Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-03-02 14:06:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-06-21 21:13:12
Posty: 31
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600R 2003
Koledzy jak zmieniać biegi by wydłużyć żywotność skrzyni
Pytanie:
1. Jak zmieniać biegi?
2. Czy prawdą jest że 2 nie powinno sie wbijać z 1 przy niskich obrotach? w jakim zakresie obrotów najlepiej wrzucać 2?
3. Niby biegi zmienia się zdecydowanie ale nie powinno sie strzelać ze sprzęgła - Wytłumaczcie jak wiecie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: jak zmieniać biegi..
PostNapisane: 2013-03-02 14:06:35 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-03-02 14:17:58 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-12-14 13:28:29
Posty: 30
Lokalizacja: Zambrów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kot
Jest już taki temat na forum i dużo poradników
Czy 2 nie powinno się wbijać na niskich obrotach to pierwsze słyszę zależy o jakich obrotach mówisz czy 1,5tys czy 8tys ale raczej na niższych obrotach typu 4tys czy mniej, skrzynia powinna mniej dostać po łbie ale to moje zdanie.

A technika zmiany biegów opisana przez kogoś z forum wyglądała tak:
1. lekki nacisk na skrzynie biegów
2. Wciskasz sprzęgło
3. Między gaz
4. Zdecydowanym ruchem wbijasz bieg
5. Lekko jeszcze wywierasz nacisk na skrzynie
6. Puszczasz sprzęgło
I to wszystko robisz szybko tak pisał ktoś na forum ale nie pamiętam kto :) jeżeli się mylę to zaraz chłopaki poprawią hehehe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-02 15:00:51 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-09-10 15:26:55
Posty: 132
Lokalizacja: Nakło Śląskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1-S 2010
ja tylko poprawię, że międzygaz, to tylko przy redukcji - przy wbijaniu wyższego biegu nie musimy tego robić...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-02 15:06:11 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Trzeba zapamiętać, że noga zaczyna i noga kończy zmianę biegów to raz.
Dwa między gaz (przygazówkę) dajesz tylko przy redukcji, przy wrzucaniu wyższego biegu odpuszczasz trochę gazu.
Trzeba robić tak żeby było płynnie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-02 15:07:03 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
pa2olo napisał(a):
ja tylko poprawię, że międzygaz, to tylko przy redukcji - przy wbijaniu wyższego biegu nie musimy tego robić...


A ja się przyłączę :)

Tylko po co spamować?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-02 17:56:49 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-23 23:11:58
Posty: 303
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600
Takie głupie pytanie, ale przy hamowaniu przed skrzyżowaniem zbijać 6-5-4-3-2-1-n czy 6-5-4-3-2-n?
Mnie uczyli, żeby parę metrów przed zatrzymaniem wbić jedynkę, przy niewielkiej prędkości, , bo później łatwiej z luzu wbić 1, ale z drugiej strony gdzieś przeczytałem, że lepiej z dwójki na luz i jestem w kropce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-02 18:06:35 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
ja do 1 nie redukuje praktycznie nigdy, za duża różnica przełożeń biegów między 2 a 1 jest- no chyba że akurat chce sobie posłuchać postrzeliwania z wydechu :mrgreen: raczej zbijam do 2, po zatrzymaniu luz (albo w ostatniej chwili przed zatrzymaniem), a 1 wbijam dopiero tuż przed ruszeniem żeby bez sensu nie trzymać sprzęgła


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-02 18:36:17 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
tomk napisał(a):
Takie głupie pytanie, ale przy hamowaniu przed skrzyżowaniem zbijać 6-5-4-3-2-1-n czy 6-5-4-3-2-n?
Mnie uczyli, żeby parę metrów przed zatrzymaniem wbić jedynkę, przy niewielkiej prędkości, , bo później łatwiej z luzu wbić 1, ale z drugiej strony gdzieś przeczytałem, że lepiej z dwójki na luz i jestem w kropce.

Jak miałem 26-letnią XJ to tam prawie nigdy nie udawało się wrzucić luzu z dwójki przy stojącym motocyklu trzeba było ruszyć kołem - pchnąć motocykl żeby się udało. Jeżeli nie masz takich objawów (a raczej nie masz :D ) to nie ma to znaczenia, byle tylko nie toczyć się na luzie dojeżdżając do świateł, bo bezpieczniej jest mieć możliwość przyspieszania.
Ponadto chciałem zauważyć, że luz jest pomiędzy 1 a 2 drugim biegiem więc sposób dochodzenia do luzu zależy od czasu do planowego zatrzymania:
-jak masz go dużo to zbijasz kolejno jadać chwilę na każdym biegu (hamując silnikiem) aż do 1 - na końcu po zatrzymaniu wrzucasz luz.
-jak go nie masz to na wciśniętym sprzęgle hamujesz zbijając biegi jak jesteś już zatrzymany to możesz wrzucić luz z 2.
Myślę, że nie ma żadnej różnicy byle Tobie było wygodnie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-02 19:10:44 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
Wbijanie jedynki po zatrzymaniu traktowane jest bardziej jako asekuracja przed niebezpieczeństwem z zewnątrz, np. jak ktoś za Tobą nie zauważy, ze stoisz, zatrzymałeś się. Wtedy już wbity bieg może spowodować szybsze Twoje ruszenie, reakcję na czyjąś nieuwagę...tak to rozumuje.

chociaż sam zbijam do luzu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-02 19:42:24 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
SzymonNowicki napisał(a):
Wbijanie jedynki po zatrzymaniu traktowane jest bardziej jako asekuracja przed niebezpieczeństwem z zewnątrz, np. jak ktoś za Tobą nie zauważy, ze stoisz, zatrzymałeś się. Wtedy już wbity bieg może spowodować szybsze Twoje ruszenie, reakcję na czyjąś nieuwagę...tak to rozumuje.)

racja, ale ja osobiście rzadko tak robię (chociaż w sumie powinienem), bo zwykle jak stoje na światłach to jeżdżąc po mieście- a wtedy, na kocie, przy kursowaniu od świateł do świateł i przez korki, dosyć szybko ręka wymięka od pozycji i używania/trzymania sprzęgła co chwile


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-02 20:04:22 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-23 23:11:58
Posty: 303
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600
wojtek_lbn napisał(a):
ja do 1 nie redukuje praktycznie nigdy, za duża różnica przełożeń biegów między 2 a 1 jest-

Nie no bez przesady, ja w mieście nie zapierdzielam to nie redukuje z 2 na 1 przy niewiadomo jakiej nieprzepisowej jeździe, bardziej tak jak już się obroty robią niskie. Czyli jeżeli chodzi o samo działanie skrzyni biegów to jest to bez znaczenia, z którego biegu wrzucam luz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-02 20:07:24 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
bez znaczenia, sprawdź sobie najwyżej z którego biegu łatwiej Ci złapać luz- w niektórych moto z 2 ciężko trafić, łatwiej jest z 1


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-02 20:27:06 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-23 23:11:58
Posty: 303
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600
Z jedynki idzie bez najmniejszych problemów, za to pamiętam szkoleniową ybr... Złapać luz było ciężko, za pierwszym razem niemożliwe ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-03 12:51:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
sasza7 napisał(a):
-jak go nie masz to na wciśniętym sprzęgle hamujesz zbijając biegi


Nie ucz chłopaka zlej redukcji. Sprzęgło wciskasz tylko na chwile w momencie zbicia poszczególnych biegów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-03 13:45:16 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
A co jest w tym złego?
Przykładowo dojeżdżasz do nagle zmieniających się świateł (lub się zagapiłeś) ze zbyt dużą prędkością, nie chcesz/nie możesz (bo coś stoi na Twoim pasie) jechać na czerwonym. Według mnie lepiej poświęcić swoją uwagę na prawidłowe hamowanie niż na zmianę biegów.
Co prawda im dalej w las tym mniej takich sytuacji, ale nie uważam żeby było to nieprawidłowe, wręcz przeciwnie lepiej w ten sposób zredukować do 1 niż zatrzymać się np na 4 i potem w pośpiechu redukować na postoju.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org