020-12-13 20:13:36 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Sfazowany myślę że jak dostosujesz do własnych potrzeb scrablera metodami chałupniczymi to na pewno żadnego policjanta w cywilizowanym kraju nie będzie to interesowało. To raczej w "republikach bananowych" można się spodziewać upierdliwości która mija po otrzymaniu paru groszy ale tam powód zawsze znajdą.

a coś takiego nie będzie pasowało
https://www.givi.it/per-la-tua-moto/bik ... -16--20br-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2020-12-13 20:13:36 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2020-12-13 20:59:56 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Oglądając niemieckie czy inne zachodnie vlogi prowadzący wspominają czasem o TUVach i innych atestach akcesoriów, trudno mi ocenić czy to tylko taka niemiecka przezorność i preferencje, czy rzeczywisty problem...

T120 ma prawie ten sam silnik 1200 ale nie wiem czy ramę też, na pewno inaczej idą wydechy i prawa strona z pewnością wymagałaby modyfikacji. Jeśli poza wydechem stelaże pasują to można użyć akcesoryjny wydech idący dołem zamiast oryginalnego.
[ img ]

Pewnie można by kupić najtańszy stelaż givi i ze ślusarzem do ramek trzymających kufry po odcięciu ramion dopasować jakieś nowe mocowanie do dostępnych punktów montażowych. Mimo wszystko na scrablera mnie na razie nie stać wiec to tylko takie gdybanie przy piwku ;)

Są w necie zdjęcia customowych stelaży do scrablera:

[ img ]
[ img ]
[ img ]


Ostatnio edytowano 2020-12-13 21:06:35 przez sfazowany, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2020-12-13 21:05:52 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
fakt, scrabler ma poprowadzone górą wydechy, ciężko będzie zamontować boczne kufry


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2020-12-13 21:15:31 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
A jaka to ma pojemnosc w baku? Wyglada mizernie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2020-12-13 21:24:54 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
wydaje mi się, że 16

tu są
https://www.metalmule.com/product/trium ... er-frames/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2020-12-13 22:55:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3827
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
Oglądając niemieckie czy inne zachodnie vlogi prowadzący wspominają czasem o TUVach i innych atestach akcesoriów, trudno mi ocenić czy to tylko taka niemiecka przezorność i preferencje, czy rzeczywisty problem...

ale to jest jeszcze inna sprawa. konwencja o ruchu drogowym z turbodawno temu, ta dzięki której twoje prawo jazdy jest uzawane za granicą mówi że pojazd ma spełniać wymagania kraju w którym jest zarejestrowany, a nie teog w którym jeździ. Inaczej żaden anglik nie mógł by wyjechac poza wyspę. Tak samo jest z TUV'ami i innymi certyfikacjami - nie preszły by w przypadku gdybyś miał niemieckie blachy, ale na polskich jest ok.

oczywiście sa pewne zasady lokalne które nas obowiązują - np limity głośności na alpejskich winklach ale to lokalne przepisy a nie kwestie dopuszczenia do rejestracji. Tak samo jak byś dymił czy lał olejem na droge albo miał wsztsko przypięte na trytki to sie przyczepią jako stwarzanie zagrożenia.

Co do samych ramek na stelaże, można takie kupić, nawiercić driury pod mocowania monolocka. 40zł za ramkę - myslałem o zrobieniu takiego stelaża u soiebie ale trawiła się opcja tanich uzywek od gościa z forum więc nie dłubałem za mocno.

marcingda napisał(a):
fakt, scrabler ma poprowadzone górą wydechy, ciężko będzie zamontować boczne kufry

tak samo jak Afruka twin, starsze sztormiaki, nawret GS ma idące w górę kominy - to chyba standard u adventure że wlod komina mają wysoko żeby nie zalać. dla tego często mają asymetryczne kufry.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2020-12-16 13:11:54 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
sfazowany
Pooglądałem trochę filmów o tiger 900 i zmieniam zdanie, mam tylko top1 :) Najlepiej w wersji rally
Ten scrabler jest w podobnych pieniądzach a jest tylko zabawką w porównaniu do tigera


