Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-07-01 11:09:50 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2007-05-30 22:54:35
Posty: 12
Lokalizacja: Opolskie/Slaskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600 Tundercat
Witam.
Mam bardzo powazny problem z moim nowym Kociakiem. Jakis czas temu wracajac z trasy dalem troszke w palnik i ok.2 km przed stacja benzynowa kociak zaczal dziwnie chodzic tak jakby na 3 gary po czym stanolem obczailem ze wahy jeszcze troche jest wiec ruszylem dalej (juz odkrylem ze w moim nowym kociaku nie dziala kontrolka rezerwy) . Niestety ok 100m przed stacja braklo calkowicie wahy wiec dopchalem i zatankowalem po korek. Od tego momentu zaczely sie pojawiac dziwne objawy. Motocykl nie odpalal od strzala tylko za 2-3 przekreceniem. Po tym oddalem go na synchro i czyszczenie gaznikow.
Po tym incydencie wyruszyl do mechanika gdzie naprawiono czujnik rezerwy, jednoczesnie przestal wyswietlac blad obrotomieza ktory w koncu zaczal prawidlowo dzialac (a nie jak wczesniej podskakiwal z opoznieniem do ok 8 tys i opadal).

Zrobiono czyszczenie gaznikow i synchro po czym kot na biegu jalowym wyraznie lepiej pracowal a w trakcie jazdy przyspieszal tylko na 1 i 2 biegu, a przy wyzszych obrotach na 1 i 2 silnik wydawal dziwne odglosy jakby krecil ale nie przyspieszal, przy kolejnych biegach lapal zawiasa i nie chial jechac jakby nie dostawal paliwa.
Po tym dostal strzala denaturatu na otrzezwienie lecz krotkie przeloty po "strzale" na przebudzenie nie pomogly. Po kociak musial spedzic kolejny okres u mechanika poniewaz mechanik obstawial pompe paliwa (bo mogla sie zatrzec przy tym jak wczesniej braklo paliwa i nie pracowac wydajnie- na biegu jalowym motocykl pracuje dobrze). Jednak przy pózniej wykonanej probie z zasilaniem grawitacyjnym z dodatkowego zbiorniczka na baku nie wyszedl pozytywny wynik stwierdzil ze pompa jest OK.

W kolejnym etapie wyszlo ze jedyne co moze byc to kiepskie paliwo (mimo ze nie raz obydwoje na tej stacji tankowalismy). Okazalo sie ze paliwo zeczywiscie bylo kiepskie i w niektorych elementach ukladu dolotowego byly rozne "flyje". Po tym kolejne czyszczenie gaziorow, wymiana filtra paliwa i zalanie swiezej wahy.
Obecnie moto troszke ozylo:
- zaczelo krecic sie na 1 i 2 biegu do odciny, 3 kreci sie jeszcze powyzej 8tys max 10-11tys, na 4- ok. 7 tys, 5 - 5tys, a jak zapinam 6 bieg to moto zwalnia i max. - 4 tys obrotow z plywaniem i podszarpywaniem...
mechanik kazal przelatac caly bak swiezego i dobrego owsa wiec zalalem bak Verwy 98 na Orlenie i to wylatalem, niestety nic sie nie zmienilo.
Moto nadal na wyzszych biegach jak odkrecam gaz dziwnie chodzi na moj sluch. Efekt jakby silnik pracowal na lekko wcisniety sprzegle i slysze taka dziwna prace silnika jakiej nie bylo wczesniej- jakby silnik sie krecil i terkotal nie oddajac mocy.

Czy ma ktos podobne doswiadczenia? Czy moze byc cos z zaworami,bo to dziwne krecenie silnika z nienaturalnym odglosem przy wyzszych obrotach sprawia ze czlowiek ma juz rozne pomysly i domysly...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-01 11:09:50 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-07-01 13:17:08 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Zatarta pompa paliwa i małe ciśnienie??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-01 13:57:01 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Po opisie - zmień mechanika :wink:
Pompa paliwa, złe ustawienie gaźników, brudny filtr w baku i przed pompą - profesjonalista znajdzie szybko przyczynę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-01 14:50:07 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
mądrzył się nie będę bo mądrzejsi się wypowiedzieli ale wydaje mi się, że ktoś pisał już z podobnym problemem i winny okazał się czujnik od rezerwy, po wymianie na dobry problem ustał... ale ręki sobie uciąć nie dam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-01 17:28:26 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2007-05-30 22:54:35
Posty: 12
Lokalizacja: Opolskie/Slaskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600 Tundercat
Mechanik moim zdaniem i wielu innych jest dobry i potrafi duzo :)
Pomimo to z tym moim kotem jest cos nie tak.

Ja mam nadzieje, ze jak juz to pompa i ze ze zwyklego Tundercata europejskiego podejdzie do Tundercata z USA...?? (ale po zmianie paliwa mechanik zauwazyl juz różnice w dzialaniu pompy).

