Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Deflektor https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=1110 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | kordozor [ 2008-07-03 08:28:57 ] |
Tytuł: | Deflektor |
Zawsze mnie denerwował napór wiatru w motocyklach przeszkadzający w szybkiej jeżdzie. Dlatego m.in. kupiłem T-cata bo w recenzjach zawsze zaznaczano że ma świetną ochronę przed wiatrem. Jak sami wiecie to nieprawda i kot nie odbiega od innych moto tego typu tzn.powyżej około 140 łeb urywa. Tuningowe szyby niewiele zmieniają ,a nawet często pogarszają. Dlatego od dłuższego czasu eksperymentowałem z dodatkową szybką tzw.deflektorem stosowanym w turystykach. Próbowałem krótkich ,długich i wysokich różnych kształtów i rozmiarów i wyszło mi na to że taki jest najlepszy. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4e5 ... ccb23.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80b ... 92077.html Efekt jest bardzo dobry,wczoraj wyskoczyłem na podmiejskie drogi i nareszcie to jest to - można skupić się na prowadzeniu moto a nie utrzymywaniu głowy w miejscu żeby nie odpadła. Miałem kask otwarty i do 170, bo więcej nie było gdzie nakręcić,przy lekkim pochyleniu prawie żadnego naporu na kask,ani podnoszenia. Jest to aż zwodnicze bo myślałem że mam ze 120 na zegarze a było juz 160. Deflektor ma jedna wadę ,przy niskich prędkościach tak do 120 hałas pod kaskiem jest większy niż przy normalnej szybie,przez zawirowania powietrza. Szybe zrobiłem z pleksi ,nadałem jej kształt drutami i wrzuciłem do wrzątku. Wsporniki z aluminium pilnikiem. Mocowanie na zacisk śrubami-nie trzeba robić dziur w oryginalnej . Nie wygląda to za pięknie ,ale chrzanić to ,grunt że pomaga w jeżdzie. Pozdro. |
Autor: | Zbyszek [ 2008-07-03 11:29:06 ] |
Tytuł: | |
Rzeczywiście, design nieco zaburzony, lecz myślę o czymś takim. Instaluję intercom, a słyszałem, że mimo przyzwoitego kasku (Shoei) nie da się gadać pow. 80 km/h. |
Autor: | Maciek [ 2008-07-03 11:33:38 ] |
Tytuł: | |
nie wiem ale jak dla mnei ochrona jest naprawde dobra przy standardowej szybce. ja czesto jezdze po 180km/h i wcale nie kule sie. (może ja poprostu lubie wiatr , bo napewno mi nie przeszkadza) |
Autor: | Zbyszek [ 2008-07-03 11:44:35 ] |
Tytuł: | |
Maciek, masz rację. Wszystko jest ok, gdy śmigasz sam i możesz się pochylić (czytaj przesunąć ku rufie). Ja z reguły jeżdżę z Plecakiem, który bez przyborów do make up i innych dupereli (ok. 2kg sprzętu) się nie rusza. Tzn, że praktycznie na stałe jeżdżę z kufrem. Brakuje miejsca. |
Autor: | Radekx [ 2008-07-03 13:38:31 ] |
Tytuł: | |
Ja uważam ,że z motocykla samochodu nie zrobisz. No chyba ,że kabriolet. :mrgreen: . Posiadacze nakedów dopiero mogą narzekać albo się zachwycać?!? |
Autor: | Nemmo [ 2008-07-03 14:17:44 ] |
Tytuł: | |
Prawda jest taka, ze ze sporta bo takowym jest TCat turystyka nie zrobisz. Poza tym do 140 wiatru nie czuc, a z plecaczkiem, kuframi i innymi tobolkami i tak szybciej sie nie jezdzi. A badz co badz, moze i takie cos jest praktyczne ale przeokrutnie szpeci kota :roll: |
