Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Sprzęgło sie ślizga - co zawiniło?
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=1230
Strona 1 z 1

Autor:  yelo [ 2008-08-25 12:38:15 ]
Tytuł:  Sprzęgło sie ślizga - co zawiniło?

Witam,

Tydzień temu miałem awarię na trasie, a mianowicie zerwał mi się łańcuch w trakcie jazdy. Łańcuch zbliżał się już do wymiany no i się sam o nią upomniał!
Jechałem ok. 150km/h i nagle straciłem ciąg, zatrzymałem się i na zębatkach pusto! Nie będe się rozwodził nad przyczynami powiem o skutkach.
Wczoraj sam wymieniłem zestaw napędowy i olej - po wymienie coś jest nie tak ze sprzęgłem.
Sprzęgło mi poszło do góry, tak że zaczyna ciągnąć dopiero pod sam koniec jak puszczam klamkę, więc poluzowałem linkę przy klamce. I zauważyłem, że jak odkręce gwałtowniej to przy ok. 7-8 tyś zaczyna się ślizagć sprzęgło (obroty rosną a prędkość ta sama). Przy odkręcaniu dekla od przedniej zębatki była pod nim jeszcze kartonowa uszczelka, która się zniszaczyła, a że nie kupiłem nowej to założyłem dekiel bez niej.

Co mogło spowodować ślizganie się sprzęgła? Możliwości:
1. Brak uszczelki - co spowodowało, że dekiel jest bliżej i popychacz (wodzik) od sprzgła jest cały czas wciśnięty i jest tak jakby było ciągle lekko wciśnięte sprzęgło? Czy pod tą gumowa zaślepką na deklu jest jakaś regulacja sprzęgła?
2. W momencie gdy się zrywał łańcuch zablokował się on na moment na przedniej zębatce i cały ciąg silnika poszedł na tarczę sprzęgła i się spaliła? Ale czy gdy kończy się sprzęgło, to na klamce wydaje się, że bierze wyżej czy niżej?
3. Wymiana oleju - może się nie lepi, ale w to wątpie (olej Motul 10w40)

Nie mam pojęcia cos się satało, że po ściągnięciu dekla sprzegło poszło do góry.
Ktoś miał podobną sytuację?

Autor:  delta [ 2008-08-25 14:32:05 ]
Tytuł: 

Jest regulacja przy silniku spróbuj tam.

Autor:  E..Cat [ 2008-08-25 17:02:28 ]
Tytuł: 

Miałem ostatni o podobnie. Sprzęgło się slizgało a nie był już regulacji. Okzało się że mi linka wyskoczyła z mocowamia przy silniku.

Autor:  leszek_o [ 2008-08-26 10:03:45 ]
Tytuł: 

Witam. Na mój nos to sprężyny od sprzęgła.Miałem ten sam problem po wymianie oleju. Nowe kosztują ok. 50 zł/kpl. Polecam sprężyny Lucasa : http://sklep.scigacz.pl/sprezyny-sprzeglowe-trwlucas-mef1146-p-6515.html A przy okazji zobaczyłbym tarcze. [url]http://sklep.scigacz.pl/zestaw-okladzin-sprzeglowych-trwlucas-mcc4419-p-6726.html [url][/url]

Autor:  centrum relaksu [ 2008-09-04 22:02:33 ]
Tytuł: 

Mi sprzędło również ślizgało się przy 7-8k potem kolo 11-12k. Przyczyna: w koszu sprzęgłowym urwana jedna ze śrub mocujących sprężyny. Jak dla mnie zabawa z wymianami w sprzęgle to już grubsza sprawa i szybką naprawę gwarantowała jedynie wizyta w pitstopie. :cry:

Autor:  AIRFORCE [ 2008-09-05 18:15:29 ]
Tytuł: 

Witaj,

Przed postawieniem diagnozy należałoby odpowiedzieć na pytanie czy przed incydentem było wszystko ok.?
Jeżeli tak to znaczy, że możesz mieć jak to się mówi zjarane tarcze sprzęgła.
Jeżeli jechałeś 150 i nagle łańcuch zablokował się na przedniej zębatce nawet jeżeli to była tylko chwila to musisz sobie wyobrazić jaką siłę przyjęły na siebie tarczre sprzęgła, ( które niejako są pewnego rodaju nośnikiem przeniesienia napędu pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów, wcale nie zdziwił bym się gdyby oprócz spalonych tarcz nie uległy pewnemu zniekształceniu pozostałe części koszyka sprzęgłowego - ale oby nie ).

Niestety nie do końca rozumiem poniższe zdanie napisane przez Ciebie:

cytat 2. W momencie gdy się zrywał łańcuch zablokował się on na moment na przedniej zębatce i cały ciąg silnika poszedł na tarczę sprzęgła i się spaliła?
- czy ten znak zapytania oznacza to że chcesz od nas uzyskać potwierdzenie możliwości faktu spalenia tarczy, czy też znak zapytania zagościł tu przypadkiem i zdanie jest twierdzące.

- Chyba jedno co Ci pozostaje pozostaje to rozkręcenie koszyka sprzęgowego i wymiana tarcz sprzęgła, plus diagnostyka podzespołów.

Acha jeżeli sprzęgło jest zjarane lub poprostu skończone to zaczyna pracować dopiero pod sam koniec, a nie mniej wiecej w połowie.
Brak uszczelki napewno nie ma wpływu (przy swojej grubości).
Olej jest jak najbardziej ok.

Takie jest moje skromne zdanie ale mogę się mylić

Regards

Autor:  AIRFORCE [ 2008-09-05 18:33:26 ]
Tytuł: 

Witaj jeszcze raz :),

Jeżeli miałbyś na tyle odwagi aby samemu zaglądać do sprzęgła, to najlepiej jak byś zobaczył jak do tego trzeba się zabrać co by nic nie zrypać :), a to z kolei znajdziesz na tej stronie:
www.thundercat.nl - Downloads - manuals - Thundercat/Fazer H. Manual

Znajdziesz tam tesz wiele innych przydatnych informacji.


Regards

Autor:  2pac [ 2008-09-05 21:22:44 ]
Tytuł: 

sory że robię offtop ale AIRFORCE proszę cie edytuj swoje posty a nie pisz jeden po drugim. to zasada panująca na każdym forum.. nawet jesli nie ma jej w regulaminie

Autor:  centrum relaksu [ 2008-09-11 14:55:37 ]
Tytuł: 

i jak tab yelo?? naprawione?? jeśli nie to wstaw moto do warsztatu na wolską ("Pitstop") znajomy mi polecił i jestem na prawdę zadowolony. sprzęgło mi zrobili dobrze, teraz więc będę na dniach oddawał im skrzynię do zrobienia

Autor:  yelo [ 2008-09-26 11:25:32 ]
Tytuł: 

centrum relaksu napisał(a):
i jak tab yelo?? naprawione?? jeśli nie to wstaw moto do warsztatu na wolską ("Pitstop") znajomy mi polecił i jestem na prawdę zadowolony. sprzęgło mi zrobili dobrze, teraz więc będę na dniach oddawał im skrzynię do zrobienia


Wszystko wporządku latam już od dłuższego czasu i nic, a dawno tutaj zaglądałem. Rzeczywiście linka wyskoczyła ze swojego miejsca i zaczepiła się wyżej przez co sprzęgło było jakby delikatnie wciśnięte.
AirForce - podawałem możliwości, które mi przychodziły do głowy-nie twierdzenia. dzieki za linka raczej sie nie przyda, bo mam książke-serwisówke.

Pozdrowienia, dzięki za pomoc

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/