Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-01-31 10:14:32 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-06-21 21:13:12
Posty: 31
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600R 2003
witam wybieram się na trip po Europie ok 5000-6000 km
Mam thundercat z 2004 , przebieg 12000km orginalny i mam pytanie czego się można spodziewać odnośnie awarii usterek przy tym przebiegu w trasie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-31 10:14:32 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-01-31 10:40:29 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-10-07 22:52:01
Posty: 205
Lokalizacja: Żywiec/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 694 667 723
Obecne moto: YZF600R
Moga Ci zejść opony jak masz sportowe, paść aku, bezpieczniki, spalić się żarówka, a generalnie to wszystko się może zdarzyć, aczkolwiek nie powinno ;) prawie nówkę masz to mot. Zrób przegląd, czy króćce są spoko, filtry, oleje, wyreguluj sprzęgło i gaźniki, uszczelniacze w amortyzatorach by można zmienić tak na wszelki wypadek. Jak łańcuch masz na wykończeniu to zmień( z zębatkami razem). Zabierz klucze bo będziesz musiał naciągać(ale to zrobisz gdziekolwiek) za przysłowiowe piwo, choć podstawowy komplet zawsze się przyda, bo może zacząć się coś odkręcać. Klocki Ci mogą zejść jak masz stare.

Generalnie to może Ci się motocykl rozpaść i może wybuchnąć silnik, ale nic się nie przejmuj najwyżej popchasz, Kot nie jest, aż tak ciężki..... xD


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-31 10:51:15 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-07-21 12:56:07
Posty: 232
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
To go chyba uspokoiles :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-31 10:58:15 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3830
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
jak wyżej: zrób u mechanika przegląd zaznaczając jaką traskę chcesz przejechać - możliwe że w klockach jeszcze będzie okłądzina którą być normalnie jeżdżąc z miesiąc-dwa zjadał, ale na tą traskę nie starczy i trzeba bezie wymienić, z napędem i gumami podobnie.

w traskę zabierz zapasowe bezpieczniki, żarówki jakiś podstawowy zestaw kluczy (może być to co masz standardowo dodawane do moto).

co prawda to nie dotyczy usterek, ale poczytaj o przepisach w krajach które chcesz odwiedzić - czasem potrzebna będzie kamizelka odblaskowa, jeśli masz zmieniony wydech możliwe że jest za głośny, może są jeszcze jakieś dziwne (z naszego polskiego punktu widzenia) przepisy wymagające apteczki, gumy do żucia czy innego dziwactwa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-31 16:47:37 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-10-07 22:52:01
Posty: 205
Lokalizacja: Żywiec/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 694 667 723
Obecne moto: YZF600R
lelek napisał(a):
To go chyba uspokoiles :)


Taki był zamiar.

A generalnie ja dla świętego spokoju zmieniłbym jeszcze łożysko główki ramy i łożyska w kołach.
I jak kolega wyżej pisał poczytać przepisy zawsze warto.

P.S. nie można pominąć także faktu, że jak zobaczysz ładna dupę i będziesz chciał spalić laczka to może Ci pójść sprzęgło więc zabrałbym ze sobą komplet tarcz,a przy gwałtownym hamowaniu tarcze hamulcowe mogą Ci się pokrzywić więc przynajmniej przód sobie na zapas zakup 8)

Podstawowy serwis i ruszasz w drogę toż to nie wyprawa na ural!!! Poszukaj wcześniej klubów motocyklowych, jak coś ktoś zawsze Ci pomoże, ewentualnie zabierz ze sobą coś co ma dostęp do neta.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-31 18:18:40 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
Pawlikgawlik dobrze mówi chcąc się zabezpieczyć przed wszystkim to trzeba drugie moto na przyczepce ciągnąć :D . Podstawowy przegląd -sprawdzić co do wymiany, smar do łańcucha koniecznie, klucze bezpieczniki, żarówki i kita w podróż :) jeżeli masz moto dłuższy czas to powinieneś wiedzieć czy jest problematyczne czy nie. Jeśli nie znasz moto i się cykasz podróży może zrób krótszą podróż na początek.


Ostatnio edytowano 2013-01-31 18:25:55 przez Siojek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-01-31 18:22:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
no i ofc obie klamki ;D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-01 12:54:09 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
a ja bym na twoim miejscu poszedl do salonu bmw i wziłął nowego gsa
z pakieten oc ac asistans na europe
mam nadzieje ze pomogłem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-01 13:08:21 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-07-21 12:56:07
Posty: 232
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Hehe chlopaki moze juz wystarczy tej ironi :)

Reasumujac:
- przeglad obowiazkowo na wiosne
- testowa dluzsza trase tak ok 700km zrob - jesli nawet masz moto od kilku lat
- ze soba zarowki, bezpieczniki, klucze do naciagu lancucha oraz smarowidlo do kiety oraz nadmiar gotowki na wszelki wypadek :D

Styka.

Na przegladzie ci sprawdza ile jeszcze masz klockow napedu itd wiec od razu wymienisz tak jak i opony.

Dodatkowo na trase wez sobie telefon :) z netem najlepiej. Trase musisz zaplanowac oraz przesledz predzej gdzie co i jak z warsztatami czy tez innymi klubami moto itd co w razie czego bedziesz mogl liczyc na pomoc.

Szerokiej drogi i pogody niedeszczowej.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org