Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 50  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-09-19 19:53:41 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ja też dziś zdobywalem kolejne szlify :)

[ img ]

[ img ]

A było kiedyś w bajce; "drogie dzieci pamiętajcie, na mokrych drewnianych mostkach gazu oddawajcie...." ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-19 19:53:41 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-09-19 19:57:14 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
o kurde, co się stało?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-19 21:19:24 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Wracałem z Bieszczad i pod Bilgorajem musialem na krzyżówce puścić auta, zwolniłem prawie do zera i zaraz za krzyżówką w siąpiącym deszczu rozpędzając się wjechalem na mostek z drewnianą nawierzchnią, odjąłem za mało gazu i moment obrotowy zrobił swoje. Zatańczylem pirueta jak na lodzie i spadłem na prawy bok i plecy. Trochę silnik mi zrobił dźwignię na piszczelu jak sie okręcał na boku, jak wstawalem myslalem że może złamałem nogę ale po chwili rozchodziłem i już jest okay. Na moto na szczescie tylko odrapany kufer i gmol, podarłem kondom przeciwdeszczowy i urwałem suwaczek od wentylacji na plecach kurtki, jest male zadrapanie na kasku na lotce nad wentylacją. Generalnie walnąłem ciapaka, na szczescie przy małej prędkości. Nie lubię jeździć w wielu warstwach ciuchów w deszczu i zimnie, ogranicza mi to ruchy i w grubych rekawicach gorzej czuję rolgaz, hamulce itp. Nauczka na przyszłość ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-19 22:03:12 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Dobrze że Tobie nic się nie stało. Przed przewróceniem czułeś że kontrola trakcji ingeruje w to co się dzieje?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-19 22:45:12 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Hihi, u mnie nie ma takich bajerów;) jest tylko ABS. Myślę, że kontrola trakcji bylaby tu zbawienna. Stało się to tak blyskawicznie, że poza bezefektownym skontrowaniem nawet nie zdążyłem cokolwiek zrobić, dosłownie motocykl uciekł tyłem w lewo jak na lodzie. Teraz cieszę się, że mam dokupione dodatkowe ochraniacze bioder i wysokie buty adv z wysokimi ochraniaczami piszczeli. Boli mnie staw biodrowy i trochę dolna część piszczela ale nawet nie mam siniaków. Znając swoje ciało po setkach gleb w mtb, myślę że byłem o włos od złamania nogi i ból był z wygięcia kości. Byłem zdumiony, że gmol nie wygiął się, ale analizując film z dvr widać że motocykl upada kiedy jest już pod kątem ok 90° do kierunku jazdy (tak błyskawicznie uciekl tył!) i gmol uderzony "od dołu" patrząc na stojace moto, zadziałał jak płoza na tych deskach. Pamiętam, że próbowałem złapać bak nogami i wesprzeć się na kierownicy żeby nie jechać ciałem po asfalcie ale jak motocykl obrócił się dalej na gmolu kanapą w kierunku jazdy to przechylił się na mnie i już się nie utrzymałem, noga prawa została na podnóżku i jak motocykl obrócił się jeszcze bardziej to prawy gmol silnika nacisnął mi na piszczel i zanim noga wymsknęła się sprzed podnóżka to zadziałał dźwignią na nogę. W sumie i tak dobrze, że w Hilde gmole i kufry tak sterczą, bo dzięki temu powstała duża przerwa między bokiem a asfaltem i motocykl nie zwalił mi się na nogę. Jednak w turystyce buty z ochraniaczem piszczela powinny być jak najwyższe, gdyby gmol zadziałał dzwignią bezpośrednio na nogę bez rozproszenia nacisku przez ochraniacz na większą powierzchnię to bankowo bym wrócił do domu w gipsie. Kufer działa jakby nic się nie stało, nawet mechanizm vario powiekszania kufra działa bez zarzutu. Owiewka, kierownica, wahacz, dziób, lampy - nic... Pancerna konstrukcja.