Autor: | kordozor [ 2008-07-03 14:51:07 ] |
Tytuł: | |
To ciekawe co piszecie. Przy 180 dobra ochrona przed wiatrem ze standardową szybą? Do 140 nie czuć wiatru? Muszę przejrzeć papiery mojego motocykla bo chyba nastąpiła pomyłka i wcale nie mam Thundercata. |
Autor: | szuma [ 2008-07-03 15:37:13 ] |
Tytuł: | |
Ja również potwierdzam, że thundrecat bardo ładnie osłania do tych 170-180 km/h. Jeździłem CBR F2, Sradem, Kawą i wszystkie te motory sie chowają... Może wina lezy w samym tobie? Tzn. jedziesz za bardzo wyprostowany? |
Autor: | Nemmo [ 2008-07-03 15:39:48 ] |
Tytuł: | |
Powyzej 140 trzeba sie zlozyc za owiewka aby jechac w miare komfortowo. I nie uwierze, ze ktos jezdzi wyprostowany 180. Zreszta jesli ktos chce uprawiac bardzo szybka turystyke to niech kupi moto do tego przystosowane :wink: |
Autor: | Tweety [ 2008-07-03 16:26:37 ] |
Tytuł: | |
Z tego co wiem TC jest sportowo - turystycznym motocyklem i w porównaniu do typowych sportów np R6 czy R1 bo takowymi miałam przyjemność sie przejechać to osłona od wiatru w postaci szyby jest o niebo lepsza do 160 nie czuć wiatru jeżeli chodzi o kierowce, natomiast pasażer na cóż siedzi wyżej i jedyne co może zrobić to schować sie za plecami kierowcy. |
Autor: | chudy [ 2008-07-03 18:48:12 ] |
Tytuł: | |
Kordozor a widziałes moja szybke :?: Ja już z nią kupiłem ale jest naprawde superrrr 8) |
Autor: | E..Cat [ 2008-07-03 18:51:01 ] |
Tytuł: | |
Przed kupnem kota jeżdziłem trochę jajkiem i szczerze to myslałem że Kot ma lepszą ochronę (jajko ma lepszą). Ale ogólnie nie jest źle. Myślę że dużo zależy od tego jak kto lubi jeździć. Ja jeżdżę bardziej wyprostowany, i mogę tak i 160 latać wiatr mi za bardzo nie przeszkadza. Oczywiście jeżeli pogoda jest dosyć bezwietrzna, i nie ma podmuchów z boku. |
Autor: | chudy [ 2008-07-03 18:55:02 ] |
Tytuł: | |
chudy napisał(a): Kordozor a widziałes moja szybke
Ja już z nią kupiłem ale jest naprawde superrrr Zdjęcie jest w Klubie Właścicieli. Ps. jest dwóch chudych :shock: |
Autor: | all3n [ 2008-07-03 19:52:28 ] |
Tytuł: | |
Powiem tak, żeby rozpatrywać temat czy wieje mocno czy wieje słabo trzebaby najpierw określić co to znaczy mocno a co słabo... Każdy motonita lubi poczuć wiatr we włosach ale dla jednego ten wiatr we włosach pojawia się przy 60km/h a dla drugiego jak trzeba ręką przytrzymywać łepetyne żeby nie urwało.... wiec dyskusja czy kot ma dobra ochrone przed wiatrem bez podparcia sie jakimis profesjonalnymi testami jest bezpodstawna. Możnaby jedynie porównywac z tym czy innym moto, ale to też już subiektywna ocena każdego z nas... |
Autor: | kordozor [ 2008-07-03 20:52:56 ] |
Tytuł: | |
Zrobiłem w pełni profesjonalny test he he. Pomoce naukowe-kask otwarty . Przy standardowej szybie w lekkim pochyleniu ściągało mi garnek z głowy przy 120-130. Przy szybie z miniowiewką przy 160 kask siedzi pewnie na łbie. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |