Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-05-11 13:56:14 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-05-01 12:03:40
Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: zx6r
Dzięki wielkie !


Dobra odkręciłem, zmniejszyłem trochę naciąg. Tylko jaki mocno powinien być naciągnięty łańcuch ? Ostawiłem tak 2-3 cm jak w książce serwisowej jest napisane. Będzie ok ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re:
PostNapisane: 2009-05-11 13:56:14 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2009-05-11 17:29:23 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-25 21:48:38
Posty: 135
Lokalizacja: Marszew
I tu ja mam pytanie. Sprawdzamy naciąg jak moto stoi na centralnej, czy jak stoi pionowo na kołach, czy może jak na nim siedzimy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-05-11 20:37:14 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-03-15 11:30:39
Posty: 222
Lokalizacja: Częstochowa
podobniesz najlepiej jest ustawiac jak ktos siedzi na moto i trzyma go w pionie:) no i w sumie to w takej pozycji łancuch najwiecej pracuje wiec chyba cos w tym jest:d


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-05-11 21:19:45 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-10 17:40:55
Posty: 610
Lokalizacja: Mikołów
Płeć: Mężczyzna
w swoim moto ustawiłem taki luz siedząc na moto w pionie(oczywiście potrzeba do tego 2 osoby)...gdy stoi oparty na stopce łańcuch jest luźny, mój ciężar dopina łańcuch...gdybym zrobił inaczej byłby napięty jak baranie jaja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-05-12 00:50:14 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-05-21 22:33:45
Posty: 101
Lokalizacja: Kielce
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zawsze zapominam
Obecne moto: Thundercat
thundercat_98 napisał(a):
byłby napięty jak baranie jaja


dokładnie tak samo robię ale baranie jaja mnie powaliły aż się poplułem ze śmiechu :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-05-12 13:45:14 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-25 21:48:38
Posty: 135
Lokalizacja: Marszew
W serwisówce fazera pisze:NOTE:
Both wheels should be on the ground without
rider on the motorcycle.

Pisze jeszcze, że luz narysowany na zdjęciu ma mieć 3-4 cm.
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-05-12 18:30:35 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2008-10-09 22:08:47
Posty: 349
Lokalizacja: wawa... 3 min bike'm
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: cbr
Cytuj:
Łańcuch jest za mocno naciągnięty - to wiem ale za cholerę nie mogę odkręcić śruby od wahacza ... Możliwe ze da rade tylko kluczem pneumatycznym ?



wybacz ale na cos takiego nie sposob nie odpowiedziec... naciagania lancucha ucza nawet na kursie na karte rowerowa

luz lancucha srednio powinien 1,5-3 dlugosci ogniwa ... taka uniwersalna zasada


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-05-12 18:44:07 
Legenda forum

Dołączył(a): 2007-08-28 13:23:30
Posty: 4647
Obecne moto: jamaha pw 50
gorylfx napisał(a):
W serwisówce fazera pisze:NOTE:
Both wheels should be on the ground without
rider on the motorcycle.

Pisze jeszcze, że luz narysowany na zdjęciu ma mieć 3-4 cm.


W serwisówce t-cata jest to samo napisane tylko 2-3cm luzu.
Cytuj:
To check the chain slack the motorcycle must be held straight up with both wheels on the ground and without rider.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-05-31 22:28:20 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-05-21 10:26:59
Posty: 96
Lokalizacja: Łomża
Już nie wiem czy coś nie tak robię, czy może jestem przewrażliwiony?
Naciągnąłem łańcuch i ustawiłem obie strony identycznie według kresek, za kontrowałem nakrętki i na koniec dokręcił dużą nakrętkę na osi. I w czasie tego dokręcania miarka po lewej stronie przestawia się o jakieś ćwierć do pół kreski. Przejechałem się i niby wszystko gra nie czuje żeby moto źle się prowadziło, ale nie dawało mi to spokoju. No patrze minimalnie, ale jest różnica miedzy prawą a lewą stroną. No to znowu ustawiłem, ale zrobiłem przed dokręceniem różnicę tak żeby po dokręceniu miarki się zgodziły, no i się zgodziły, tylko że zauważyłem że ta nakładka na której jest miarka z lewej strony się minimalnie obraca jak dociągam dużą nakrętkę na osi i stąd różnica wskazania. No ręce mi opadły bo już zgłupiałem. Znowu się przejechałem i na moje oko wszystko gra, ale nie daje mi to spokoju.
I jak krzywo ustawie, różnica ćwierć do pół kreski na stronach, to zajadę napęd przedwcześnie, czy moto się będzie źle prowadzić, czy jedno i drugie?
I co olać to, czy się tym pieścić dalej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-05-31 22:40:22 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2008-10-09 22:08:47
Posty: 349
Lokalizacja: wawa... 3 min bike'm
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: cbr
dziwna sprawa.. moze masz podkladke jakas zwichrowana (nie podejrzewam ze oska jest walnieta) zle ustawione kolo = ciecie opony, ciecie napedu i zachwiane parametry toru jazdy bo kolo idzie "bokiem".
sprobuj podmienic podkladke na inna, po kontrze naciagu nie ma prawa samo sie nic zmieniac....
... howk powiedzialem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-05-31 23:33:15 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-18 21:46:31
Posty: 777
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kocur
t_racer_ napisał(a):
, ale niech ktoś z ownerów t-cata się w tej kwestii wypowie.

Ja ten moment Niutonów obliczam bardzo prosto -przykładam klucz długości 25cm naciskam butem i to właśnie jest tyle (117Nm)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-06-02 09:42:12 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-05-21 10:26:59
Posty: 96
Lokalizacja: Łomża
Rozmawiałem z kolega, który jeździ parę lat fazerem i kazał mi ustawić wszystko równo i nie przejmować się tym, że wskaźnik minimalnie ucieka przy dokręcaniu. Stwierdził że gdyby to było aż tak ważne, to skala na wahaczu była by dokładniejsza i że nawet jak złapie nierówność rzędu 1 mm, to będzie to bez znaczenia. Ma rację?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org