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2020-12-16 14:00:31 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Tiger 900 w lepszych wersjach robi się dość drogi, jeśli już rally to chyba warto dopłacić do PRO i po doposażeniu w kufry i jeszcze kilka drobiazgów zrobi się z 70tyś a za to można bez problemu kupić tiger1200 a nawet jakąś biedną wersję GS1250


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2020-12-16 14:14:05 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
marcingda
Wiem że cena jest duża ale jeśli 1200 byłby tańszy to i tak nie jest mój segment, wszystko powyżej 220kg odpada
Jeśli chodzi o mniejszy budżet to myślę że tiger 800 też daje rade


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2020-12-16 20:59:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
tuzmen, jak na wiosnę przejedziesz się demo tigerem 900 to już zakochasz się całkiem ;) scrambler może i zabawka ale ten silnik 1200 jest niesamowicie przyjemny. Te silniki boneville 1200 są bardzo udane, szkoda ze nie ma na tym piecu adv z owiewkami...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2020-12-16 21:58:40 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Sfazowany, jak tylko się zrobi cieplej tzn. nastanie wiosna to przejadę się scramblerem, muszę się przekonać czy dla mnie też będzie taki fajny. Chciałbym też zobaczyć a raczej poczuć jak jeździ ROCKET 3.
ps. specyfikacja scramblera w kwestii tylniego hamulca obciachowa (jak ktoś wejdzie na stronę triumph to będzie wiedział o co chodzi :lol: )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2020-12-17 01:15:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Oj tam oj tam :) tylni zadni przyszlem poszlem :)

Tak ogolnie co do hamulców to triumph solidnie montuje znakomite hamulce do tych sprzętów którymi jeździłem. W ich silnikach bardzo mi się podoba praca przepustnicy i wtrysków, łatwo jechać delikatnie, nie ma takiego nerwowego szarpania na niskich obrotach. Można gładko przechodzić od utrzymania prędkości do mięsistych przyspieszeń i ponownie wyrównać predkość bez kangurow. Nawet w dwucylindrowych ogromnych bonnevillach praca jest miękka i precyzyjnie dozowalna. Dzięki momentowi w niskich obrotach silnik wydaje się duzo mocniejszy niz te katalogowe 90-95 koni. Może praca 800tki nie była tak zjawiskowa, ale 900 i 1200 r2 bonneville i r3 w tigerze zdecydowanie mają swój charakter. Może to też kwestia wydechów ktore juz w serii brzmią bardzo dobrze...

Jesli miałbym porównać do bmw, to bmw są znakomitym narzędziem do pracy ale są jak baton proteinowy, ma być do bólu praktyczny a nie koniecznie smaczny. Triumph do porządnego produktu z dwoma kołami dodaje ten magiczny pierwiastek motocyklizmu który sprawia jeszcze więcej frajdy z jazdy. Nawet stylowy i ciekawy RnineT z linii heritage nie robi takiego wow podczas jazdy jak thruxton. Nowe Yamahy to trochę taki mix celów i kompromisów, przez to są tak skrajne opinie o tej marce. Sporo jest głosów które wytykają tandetę, oszczędności, braki, inne rozpływają się nad parametrami przy atrakcyjnej cenie nowych sprzętów. Generalnie bmw i triumph są droższe, ale wydają mi się bardziej kompletne i dopracowane.

Suzuki opracowuje dwucylindrowe rzędówki w miejsce obecnych V, myślę że mogą wtedy stać się konkurencją dla wspomnianych wyżej marek. Na razie konsekwentnie jadą na starych wypracowanych rozwiazaniach docenianych głównie przez konserwatywnych klientów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2020-12-17 09:34:15 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Suzuki opracowuje dwucylindrowe rzędówki w miejsce obecnych V, myślę że mogą wtedy stać się konkurencją dla wspomnianych wyżej marek. Na razie konsekwentnie jadą na starych wypracowanych rozwiazaniach docenianych głównie przez konserwatywnych klientów.


napisać na stronie www, tylni- to naprawdę obciach :lol:

Wydaje mi się, że rezygnacja z V2 to raczej nie postęp technologiczny a chęć obniżenia kosztów produkcji. Niemcy nigdy nie słynęli z produkcji sprzętów jakoś szczególnie "charakternych", GS na pewno jest bardzo dopracowany ale nie mam przekonania czy jego sukces to bardziej marketing czy doskonałość motocykla. Miałem dwa motocykle japońskie jeden z lat 80-tych a drugi z 90-tych i uważam, że były wykonane perfekcyjnie. Honda VTR 1000F którą jeździłem była wyprodukowana w 1997 roku, jej jakość, sposób wykonania przewyższał znacznie pod każdym względem współczesne motocykle hondy. Mam wrażenie, że jakość sprzętów z Kraju Kwitnącej Wiśni spada a europejskich po kiepskich latach zaczęła rosnąć. Nie znam za bardzo starszych motocykli Triumph-a ale widać, że starają się. W BMW jest tak, że im droższy model tym jest wykonany z większą starannością, uważam że tak nie powinno być, chociaż ceny motocykli są konkurencyjne i już nie premium- pod względem jakości i ceny. Mój K1600 jest zrobiony bardzo starannie, trochę w starym stylu; wszystko się odkręca, brak jest praktycznie zapinek i zatrzasków, kable są odpowiednio dłuższe itp. ale jest to jeden z najdroższych motocykli. Do tego dochodzą jeszcze bardzo wysokie koszty eksploatacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2020-12-17 10:45:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Przy okazji kryzysu w swiecie motocykli kilka razy wspominanono tym że np suzuki żeby przetrwać bez zwalniania ludzi postawili na redukcję research and development i kontynuację produkcji starych modeli. W sumie wielu producentów zwolnilo z nowosciami ale suzuki to już całkiem. Suzuki, kawa, może tez bmw, większość odswieżała mniej lub bardziej modele wokół tych samych silników, Yamaha szła na przód z linią MT. Na początku uzywajac starych silników, ale pozniej same nowosci, 3 silniki crossplane cp2, cp3 i cp4 dla prawie całej gamy przyszłych modeli. Ciekaw jestem czy/kiedy tenere 1200 doczeka się nowej konstrukcji, no i czy zrobią coś w wadze średniej na silniku cp3. 700 robi konkretną karierę, 900 odsunięta od tracera w styl adv jak tiger rally rowniez moglaby wyrwać kawałek ciastka w tym segmencie. Triumph ma nowe modele i silniki, bmw modernizuje cały czas swoje flagowce, honda też coś buduje wokół tych silników z afriki. To ciekawa sprawa, zrobili ciężkie enduro i biorą z niego silnik do innych modeli... Przeważnie to sporty były dawcami pieca do pozostalych konstrukcji, jak cbr>cb>cbf, r6>fz6>xj6, gsxr>gsxs>gsr... A tu z enduro :) Te suzuki ktore poznałem mają taką cechę ktore moj isntruktor kiedyś opisal jako starą szkołę projektowania motocykli, czyli jak już jada szybciej to są sztywne i wymagają więcej siły do przeciwskrętu, ale przy małych prędkościach mają tendencję do walenia się w zakręt. Być może podświadomie ludzie robiący testy różnych marek przed zakupem czują się na suzukach nieswojo i przez to wolą skrętne yamahy itp. zupełnie nowe modele z nowym silnikiem i ramą mają szansę stać się konkurencyjne. Zabiegi kosmetyczne w stylu "katana" nie przyciągną rzeszy tak jak fajny i przyjemny motocykl do jazdy zaraz po zrobieniu prawka, bo taka jest prawda - coraz czesciej w PL ludzie pierwsze moto szukają w salonie. Motocykle w salonie żeby zyskały fanów muszą być łatwe i przyjemne. Jeśli ktoś ma do wyboru nowocześnie wygladające mt07 w szalonych kolorach fluo prowadzące się jak rowerek, albo sv650 ktore wymaga nieco siły przy manewrowaniu i skręcaniu i nowe wyglada jak motocykle sprzed 15 lat, no to czemu sie dziwić że mt widać wszedzie? DL z lampą z katany stojąc przy africe czy tigerze 900 rowniez wygląda jak z jakiegoś filmu o rambo. Czas na nowości :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Adwenczery
PostNapisane: 2020-12-17 12:40:22 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1476
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
suzuki 1050 jest spoko, ale z ceną na tym poziomie to ja wole tigera


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 50  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org