Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

regulacja tylnego zawieszenia
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=1094
Strona 1 z 1

Autor:  thundercat_98 [ 2008-06-27 14:52:17 ]
Tytuł:  regulacja tylnego zawieszenia

Mam do Was pytanie...jak wyregulować tylne zawieszenia by było najtwardsze? otóż do pracy prawdopodobnie będę dojeżdzał z cięższym ode mnie bratem (on jako plecak) i jakie ustawienie by było najbardziej optymalne? co muszę pokręcić. wiem że jest regulacja w tym" okienku" tylnego zadupka po lewej stronie

ma ktoś może jakąś fotorelację z regulacji tylnego zawieszenia?:) albo byłby tak uprzejmy i naapisał jak się to dokładnie robi?

Autor:  Nemmo [ 2008-06-27 17:21:34 ]
Tytuł: 

Fotorelacja jest w serwisowce Hayesa (dostepna gdzies tu na forum)

Ja po kupnie moto mialem ustawione zawieszenie na dosc twarde (wiadomo niemieckie autostrady :roll: ) i jezdzilo sie hmmm niezbyt ciekawie, ustawilem na standardowe i roznica jak miedzy niebem a ziemia.

Jesli chodzi o regulacje to:

1. Wstepne napiecie sprezyny, na samej sprezynie masz takie konkretne pokretlo. Zakres ustawien to od 1-7 (standard 3). Im wyzej tym bardziej twarde.
2.Dobicie i odbicie (nigdy nie moge zapamietac, ktore gdzie sie reguluje)
Jedno z nich regulujesz pokretlem w okienku w lewym zadupku (nad zamkiem siedzenia) Ustawienia dostepne to 1-6 (standardowo 4)
Drugie regulujesz pokretlem pod tylnym wahaczem (mniej wiecej tam gdzie lacza sie boczne owiewki na dole ciut przed tylnym kolem). Zakres ustawien liczy sie tutaj w kliknieciach (razem chyba bylo 14) wykrecajac od maksymalnego wkrecenia. Standardowo to bodajze 7 klikniec (dokrecasz najpierw w prawo do konca i liczysz klikniecia wykrecajac.

W przypadku ustawien dobicia i odbicia im bardziej w prawo tym sztywniejsze zawieszanie.

Autor:  thundercat_98 [ 2008-06-28 09:54:48 ]
Tytuł: 

potrzebuję do tego jakieś specjalistyczne narzędzia? znalazłem u hayensa obrazki i mam jeszcze pytanie:gdzie mam sprawdzić wstępne napięcie ,względem czego? jaki mam obrać punkt odniesienia

Autor:  Nemmo [ 2008-06-28 10:21:01 ]
Tytuł: 

Na tej konkretnej nakretce na sprezynie masz ponumerowanych siedem okienek. W pozycji w jakiej jest obecnie ustawiony wstepny naciag bedziesz mial znacznik z dwoma bialymi kropkami. Jak sie przyjzysz to zobaczysz. Do regulacji dobicia/odbicia potrzebny jest plaski srubokret, drugie ustawiasz reka. Natomiast do regulacji wstepnego napiecia sprezyny bedziesz raczej klucza potrzebowal. Ja uzywalem takiego w postaci luku z haczykiem na koncu (wybacz ale nie znam fachowej nazwy tego klucza :oops: )

Autor:  thundercat_98 [ 2008-06-28 11:57:27 ]
Tytuł: 

ok:) pobawiłem się tym...najłatwiej to wyczuć różnicę gdy bawię się tą nakrętką na dole amorka...jak się kręci zgodnie z ruchem wskazówek to robi się coraz miękkszy...i normalnie ale bujaka jamajka się zrobiła:D ustawiłem na najtwardszy i trochę wykręciłem bo tak się lepiej jeździ. ale mam problem bo nie słychać tych zapadek i wykręciłem na czuja:) sprężyną się nie pobawiłem bo nie mam takiego klucza:( ustawiony jest na 2 poziom. Jak będę jeździł z pasażerem to lepiej ustawić na twardszy? gdybym jeździł z takimi ustawieniami to będzie się objawiało jedynie złym prowadzeniem czy się tak amor szybciej skończy?

Autor:  arczi [ 2008-06-28 12:24:23 ]
Tytuł: 

wydaje mi się że twarde ustawienie na nasze drogi to nie najlepszy pomysł, ogólnie wszystko dostaje po dupie,,, łącznie z kierowcą :lol:

Autor:  thundercat_98 [ 2008-06-28 13:03:54 ]
Tytuł: 

a ja Ci powiem że jeździłem od początku na tym ustawieniu twardym i nie narzekam:) stabilniej w zakrętach jest

Autor:  Nemmo [ 2008-06-28 13:15:21 ]
Tytuł: 

Jak masz dwojke na sprezynie to masz bardziej miekki niz standardowy :wink:
Ja mialem twrdsze zawieszenie i super jezdzilo sie po rownych drogach etc, ale na dziurach i faldach tragedia. Podskakujesz jak porabony ^^

A co do klucza od sprezyny... w zestawach rowerowych znajdziesz taki, ktorym dasz rade. Nie idzie to ciezko bo musi tylko przeskoczyc na kolejny zabek. Mozesz tez sproowac zwyklym paskiem skorzanym ;]

Autor:  thundercat_98 [ 2008-06-28 13:43:58 ]
Tytuł: 

na sprężynie mam miękkie ale te dobicie i odbicie twarde:)

Autor:  Luterq [ 2010-06-01 00:49:30 ]
Tytuł:  Re: regulacja tylnego zawieszenia

Nie ma jak odkopać wątek z przed dwóch lat :lol:

Ale do rzeczy. dziś postanowiłem ustawić zawieszenie pod siebie (100kg), przód ok ustawienie wstępne na 27% wyszły dwie kreseczki, malina.
Tył, skręciłem maksymalnie na 7 i jak siadałem, nadal uginał się na ok 35% skoku, czyli wg podręcznika sporo za wiele nawet jak na ulicę. Na razie tak zostawiłem i będę trenował dobicia i odbicia. Ale... czy jest do kota jakaś twardsza sprężyna najlepiej progresywna na tylni amorek ?
Jak wsiadam z dziewczyną mam praktycznie amor w połowie skoku...

Autor:  abkub1986 [ 2013-12-27 12:53:23 ]
Tytuł:  Re: regulacja tylnego zawieszenia

Wszystko co potrzebujecie do pełnej regulacji kota to znajdziecie tutaj

viewtopic.php?t=1957

Autor:  kalikali [ 2015-04-22 19:51:03 ]
Tytuł:  Re: regulacja tylnego zawieszenia

abkub1986 napisał(a):
Wszystko co potrzebujecie do pełnej regulacji kota to znajdziecie tutaj

viewtopic.php?t=1957

==========================================================================


Czy dobrze zrozumiałem?

Jesli jeżdżę z kobitą, skok powinien być większy, czyli sprężyna bardziej rozprężona, a tłumienie ustawione np na 8 skoku. Czy tak ? Chodzi o tylne zawieszenie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/