Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2008-06-27 14:52:17 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-10 17:40:55
Posty: 610
Lokalizacja: Mikołów
Płeć: Mężczyzna
Mam do Was pytanie...jak wyregulować tylne zawieszenia by było najtwardsze? otóż do pracy prawdopodobnie będę dojeżdzał z cięższym ode mnie bratem (on jako plecak) i jakie ustawienie by było najbardziej optymalne? co muszę pokręcić. wiem że jest regulacja w tym" okienku" tylnego zadupka po lewej stronie

ma ktoś może jakąś fotorelację z regulacji tylnego zawieszenia?:) albo byłby tak uprzejmy i naapisał jak się to dokładnie robi?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2008-06-27 14:52:17 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2008-06-27 17:21:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Fotorelacja jest w serwisowce Hayesa (dostepna gdzies tu na forum)

Ja po kupnie moto mialem ustawione zawieszenie na dosc twarde (wiadomo niemieckie autostrady :roll: ) i jezdzilo sie hmmm niezbyt ciekawie, ustawilem na standardowe i roznica jak miedzy niebem a ziemia.

Jesli chodzi o regulacje to:

1. Wstepne napiecie sprezyny, na samej sprezynie masz takie konkretne pokretlo. Zakres ustawien to od 1-7 (standard 3). Im wyzej tym bardziej twarde.
2.Dobicie i odbicie (nigdy nie moge zapamietac, ktore gdzie sie reguluje)
Jedno z nich regulujesz pokretlem w okienku w lewym zadupku (nad zamkiem siedzenia) Ustawienia dostepne to 1-6 (standardowo 4)
Drugie regulujesz pokretlem pod tylnym wahaczem (mniej wiecej tam gdzie lacza sie boczne owiewki na dole ciut przed tylnym kolem). Zakres ustawien liczy sie tutaj w kliknieciach (razem chyba bylo 14) wykrecajac od maksymalnego wkrecenia. Standardowo to bodajze 7 klikniec (dokrecasz najpierw w prawo do konca i liczysz klikniecia wykrecajac.

W przypadku ustawien dobicia i odbicia im bardziej w prawo tym sztywniejsze zawieszanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-06-28 09:54:48 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-10 17:40:55
Posty: 610
Lokalizacja: Mikołów
Płeć: Mężczyzna
potrzebuję do tego jakieś specjalistyczne narzędzia? znalazłem u hayensa obrazki i mam jeszcze pytanie:gdzie mam sprawdzić wstępne napięcie ,względem czego? jaki mam obrać punkt odniesienia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-06-28 10:21:01 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Na tej konkretnej nakretce na sprezynie masz ponumerowanych siedem okienek. W pozycji w jakiej jest obecnie ustawiony wstepny naciag bedziesz mial znacznik z dwoma bialymi kropkami. Jak sie przyjzysz to zobaczysz. Do regulacji dobicia/odbicia potrzebny jest plaski srubokret, drugie ustawiasz reka. Natomiast do regulacji wstepnego napiecia sprezyny bedziesz raczej klucza potrzebowal. Ja uzywalem takiego w postaci luku z haczykiem na koncu (wybacz ale nie znam fachowej nazwy tego klucza :oops: )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-06-28 11:57:27 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-10 17:40:55
Posty: 610
Lokalizacja: Mikołów
Płeć: Mężczyzna
ok:) pobawiłem się tym...najłatwiej to wyczuć różnicę gdy bawię się tą nakrętką na dole amorka...jak się kręci zgodnie z ruchem wskazówek to robi się coraz miękkszy...i normalnie ale bujaka jamajka się zrobiła:D ustawiłem na najtwardszy i trochę wykręciłem bo tak się lepiej jeździ. ale mam problem bo nie słychać tych zapadek i wykręciłem na czuja:) sprężyną się nie pobawiłem bo nie mam takiego klucza:( ustawiony jest na 2 poziom. Jak będę jeździł z pasażerem to lepiej ustawić na twardszy? gdybym jeździł z takimi ustawieniami to będzie się objawiało jedynie złym prowadzeniem czy się tak amor szybciej skończy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-06-28 12:24:23 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-29 10:22:25
Posty: 220
Lokalizacja: Witkowo
wydaje mi się że twarde ustawienie na nasze drogi to nie najlepszy pomysł, ogólnie wszystko dostaje po dupie,,, łącznie z kierowcą :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-06-28 13:03:54 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-10 17:40:55
Posty: 610
Lokalizacja: Mikołów
Płeć: Mężczyzna
a ja Ci powiem że jeździłem od początku na tym ustawieniu twardym i nie narzekam:) stabilniej w zakrętach jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-06-28 13:15:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Jak masz dwojke na sprezynie to masz bardziej miekki niz standardowy :wink:
Ja mialem twrdsze zawieszenie i super jezdzilo sie po rownych drogach etc, ale na dziurach i faldach tragedia. Podskakujesz jak porabony ^^

A co do klucza od sprezyny... w zestawach rowerowych znajdziesz taki, ktorym dasz rade. Nie idzie to ciezko bo musi tylko przeskoczyc na kolejny zabek. Mozesz tez sproowac zwyklym paskiem skorzanym ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-06-28 13:43:58 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-10 17:40:55
Posty: 610
Lokalizacja: Mikołów
Płeć: Mężczyzna
na sprężynie mam miękkie ale te dobicie i odbicie twarde:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-01 00:49:30 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Nie ma jak odkopać wątek z przed dwóch lat :lol:

Ale do rzeczy. dziś postanowiłem ustawić zawieszenie pod siebie (100kg), przód ok ustawienie wstępne na 27% wyszły dwie kreseczki, malina.
Tył, skręciłem maksymalnie na 7 i jak siadałem, nadal uginał się na ok 35% skoku, czyli wg podręcznika sporo za wiele nawet jak na ulicę. Na razie tak zostawiłem i będę trenował dobicia i odbicia. Ale... czy jest do kota jakaś twardsza sprężyna najlepiej progresywna na tylni amorek ?
Jak wsiadam z dziewczyną mam praktycznie amor w połowie skoku...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-27 12:53:23 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-12-13 16:39:03
Posty: 29
Lokalizacja: Myszków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: xperia z1
Obecne moto: Thundercat yzf 600r
Wszystko co potrzebujecie do pełnej regulacji kota to znajdziecie tutaj

viewtopic.php?t=1957


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-04-22 19:51:03 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-10-20 19:55:44
Posty: 138
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000 VTX 1800
abkub1986 napisał(a):
Wszystko co potrzebujecie do pełnej regulacji kota to znajdziecie tutaj

viewtopic.php?t=1957

==========================================================================


Czy dobrze zrozumiałem?

Jesli jeżdżę z kobitą, skok powinien być większy, czyli sprężyna bardziej rozprężona, a tłumienie ustawione np na 8 skoku. Czy tak ? Chodzi o tylne zawieszenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org