Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Próbować można, a nawet trzeba. (TOR LUBLIN)
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=18&t=5653
Strona 3 z 3

Autor:  Leśmian [ 2010-11-16 18:40:28 ]
Tytuł:  Re: Próbować można, a nawet trzeba. (TOR LUBLIN)

Wyszło jak wyszło.

Dalej popieram inicjatywe - jednak od początku mówiłem - "mierz siły na zamiary"...


Ja jestem zwolennikiem wybudowania nitki ciut dłuższej niż obecna na zemborzyckiej, i moze szerszej troche.



Szczerze mówiąc - kogo będzie stać na jazde po torze kosztującą 500 zł?





Tak jak pisał Adaś - trzeba zrobic ściepe i samemu budowac.

Autor:  Taser [ 2010-11-16 23:23:36 ]
Tytuł:  Re: Próbować można, a nawet trzeba. (TOR LUBLIN)

Leś....zakładasz fundacje, robisz objazd po zlotach....zbierasz hajs i budujemy :moto:

Autor:  Leśmian [ 2010-11-16 23:31:33 ]
Tytuł:  Re: Próbować można, a nawet trzeba. (TOR LUBLIN)

Generalnie irytuje mnie, że władza juz czuje "smarowanie" grubymi pieniędzmi przez developerów i opowiada się za likiwdacją obecnego toru.

To jest coś takiego ze nic tylko pójść, wyciągnac za morde, zakuć w dyby i naparzać jajkami.


Spedaleni mieszkancy również do chłosty.



Są jeszcze bieszczady - może nie wybudują osiedla dookoła pętli bieszczadzkich.

Autor:  Mazi [ 2011-03-05 22:15:09 ]
Tytuł:  Re: Próbować można, a nawet trzeba. (TOR LUBLIN)

Leś, widziałeś wizualizacje placu litewskiego i okolic ul. Lubartowskiej?? Mnie to śmieszy (chociaż powinno bulwersować). Na to mają iść pieniądze od miasta, na to aby powycinać ostatnie drzewa w centrum naszego Lublina. Dziwi mnie podejście ludzi, który uważają że motocykliści są "przeszkodą".
Urzędasy nas lekceważą (choć jestem pewien że nie wszyscy) i ciężko będzie wygrać tą batalie chociaż mam nadzieję że dopniemy swego. Wielu nie rozumie że motocykle to pasja i styl życia. Mimo tego że dopiero na poważnie zaczynam przygodę z moto to ten temat nie jest mi obcy.
Mam nadzieję że we wszystkich miastach Motocykliści będą traktowani na równi z innymi użytkownikami dróg.

Marcin, Mazi.


Jeszcze jedno - tor był przed osiedlem, WIEC NIECH J....... S....... ZAMKNĄ MORDĘ!!
przepraszam wszystkich, którzy to czytają, ale się zdenerwowałem.

nie unoś się tak bardzo wielu osobom ten temat jest znanym, wyluzuj trochę i nie nadużywaj wulgaryzmów

Sorry, ale troche się dowiedziałem co nie co o tym projekcie i jak usłyszałem jakie to są koszty to... A po co to, to nie wiem. Sorry

Autor:  motoman [ 2015-06-10 13:15:30 ]
Tytuł:  Re: Próbować można, a nawet trzeba. (TOR LUBLIN)

Na wybudowanie stadionu dla nikogo, bo kto ma tam niby grać? To pieniądze były ale na tor, którym zainteresowanie było by na bank spore, to juz brak fubduszy, dziwna ta logika.

Autor:  Jerzy1345 [ 2015-09-20 23:53:59 ]
Tytuł:  Re: Próbować można, a nawet trzeba. (TOR LUBLIN)