A tak wygląda gmol po kilku przewrotkach :)
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-20 09:41:55 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
A tak wygląda gmol po kilku przewrotkach

pytanie jak wygląda blok silnika, który kilka razy dostał silne uderzenie

co do kontroli trakcji to ciężko powiedzieć, jeśli pada to korzystana z trybu "deszczowego" wówczas czuje się, że przede wszystkim mamy mniejszy moment, lampka kontroli trakcji też bardzo szybko daje o sobie znać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-20 09:59:41 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3823
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
A tak wygląda gmol po kilku przewrotkach

weź to przeczysć i pomaluj czymkolwiek, moze być czarny lakier do paznokci bo jak ci ruda wejdzie to przy jakiejś glebie będzie smuteczek, a że korzystasz z moto dynamicznie, to to pewnie nie ostatnia gleba


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-20 10:07:26 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
W trybie deszczowym uklad jest wyczulony i nie pozwala nawet na malutkie uślizgi, myślę, że w tej sytuacji jak najbardziej tryb deszczowy mógłby mnie uratować.

Co do bloku silnika, myślę, że w przypadku "amelinium" i faktu ze jest to kawał wielkiego bloku do ktorego przykręcone są gmole, to motocykl nie jest zbytnio wzruszony tymi moimi piruetami. Aluminium generalnie jesli ma dość to pęka, jesli nie pękło to raczej nie ma co się spodziewać efektow ubocznych względnie małych gleb. Gmole są dużo bardziej giętkie od silnika i z pewnoscią zasprężynowały podczas udeżenia, tyle że nie przekroczylo to siły ktora je premanentnie wygina i wróciły na swoje miejsce.

Dziś czuję mocno nadwyrężone mięśnie łopatek, przywodziciele w udach, ręce i przyczepy mięśni szyi od przodu, pewnie część od szarpnięcia przy upadku na plecy, część od próby nieodpadnięcia od motocykla.

Następny motocykl wycieczkowy z pewnością kupię już z kontrolą trakcji i tempomatem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-20 10:40:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3823
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
Następny motocykl wycieczkowy z pewnością kupię już z kontrolą trakcji i tempomatem.

hehe mamy ciekawą definicję postępu, ja sobie powiedziałem że "następny motocykl wycieczkowy kupię z ABS'em". :) bez ABS, bez map zapłonu, bez kontroli trakcji, tempomatu... normalnie jeżdżę jak jakiś jaskiniowiec!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-20 11:01:39 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Najważniejsze że Tobie nic się nie stało. Mnie przeraża nie tyle przewrócenie co kontakt z innym uczestnikiem ruchu. Od pewnego czasu jakoś wnikliwiej przyglądam się pojazdom nadjeżdżającym z przeciwka na zakrętach- strach myśleć ...
co do rożnych układów podnoszących bezpieczeństwo to w motocyklu mam je i uważam, że są super.
W samochodzie po zapaleniu silnika mam dwa odruchy praktycznie już bezwarunkowe, wyłączenie systemu start&stop i kontroli trakcji. Wychodzę z założenia że nie po to mam tylnonapędowe auto ze stosunkowo mocnym silnikiem, żeby pozbawiać się frajdy z jazdy. Prawda jest też taka, że samochodem znacznie lepiej jeżdżę niż motocyklem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-20 11:08:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Byłem, zobaczyłem, zwyciężyłem!
Całe info w temacie o MT-10 ;)


Załączniki:
male5.jpg [311.91 KiB]
Pobrane 170 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-20 15:38:05 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Dobrze, ze jest cały sfazowany


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-21 17:49:31 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Zapowiadają pogorszenie pogody, więc trzeba było zrobić chociaż małą lotkę po mieście.


Załączniki:
_DSC0018 1200.jpg [1.02 MiB]
Pobrane 133 razy
_DSC0036 2048.jpg [1.67 MiB]
Pobrane 137 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-22 09:26:12 
Legenda forum

Dołączył(a): 2007-08-28 13:23:30
Posty: 4617
Obecne moto: jamaha pw 50
toooomelo jak zawsze kozackie fotosy 8) :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-09-22 13:51:17 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2318
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Yamaha powinna zamawiac u Ciebie fotki do broszur ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 50  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org