Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-11-12 15:08:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-03-14 18:58:05
Posty: 20
Płeć: Mężczyzna
Nie mogę zdjąć zacisku z przodu, bo wiosną mechanik zmieniając oponę, tak dokręcił śrubę, że już złamałem klucz, a nieco lepszy gdy kilka razy uderzyłem młotkiem zaczął śrubę uszkadzać. Niestety nie ruszyła się. Co mogę z tym zrobić póki jeszcze jakoś ta śruba wygląda i nie zepsułem jej na "okrągło"?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zdejmowanie zacisku.
PostNapisane: 2020-11-12 15:08:56 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2020-11-12 15:19:59 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 157
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Spróbuj dobrą nasadką 6-kątną tylko wcześniej opukaj trochę śrubę. Próbuj z wyczuciem żeby nie ukręcić. Jak nie pomoże to może podjedź do jakiegokolwiek warsztatu niech z pistoletu spróbują. Jeśli ukręcą łepek to może być problem z powrotem na kołach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-12 18:33:09 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Proponuję najpierw sprobowac kluczem kinetycznym / wykrętakiem udarowym lub podjechac od razu do ślusarza żeby odkręcił swoimi sposobami i narzedziami, albo do tego mechanika na reklamację...

https://allegro.pl/oferta/wkretak-wykre ... 5187650716


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-16 21:34:54 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 834
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Nasadka 6-kątna tylko i wyłącznie, jeżeli nie masz nigdzie do czynienia ze śrubami typu spline, to 12-kąty możesz zwyczajnie schować i kupić dobry zestaw z nasadkami 6-kątnymi.
Ale najprościej, nakładasz nasadkę na śrubę, 3 strzały młotkiem w nasadkę, nie w śrubę, bo jak sam zauważyłeś śruba tego nie lubi, i próbujesz odkręcać. Mając nasadkę 6-kątną, zamiast liniowo przykładać siłę, w pierwszym etapie spróbuj po prostu szarpnąć kluczem, taki lichy udar :P.

Drugi sposób, to udanie się do jakiegoś marketu budowlanego i zakup najprostszego palnika gazowego, jeden kartridż w zupełności wystarczy, żeby rozgrzać śrubę.

A później kupujesz klucz dynamometryczny, możliwie największy i idziesz pierd##nąć nim mechanika w jego pusty łeb.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-17 16:00:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 89
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz1 rn16 gt
glenroy zrobiłeś mi dzień :lol: :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-17 18:31:43 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-05-29 19:40:48
Posty: 46
Lokalizacja: KR
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YAMAHA FZ6
glenroy napisał(a):
...

A później kupujesz klucz dynamometryczny, możliwie największy i idziesz pierd##nąć nim mechanika w jego pusty łeb.


szkoda dynamometra - wystarczy zwykły byle ciężki najlepiej rodem z USSR :) :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-17 19:02:36 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 157
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Jak śruba ruszy to zwróć uwagę na to jak będzie się wykręcać. Jak wykręcać się będzie z pewnym oporem to wkręć na próbę inną śrubę w to miejsce. Trzeba wykluczyć przeciągnięcie gwintu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-17 21:08:54 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 999
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Z palnikiem ostrożnie, łatwo uszkodzić farbę albo zagrzać jakieś elementy wrażliwe na temperaturę. Stary trik to jeszcze delikatne dokręcenie śruby przed próbą jej odkręcenia. Wiem, że to wbrew intuicji, ale nie raz trudne śruby poszly wtedy od razu. Proponuję tez namoczyć w WD40, tylko uwazaj żeby nie upaćkać klocków i tarczy. Psikaj nie tylko pod łepek, ale też miedzy zacisk a lagę oraz na tył śruby jesli widac ją w gwincie z drugiej strony. Daj mu trochę czasu na penetrację, nawet i z godzinkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-21 21:59:12 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-04-23 19:38:57
Posty: 80
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Ja mogę polecić nałożenie klucza oczkowego na łeb śruby i na drugim jego końcu pozostawienie np. 2kg na 1m brechę i tak zostawić na noc np. Ciągłe działanie siły skrętnej powinno zmiękczyć połączenie. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org