Można podzielić je na kilka kategorii:
1. Promocja miasta i regionu
Doświadczenia z Toru w Poznaniu i od naszych południowych sąsiadów pokazują, że na tego typu obiektach, praktycznie przez cały rok, organizowane są zawody różnej rangi, począwszy od Mistrzostw Europy, poprzez mistrzostwa kraju, na amatorskich zmaganiach i zlotach przeróżnych pojazdów kończąc. Nasze korzystne usytuowanie geograficzne może spowodować, iż przyjadą do nas zawodnicy i kibice zarówno z Zachodniej i Południowej Europy, jak też ze wschodu, gdzie również brakuje tego typu obiektów. Relacje z imprez będą emitowane przez media z całego świata. Lublin w 2016 ma aspiracje zostać Europejską Stolicą Kultury, rozgłos, jaki nasze miasto uzyska dzięki powstaniu pierwszego profesjonalnego toru w kraju, pomoże mu ten laur zdobyć.
2. Finanse
Mądrze zarządzany i dobrze zorganizowany obiekt sportowo – szkoleniowy, jakim ma być Tor Lublin to przysłowiowa „kura znosząca złote jajka”. Organizatorzy wyścigów, treningów, szkoleń i zlotów płacą duże pieniądze za możliwość skorzystania z obiektu, a z obserwacji innych torów np. na Słowacji (Slovakiaring) i w Czechach (Brno, Most) obłożenie imprezami jest bardzo duże. Również firmy produkujące pojazdy oraz media motoryzacyjne często korzystają z torów, jako poligonu doświadczalnego do różnego rodzaju testów.
3. Dodatkowe miejsca pracy
Obsługa toru i obiektów towarzyszących to zatrudnienie dla kilkudziesięciu, a nawet kilkuset osób. Będzie praca na długie lata dla menedżerów, sędziów, trenerów, mechaników, hotelarzy i innych, co w obecnej sytuacji rynkowej jest niezaprzeczalnym plusem.
4. Korzyści dla firm z regionu
Każdy prężnie działający biznes tworzy sieć naczyń połączonych, dzięki temu możliwość rozwoju zyskują podmioty z branż pokrewnych. Nasz region został prawie pominięty w przygotowaniach do Euro 2012 (jedynie w Puławach będzie centrum pobytowe), dlatego budowa toru byłaby świetnym katalizatorem gospodarczym dla regionu. Pójdą za tym kolejne inwestycje, powstaną drogi dojazdowe, będzie możliwość pozyskania dodatkowych środków z Unii Europejskiej, która ostatnimi czasy bardzo wspiera ścianę wschodnią.
5. Bezpieczeństwo
Statystyki i badania dowodzą, że lawinowo rośnie liczba zdających na prawo jazdy na motocykle i młodych kierowców samochodów oraz liczba wypadków z ich udziałem. Odpowiedzialne za to są między innymi: braki w szkoleniu z techniki jazdy, niewystarczająca ilość lub wręcz całkowity brak miejsc, gdzie młodzi ludzie w bezpiecznych warunkach mogą najeździć się do woli, doskonalić umiejętności lub spróbować swoich sił w wyścigach. Zaspokojenie ambicji sportowych oraz konfrontacja z innymi na torze skutkuje mniejszą brawurą w normalnych warunkach drogowych oraz większą świadomością własnych możliwości.
6. Rozwój sportu
Tor wyścigowy powinien być zaprojektowany i wykonany tak, aby udało się skonfigurować go w kilku wariantach, odpowiednich zarówno dla wyścigów motocyklowych, samochodowych, kartingowych, supermoto, driftu czy wyścigów na ¼ mili. Mamy wielu zdolnych zawodników w tych dyscyplinach, a ich wyniki będą jeszcze lepsze, w momencie kiedy będą mogli na co dzień trenować na torze z prawdziwego zdarzenia. Idealnym rozwiązaniem jest zbudowanie w pobliżu toru wyścigowego, również toru do motocrossu (takie rozwiązanie są spotykane w Europie i na świecie), gdyż można wtedy wykorzystać wspólną bazę noclegową i zaplecze techniczne. Biorąc pod uwagę znaczące osiągnięcia zawodników z naszego regionu startujących w rajdach terenowych i duże doświadczenie lubelskiego klubu KM Cross Ekoklinkier w organizacji zawodów motocrossowych, dysponując odpowiednim obiektem, moglibyśmy organizować eliminacje Mistrzostw Świata i Europy w tej dyscyplinie. Zagospodarowując otoczenie toru można wykorzystać je jako miejsce na pole golfowe (tak jest np. w Brnie), czy przystosować do innych form rekreacji. Katowice projekty domów energooszczędnych
http://katowice-projekty.pl/projekty-energooszczedne.html
7. Rozwiązanie problemu toru przy Zemborzyckiej
Od kilku lat trwają przepychanki pomiędzy mieszkańcami bloków przy ulicy Fulmana a PZM, który zarządza torem kartingowym. Zmiana lokalizacji toru zadowoli zapewne obie strony. Mieszkańcy zyskają upragniony spokój, a PZM będzie miał większe pole do popisu, dysponując obiektem o światowym standardzie.

Autor:  marekklak [ 2015-09-30 22:29:39 ]
Tytuł:  Re: Próbować można, a nawet trzeba. (TOR LUBLIN)

W Hiszpanii spotkałem się z przypadkiem, że tor został zbudowany za pomocą zbiórki crowdfundingowej. Może warto też o tym tutaj pomyśleć?

Autor:  Blinder3 [ 2015-10-13 15:13:01 ]
Tytuł:  Re: Próbować można, a nawet trzeba. (TOR LUBLIN)

Jeździłem. Polecam gorąco wszystkim, bo warto :)

Strona 3 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/