Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-06-25 19:07:37 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-10-13 21:45:37
Posty: 8
Lokalizacja: Lublin/Wawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Witajcie,

Chciałbym zapytać Was o poradę. Na początku sezonu wysłałem kota na przegląd: regulacja gaźników, sprawdzenie luzów zaworowych itp. Od tamtej pory (chyba) motocykl zaczął mieć tendencję do powolnego spadania z obrotów na jałowym biegu aż do zgaśnięcia. Jeżeli przytrzymam lekki gaz, jest OK, prędkość obrotowa wraca do normy, ale po puszczeniu gazu zaczyna znowu powoli maleć. Dodam, że regulacja pokrętłem od wolnych obrotów nie wywołuje stabilnego ich zwiększania, w zamian za to, jeżeli przesadzę, to po dodaniu gazu silnik bardzo powoli spada z obrotów. Problem się nasila po nagrzaniu silnika. Aha - i motocykl umiarkowanie chętnie odpala na zimno, trzeba go trochę pokręcić.

Diagnoza kolegi: zbyt opóźniony zapłon.

Pogooglałem, poczytałem i już wiem, że potencjalnym winowajcą może być źle ustawiony TPS. Zabrałem się do roboty i próbowałem ustawić rezystancje na odpowiednią dla mojego czujnika wartość. Nie udało się - zawsze jest za duża (minimalnie 600 Ohm, powinno być 545). Dodam, że rezystancja zmienia się bez jakichś nagłych skoków przy pokręcaniu manetką gazu.

Za duża rezystancja styku potencjometra?

Przypomniawszy sobie o tym zapłonie, pomiarkowałem, że ustawie czujnik mniej więcej po środku zakresu regulacji i tak zostawie. Efekt: silnik bezproblemowo odpala, jak rok temu, chyba trochę lepsza reakcja na gaz dla 5000 obr/min i wyżej. Zmniejszanie się wolnych obrotów trwa nieco dłużej, ale mimo to silnik i tak w końcu gaśnie.

Na grupie dyskusyjnej ktoś przedstawił identyczny problem (włącznie ze skutkiem kręcenia gałką od wolnych obrotów w postaci tylko dłuższego spadania z obrotów po dodaniu gazu) ale nie było odpowiedzi.

Może ktoś coś poradzić? Może jakaś nieszczelność w króćcach dolotowych? Może słaba iskra (nie wymieniałem kabli ani świec)? Może wpływ akcesoryjnego tłumika (ale regulacje były dokonane po jego założeniu). Słyszałem, że pechowo dobrana długość tłumika i tworząca się fala stojąca też może dać taki efekt. Ten nieszczęsny TPS? Co się dzieje, jeżeli ustawię TPS tak, że zapłon następuje za szybko (jeżeli założyć, że wcześniej był za późno)? Będzie się gorzej sprawował na wyższych obrotach, czy np. też gasnął.

Trochę się rozpisałem :) ale zależy mi na rozwiązaniu problemu o tyle, że trochę się boję, że na zbyt wolnych obrotach w końcu zatrę silnik.

Proszę o jakieś wskazówki i pozdrawiam,
Fimek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-25 19:07:37 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-06-26 08:22:42 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
TPS (czujnik położenia przepustnicy) to nie jest bezpośrednia regulacja zapłonu, co najwyżej może mieć na to wpływ.
Skoro stało się tak po serwisie to trzeba wg mnie tam szukać przyczyny- niedokładnie wyczyszczone albo ustawione gaźniki, może za ciasno ustawione zawory? Objawy by pasowały do tego drugiego... Jak wygląda filtr powietrza?

Btw, kto robił serwis, ktoś w lublinie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-26 08:49:11 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-10-13 21:45:37
Posty: 8
Lokalizacja: Lublin/Wawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Cześć,

Dzięki za odpowiedź. Serwis robiony był przez warsztat w Lublinie. Grzebali w gaźnikach, otwierali głowicę, żeby sprawdzić luzy zaworowe. Ale w zaworach nie grzebali, bo luzy były w normie. Filtr powietrza czysty. Sprawdziłem, oni też sprawdzali. Tak czy inaczej, złożę im wizytę, tylko na codzień nie mieszkam w Lublinie. Może jakieś inne pomysły?

Pozdrawiam,
Fimek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-26 09:04:22 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Skoro zaworów nie ruszali to eliminuje opcje że są źle ustawione albo źle złożony rozrząd...

Napisz mi na PW kto się tym zajmował, może to coś podpowie bo co niektórzy w lbn mają średnie opinie ostatnio ;)

Co do tych pytań w 1. poście jeszcze- nie jest to wina tłumika na pewno, a nieszczelne króćce dolotowe powodowałyby branie lewego powietrza i raczej "podbijały" obroty. Świece można by było sprawdzić w jakim stanie są, chociaż nie wydaje mi sie żeby dosyć nagle wszystkie 4 podupadły na zdrowiu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-28 23:33:50 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-07-11 00:20:13
Posty: 36
Lokalizacja: Pomorze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF600R
Moim zdaniem powinieneś najpierw sprawdzić gaźniki, potem zawory a na końcu świece i kable. Osobiście stawiam na zanieczyszczone, źle wyregulowane, zsynchronizowane, gaźniki lub załatwione zaworki iglicowe. Jak Ci odpala jak stoi w przechyle na stopce? Jak mocno kuleje to na 99% będą gaźniki (ja przynajmniej od tego bym zaczął).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-29 09:15:27 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
Na grupie dyskusyjnej ktoś przedstawił identyczny problem (włącznie ze skutkiem kręcenia gałką od wolnych obrotów w postaci tylko dłuższego spadania z obrotów po dodaniu gazu) ale nie było odpowiedzi.

za ubogo / albo ustawienia do dupy albo łapie lewe powietrze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-29 09:25:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-09 21:18:16
Posty: 16
Lokalizacja: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YAMAHA THUNDERCAT
Kolego w tym tygodniu miałem to samo po odebraniu moto od mechanika (Robił tylko synchronizację ) miałem to samo na wolnych obrotach powoli spadał z obrotów i gasł więc go zawiozłem z powrotem do mechanika i w ramach reklamacji robił jeszcze raz synchro okazało się że minimalnie zmniejszył mu dawkę paliwa i to było ponoć przyczyną i jak na razie po odebraniu moto problemu z gaśnięciem na wolnych obrotach już nie ma. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-07-11 10:55:45 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
u kolegi i u mnie po rozbiórce gaźników było to samo,źle ustawiony skład mieszanki,wykręcenie śrub składu od 1/4 do 1/2 obrotu,potem synchro i powinno być po sprawie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org