Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-03-07 10:05:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-11 20:48:33
Posty: 47
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
a jaką drogę hamowania w metrach można przyjąć jako wzorcową przed treningiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-07 10:05:30 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-03-07 10:28:01 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3833
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
nie porzyjmuj żadnej, bo beziesz na siłę nabijał i skończy się glebą. pomyśł co może być nie tak i popraw w następnym podejściu. opony, twoja waga, temp. asfaltu wpływa na odległość. pomyśl że jak przeniesiesz ciężar bardziej do przodu to lepiej hamujesz przodem, ale gorzej tyłem. jak do tyłu masz odwrotnie. jak się wyprostujesz to zwiększasz opór powietrza, jak zegniesz, jesteś bardziej z moto zwarty. jak zblokujesz tył to gorzej wyjdzie. za każdym razem coś zmień i zauwarzysz różnice. jak już skończą ci się pomysły co zmieniać to znajdź najlepsze uztawienie i ćwicz. warto wtedy poczytać o zasadach prawidłowego heblowania, ale dopiero jeśli sam zauwarzysz związek przyczynowo-skutkowy przy hamowaniu zrozumiesz jak to działa, jakoś bardziej do ciebieu trafi. i wtedy po prostu ćwicz, ćwicz, ćwicz żeby to ci w ręce weszło, to jak oko zauwązy że coś nie halo, to ręce już same zacisną się odpowiednio.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-07 10:43:54 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-09-27 10:32:49
Posty: 727
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Czarna
i bardziej trzymaj sie zbiornika niz kiery tzn.ciezar ciala bardziej na zbiornik/kolana/ niz kierownice /przez lapy/,zeby miala ociupinke swobody.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-07 11:01:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-11 20:48:33
Posty: 47
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
..a jeśli zatrzymam się z jedną ręką na kierownicy to znaczy, że potrafię się trzymać nogami baku. Dalej jednak nie wiem jaka powinna być droga hamowania fazera, którym jeszcze nie jeździłem. Zakładam warunki bardzo ogólne, typowo majowa pogoda, opona średnio nagrzana. Nie bierzemy pod uwagę umiejętności kierownika ani jego wagi. Chodzi o określenie tak jak na przykładzie samochodów-fabia 42m, bmw3 38m, trabant 60m..

btw: nie zauważyłem żeby długość drogi hamowania była gdzie kolwiek podawana w danych technicznych..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-07 11:55:17 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-07-21 12:56:07
Posty: 232
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Nie podaja bo zbyt duzo czynnikow na to wplywa a w samochodzie tylko asfalt i opony.

Czytaj ze zrozumieniem.

Czynniki wplywajace na droge hamowania:
- asfalt
- temp asfaltu
- temp opon
- cisnienie opon
- waga kierowcy
- pozycja kierowcy
- umiejetnosci kierowcy
- ustawienie zawieszenia ( w fazie odpada bo jej nie ma)
- i kilka innych jak klocki tarcze - guma czy oplot itd. itp.

majac tyle czynnikow zmiennych to niby jak chcesz miec wyznacznik wzorcowy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-07 12:12:09 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-09-27 10:32:49
Posty: 727
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Czarna
kiedys trafilem na pomiary i chyba bylo okolo 32m ze 100kmh
thundercut
jak sie zatrzymasz awaryjnie z 1 reka na kierze to dostaniesz piwo.

o kurcze , ten post jest o zmianie biegow.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-07 13:00:54 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-11-11 20:48:33
Posty: 47
Lokalizacja: Śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
lelek rozumiem o co Ci chodzi, wiem jakie są zmienne. Jakie byłyby twoje uśrednione wyniki?
pango jeśli kto kolwiek da radę tak się zatrzymać (awaryjnie) to stawiam drugie piwo. Jaki byłby Twój uśredniony wynik?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-07 13:36:54 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
ja jakoś nie widzę problemu w ostrym hamowaniu tylko jedna ręką, szczególnie jeśli moto by miało amor skrętu.

thundercut
zapewniam ze mało kto lata z miarka i mierzy sobie droge hamowania... jak już to jedziesz, w danym miejscu widzisz ile wyszło, po ćwiczeniach w tym samym miejscu automatycznie zauważysz czy i jaki masz progress. Czynników jest tak dużo ze porównywanie się z innymi jest zupełnie bez sensu.

p.s.
temat jest o zmianie biegów jak pango zauważył wiec może zakończmy offtop

edit: uzupełniłem post o PL znaki...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org