Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
regulacja tylnego zawieszenia https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=1094 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | thundercat_98 [ 2008-06-27 14:52:17 ] |
Tytuł: | regulacja tylnego zawieszenia |
Mam do Was pytanie...jak wyregulować tylne zawieszenia by było najtwardsze? otóż do pracy prawdopodobnie będę dojeżdzał z cięższym ode mnie bratem (on jako plecak) i jakie ustawienie by było najbardziej optymalne? co muszę pokręcić. wiem że jest regulacja w tym" okienku" tylnego zadupka po lewej stronie ma ktoś może jakąś fotorelację z regulacji tylnego zawieszenia?:) albo byłby tak uprzejmy i naapisał jak się to dokładnie robi? |
Autor: | Nemmo [ 2008-06-27 17:21:34 ] |
Tytuł: | |
Fotorelacja jest w serwisowce Hayesa (dostepna gdzies tu na forum) Ja po kupnie moto mialem ustawione zawieszenie na dosc twarde (wiadomo niemieckie autostrady :roll: ) i jezdzilo sie hmmm niezbyt ciekawie, ustawilem na standardowe i roznica jak miedzy niebem a ziemia. Jesli chodzi o regulacje to: 1. Wstepne napiecie sprezyny, na samej sprezynie masz takie konkretne pokretlo. Zakres ustawien to od 1-7 (standard 3). Im wyzej tym bardziej twarde. 2.Dobicie i odbicie (nigdy nie moge zapamietac, ktore gdzie sie reguluje) Jedno z nich regulujesz pokretlem w okienku w lewym zadupku (nad zamkiem siedzenia) Ustawienia dostepne to 1-6 (standardowo 4) Drugie regulujesz pokretlem pod tylnym wahaczem (mniej wiecej tam gdzie lacza sie boczne owiewki na dole ciut przed tylnym kolem). Zakres ustawien liczy sie tutaj w kliknieciach (razem chyba bylo 14) wykrecajac od maksymalnego wkrecenia. Standardowo to bodajze 7 klikniec (dokrecasz najpierw w prawo do konca i liczysz klikniecia wykrecajac. W przypadku ustawien dobicia i odbicia im bardziej w prawo tym sztywniejsze zawieszanie. |
Autor: | thundercat_98 [ 2008-06-28 09:54:48 ] |
Tytuł: | |
potrzebuję do tego jakieś specjalistyczne narzędzia? znalazłem u hayensa obrazki i mam jeszcze pytanie:gdzie mam sprawdzić wstępne napięcie ,względem czego? jaki mam obrać punkt odniesienia |
Autor: | Nemmo [ 2008-06-28 10:21:01 ] |
Tytuł: | |
Na tej konkretnej nakretce na sprezynie masz ponumerowanych siedem okienek. W pozycji w jakiej jest obecnie ustawiony wstepny naciag bedziesz mial znacznik z dwoma bialymi kropkami. Jak sie przyjzysz to zobaczysz. Do regulacji dobicia/odbicia potrzebny jest plaski srubokret, drugie ustawiasz reka. Natomiast do regulacji wstepnego napiecia sprezyny bedziesz raczej klucza potrzebowal. Ja uzywalem takiego w postaci luku z haczykiem na koncu (wybacz ale nie znam fachowej nazwy tego klucza :oops: ) |
Autor: | thundercat_98 [ 2008-06-28 11:57:27 ] |
Tytuł: | |
ok:) pobawiłem się tym...najłatwiej to wyczuć różnicę gdy bawię się tą nakrętką na dole amorka...jak się kręci zgodnie z ruchem wskazówek to robi się coraz miękkszy...i normalnie ale bujaka jamajka się zrobiła:D ustawiłem na najtwardszy i trochę wykręciłem bo tak się lepiej jeździ. ale mam problem bo nie słychać tych zapadek i wykręciłem na czuja:) sprężyną się nie pobawiłem bo nie mam takiego klucza:( ustawiony jest na 2 poziom. Jak będę jeździł z pasażerem to lepiej ustawić na twardszy? gdybym jeździł z takimi ustawieniami to będzie się objawiało jedynie złym prowadzeniem czy się tak amor szybciej skończy? |
Autor: | arczi [ 2008-06-28 12:24:23 ] |
Tytuł: | |
wydaje mi się że twarde ustawienie na nasze drogi to nie najlepszy pomysł, ogólnie wszystko dostaje po dupie,,, łącznie z kierowcą :lol: |
Autor: | thundercat_98 [ 2008-06-28 13:03:54 ] |
Tytuł: | |
a ja Ci powiem że jeździłem od początku na tym ustawieniu twardym i nie narzekam:) stabilniej w zakrętach jest |
Autor: | Nemmo [ 2008-06-28 13:15:21 ] |
Tytuł: | |
Jak masz dwojke na sprezynie to masz bardziej miekki niz standardowy :wink: Ja mialem twrdsze zawieszenie i super jezdzilo sie po rownych drogach etc, ale na dziurach i faldach tragedia. Podskakujesz jak porabony ^^ A co do klucza od sprezyny... w zestawach rowerowych znajdziesz taki, ktorym dasz rade. Nie idzie to ciezko bo musi tylko przeskoczyc na kolejny zabek. Mozesz tez sproowac zwyklym paskiem skorzanym ;] |
Autor: | thundercat_98 [ 2008-06-28 13:43:58 ] |
Tytuł: | |
na sprężynie mam miękkie ale te dobicie i odbicie twarde:) |
Autor: | Luterq [ 2010-06-01 00:49:30 ] |
Tytuł: | Re: regulacja tylnego zawieszenia |
Nie ma jak odkopać wątek z przed dwóch lat :lol: Ale do rzeczy. dziś postanowiłem ustawić zawieszenie pod siebie (100kg), przód ok ustawienie wstępne na 27% wyszły dwie kreseczki, malina. Tył, skręciłem maksymalnie na 7 i jak siadałem, nadal uginał się na ok 35% skoku, czyli wg podręcznika sporo za wiele nawet jak na ulicę. Na razie tak zostawiłem i będę trenował dobicia i odbicia. Ale... czy jest do kota jakaś twardsza sprężyna najlepiej progresywna na tylni amorek ? Jak wsiadam z dziewczyną mam praktycznie amor w połowie skoku... |
Autor: | abkub1986 [ 2013-12-27 12:53:23 ] |
Tytuł: | Re: regulacja tylnego zawieszenia |
Wszystko co potrzebujecie do pełnej regulacji kota to znajdziecie tutaj viewtopic.php?t=1957 |
Autor: | kalikali [ 2015-04-22 19:51:03 ] |
Tytuł: | Re: regulacja tylnego zawieszenia |
abkub1986 napisał(a): ========================================================================== Czy dobrze zrozumiałem? Jesli jeżdżę z kobitą, skok powinien być większy, czyli sprężyna bardziej rozprężona, a tłumienie ustawione np na 8 skoku. Czy tak ? Chodzi o tylne zawieszenie. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |