Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-03-20 18:19:03 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-09 15:49:47
Posty: 18
Lokalizacja: Bełchatów / Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kotek Grzmotek
Witam serdecznie!
Póki jeszcze śnieg za oknem wziąłem się za wymianę oleju w lagach, a że przy całym nakładzie pracy koszt uszczelniaczy jest znikomy, zdecydowałem ze je również wymienię, mimo braku oznak pocenia się lag - a co!
Przy składaniu pojawiła się jednak wątpliwość, stąd moje pytanie do osób, które miały styczność ze składaniem wnętrzności przedniej lagi do kupy. W dolnej części tłoczyska znajdują się dwa elementy widoczne na zdjęciu. Jak dokładnie powinny być one ułożone względem siebie?
[ img ]
Zgodnie z moją logiką rowek w pierścieniu zaznaczony czerwoną strzałką zrobiony jest pod pierścień zaznaczony żółtą strzałką. Jest to prawdą?
Druga sprawa, od której strony należy włożyć ten pierścień na tuleję? Od strony zaznaczonej zieloną strzałką ( tak było włożone wcześniej, na co wskazują ślady na tulei), czy może od drugiej strony. Czarna strzałka pokazuje kierunek montażu tulei na tłoczysku.

Pozdrawiam
Antyk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-20 18:19:03 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-03-21 13:16:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-09 15:49:47
Posty: 18
Lokalizacja: Bełchatów / Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kotek Grzmotek
Trochę poszukiwań na anglojęzycznych stronach i jest odpowiedź. Tak wygląda prawidłowe złożenie tych dwóch elementów.
[ img ]
Znalezione na www.yzf600r.com, a zrobione przez midlife_crisis.
Temat do zamknięcia ;)
Pozdrawiam
Antyk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-03 17:52:29 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-01-14 19:13:48
Posty: 47
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 123456
Obecne moto: Yamaha YZF 600R
Trudno bylo wymienic ten olej w lagach i uszczelniacze ?? Bo tez mam to do zrobienia i jakos nie moge sie za to zabrac...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-04 12:17:24 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-04-17 20:42:51
Posty: 198
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: thundercat
nie nie jest trudno po prostu jest trochę przy tym roboty ale skomplikowane to to nie jest. Poniżej masz filmik instruktażowy wprawdzie od gsxr ale wszystko jest prawie identycznie

http://www.youtube.com/watch?v=5PYwEeR8uSU


Ostatnio edytowano 2013-04-05 09:18:06 przez fizol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-04 22:56:36 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-01-14 19:13:48
Posty: 47
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 123456
Obecne moto: Yamaha YZF 600R
faktycznie patrząc na ten filmik filozofii wielkiej nie ma...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-16 13:19:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-09 15:49:47
Posty: 18
Lokalizacja: Bełchatów / Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kotek Grzmotek
Spawn napisał(a):
Trudno bylo wymienic ten olej w lagach i uszczelniacze ?? Bo tez mam to do zrobienia i jakos nie moge sie za to zabrac...


Ogólnie trudno nie jest, ale jest parę szczegółów, co utrudniają życie. Pierwszym z nich jest odkręcenie śruby z dołu lagi, która trzyma tłoczysko. Jest do tego specjalny klucz, co od góry blokuje tłoczysko i odkręcasz łatwo, tylko podejrzewam , że mało kto poza serwisem go posiada. Ja poradziłem sobie z tym tak, że po zlaniu oleju złożyłem lagę, odkręciłem dolną śrubkę, aż do momentu kiedy kręciła się razem z tłoczyskiem. Następnie położyłem się na plecach, rękoma złapałem za chromowaną część, a stopami zaparłem się o mocowania zacisków i rozciągałem lagę jak najmocniej mogłem. W tym czasie druga osoba odkręca nieszczęsną śrubkę, najlepiej "udarowo", czyli w koniec przedłużki klucza stukając np. młotkiem.
Druga sprawa to wbicie nowych uszczelniaczy. Również można mieć do tego specjalny przyrząd, np. z Larssona, ale ja zrobiłem to tak, że na nowy uszczelniacz położyłem stary i w stary za pośrednictwem przedłużki 1/4 uderzałem młotkiem na obwodzie, żeby równo wchodziło. Druga osoba przyda się do trzymania lagi w pionie i przekręcania jej, żeby równomiernie wbić uszczelniacz, a głownie chodzi o tuleję ślizgową, który jest pod uszczelniaczem.
Reszta jest opisana w serwisówce. Należy pamiętać o wlaniu odpowiedniej ilości oleju, w serwisówce jest podany zarówno poziom od góry ściśniętej lagi, jak i ilość w ml.
Do złożenia pozostała mi jeszcze druga laga, postaram się porobić zdjęcia jak to mniej więcej wygląda.
W razie pytań pisz ;)
Pozdrawiam
Antyk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-16 19:40:19 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-04 17:17:21
Posty: 31
Lokalizacja: Łódż
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R Thundercat
Nie rozumiem dlaczego wszyscy sobie życie utrudniają kiedy można to zrobić prościej i chyba pisane już na forum było, nawet w której serwisówce piszą, chyba haynes, nie pamiętam.

Żeby odkręcić dolną śrubę wystarczy ścisnąć lagę albo pasem albo w dwie osoby. Sam tak zmieniałem, śruba wykręca się bez problemu i nie potrzeba żadnych wynalazków. Jak wkręcimy w imadło i znajdzie się w miarę silna osoba, która będzie w stanie lagę ścisnąć i chwilę przytrzymać wciśniętą wystarczy sam imbus


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-17 07:15:33 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Pneumat... łatwo i sprawnie - zrobiłem tak kilkanaście moto i jest wszystko ok.
Jak ktoś nie ma wyczucia lub skali na kluczu - niech się nie dotyka - bo zerwie gwint 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-17 22:14:58 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-04-17 20:42:51
Posty: 198
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: thundercat
miąchal napisał(a):
Pneumat... łatwo i sprawnie - zrobiłem tak kilkanaście moto i jest wszystko ok.
Jak ktoś nie ma wyczucia lub skali na kluczu - niech się nie dotyka - bo zerwie gwint 8)


też używałem zawsze pneumata najprościej najszybciej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-23 13:39:47 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-09 15:49:47
Posty: 18
Lokalizacja: Bełchatów / Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kotek Grzmotek
stasiol napisał(a):
Nie rozumiem dlaczego wszyscy sobie życie utrudniają (...)
Żeby odkręcić dolną śrubę wystarczy ścisnąć lagę albo pasem albo w dwie osoby. (...)

Próbowałem ją najpierw ściskać i nic z tego, a ważę 100 kg i siły raczej nie brakowało ;) Pas też mnie nie przekonuje, bo jak owiniesz go dookoła lagi to zasłonisz sobie dostęp do śruby. W przypadku jak się zsunie też może być problem.
Nie uważam też, żeby był to mniej problemowy sposób. Swoim sposobem zrobiłem to bez użycia imadła, tylko przy pomocy przedstawicielki płci pięknej.
fizol napisał(a):
miąchal napisał(a):
Pneumat... łatwo i sprawnie - zrobiłem tak kilkanaście moto i jest wszystko ok.
Jak ktoś nie ma wyczucia lub skali na kluczu - niech się nie dotyka - bo zerwie gwint 8)


też używałem zawsze pneumata najprościej najszybciej.


Niestety nie mam dostępu do pneumata, nigdy nie robiłem w ten sposób, ale na pewno pomysł najprostszy i najlepszy;)

Ogólnie fajnie, że więcej osób przedstawi swoje doświadczenia, każdy może to skonfrontować ze stanem swojego garażu i umiejętnościami i dobrać sposób, który mu odpowiada.
Pozdrawiam
Antyk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-27 17:13:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-04 17:17:21
Posty: 31
Lokalizacja: Łódż
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R Thundercat
Pasem to jak w imadło wkręcisz za uchwyty do zacisku i pas za lub pod imadło i za górę lagi, wtedy śruba jest odsłonięta. Mi trzymał koleś 120 kg i dał radę :) Jak śruba puści i nic się nie obróci to do końca już się bez problemu wykręca


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-04-28 16:13:48 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-07-19 15:37:48
Posty: 80
Lokalizacja: Czechowice-Dz/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600
Wczoraj wymieniłem u siebie uszczelniacze. W sumie to był drugi motocykl w którym wymieniałem uszczelniacze. Ludzie nie straszcie osób, które chcą wymienić u siebie uszczelniacze bo mając lagi wyciągnięte z motocykla to jest robota na pół godziny. Trzymając lagę dwoma rękami można spróbować ją trochę ścisnąć, druga osoba odkręca imbusem dolną śrubę, następnie zlewamy olej, wykręcamy całą górę i wyjmujemy środek z lagi; zdejmujemy osłonę przeciwpyłową i zabezpieczenie uszczelniacza. Jedną ręką trzymając dół lagi drugą ręka kilka szarpnięć i mamy uszczelniacz na wierzchu. Czyścimy wszystko w środku, wrzucamy nowy uszczelniacz, nakładamy na niego stary, bijemy po nim przez jakieś drewienko czy cokolwiek innego do momentu, kiedy pojawią się rowki i będziemy mogli wsadzić zabezpieczenie. Na końcu nakładamy uszczelniacz przeciwpyłowy, wlewamy olej, skręcamy, koniec.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-12-01 16:03:25 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Jest na forum jakaś pełna fotorelacją z takiej wymiany?? Lub porządny szczegółowy filmik a nie taki przyspieszony gdzie połowa rzeczy jest pokazana a drugiej połowy nie ma??? Każdy opisuje to pięknie ładnie ale np nigdzie nie ma wszystkiego przedstawionego chyba że słabo szukam;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-02 15:21:56 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-05-12 11:38:31
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600 R
Ma ktoś może zużyty olej do lag po wymianie do oddania?
Przydałby mi się. Jakimś piwkiem bym się odwdzięczył.
Pozdrawiam. Warszawa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-03 08:06:21 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
setap napisał(a):
Ma ktoś może zużyty olej do lag po wymianie do oddania?



Wymieniałem u siebie ale już się pozbyłem, po co Ci niecały literek starej brudnej śmierdzącej mazi?!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org