Macie jakis praktyczny pomysl na sprawdzenie tej pompy zeby byc pewnym w 100% ze to jej wina...
bo gazniki moim zdaniem sa teraz po czyszczeniu i synchronizacji ze nawet ja jako swiezak poczulem róznice w pracy silnika juz na biegu jalowym...
(ew. kto ma w razie W pompe do pchniecia :P )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-01 17:31:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Pompę można sprawdzić jakie ciśnienie daje na wyjściu, ewentualnie podmienić z drugiego moto, wszystkie są takie same mówię o wersjach EU,UK,USA.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-05 22:15:42 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-08-07 15:47:17
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Ogólnie kiedy oddałem moje moto w Bydgoszczy do serwisu na Jagielońską na regulacje gaźników itp. to moto chodziło gorzej niż przed regulacją. Wyszło na to że po prostu mechanik dał ciała. Na 4,5,6 biegu moto nie chciało iść tak jak mówisz kolego. Na 1,2,3 jakoś tam szło. Może złe ustawienie mieszanki? Lecz kiedy wróciłem do serwisu usłyszałem " A wcześniej tak nie chodziło" . Po czym mechanik robił podejście nr 2. I moto chodziło tak jak wcześniej z minimalną różnicą na + ale serwis i tak nie spełnił moich oczekiwań . Także co to regulacji to bym był ostrożny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-05 22:50:08 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Remazik napisał(a):
Lecz kiedy wróciłem do serwisu usłyszałem " A wcześniej tak nie chodziło" .

No to ładny serwis...
Wystarczy źle zrobione synchro i już straci moc, a jeszcze są poziomy paliwa w gaźnikach i skład mieszanki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-15 08:34:00 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2007-05-30 22:54:35
Posty: 12
Lokalizacja: Opolskie/Slaskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600 Tundercat
Zle zestrojenie motocykla. ( Wydech Yoshimura + K&N, bez Dynojeta, dysze USA)

Zmieniona POMPA PALIWA.

Podejzenie zasilania odpowiedniej ilosci powietrza do gaznikow.
Mechanik zdlawil wlot powietrza w czaszy i zauwazyl roznice w wkrecaniu sie motoru. Jednoczesnie kolejne strojenie gaznikow.
(K&N byl juz wyplukany, moglo to byc tez efektem jazdy w deszczu niedlugo przed wszystkimi wspomnianymi objawami.)
Po zapakowaniu normalnego orginalnego filtra powietrza (myslal ze kwestia podcisnienia) motocykl nadal " nie jedzie prawidlowo".
Zatem plukanie, nasaczanie i zakladanie K&N.

Obecnie motocykl na biegu 1-4 wkreca sie do konca (normalnie wariat), na 5 tak do 9 tys (lepiej bo szybciej tylko do 5-6 tys), zas na 6 begu tylko -5-6 tys. obrotow. :(

Brak pomyslów....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-15 09:15:02 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-07-21 12:56:07
Posty: 232
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Moim skromnym zdaniem mechanik dalej nie potrafi zestroic Twojego moto.

Czy on pierwszy raz stroi Thundercata ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-15 10:41:31 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
lelek napisał(a):
Czy on pierwszy raz stroi Thundercata ?

jak już- czy on pierwszy raz stroi motocykl? :mrgreen:
No ewidentnie coś jest nie tak ustawione... Może poziomy paliwa w gaźnikach? I brakuje mu papu przez to przy wyższej prędkości. Najlepiej by było żebyś oddał moto komuś kto wie co robi, żeby sprawdził dokładnie gaźniki- czy wszystko jest ok w nich (nie pouszkadzane, właściwe rozmiary dysz, ustawienia, stan membran itp itd), ustawił, a przy okazji sprawdził dla pewności szczelność układu dolotowego. I jeszcze stan świec na wszelki wypadek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-15 18:53:37 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2007-05-30 22:54:35
Posty: 12
Lokalizacja: Opolskie/Slaskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600 Tundercat
Sprawdzal te gazniki i grzebal przy nich kilka razy. Sprawdzal dysze i sa inne niz w wersji UE, membrany mowil ze OK. Dolot sprawdzany i czyszczony K&N. Nie wiem czy synchro kota pierszy raz ale jakiegos kota niedawno robil, ale synchro zrobil i to nie jednej maszynie.

Swiece raczej nie byly tykane ale nie chce sklamac....

-- 2013-07-17 08:40:34 --

Wczoraj kolejne podejscia z: blokowaniem K&N zmiana skladu mieszanki, sprawdzaniu kolejny raz szczelnosci ukladu dolotowego.

Teraz kwestia sprawdzenia TPS, modulu zaplonowego (silnik przy wiekszych obrotach chodzi dziwnie jakby buczal glośno i nie dostawal odpowiednia ilosc paliwa), byc moze dysz w gaznikach....(Miszung jest konkretny poniewaz dysze USA sa 4x 155, natomiast w wersji UE ponoc 146 wewnetrzne i 152 wewnetrzne).
Do tego dochodzi jak wczesniej wspomnialem kwestia przelotu Yoshimury + K&N.....

-- 2013-07-20 18:48:13 --

Dzis kolejny etap leczenia chorego kotka po tym jak ostatnio odmówil posluszenstwa.
Wygladalo to tak ze przekaznik pompy paliwa uniemozliwial odpalenie motocykla. Po oczyszczeniu i przetarciu stykow motocykl odpalil bez problemu.

Wykonano kontrole swiec (bez kontroli cisnienia na cylindrach)- sa dobre, nie okopcone, przerwa prawidlowa .
Wymiana kolejny raz pompy paliwa ( to juz 3 pompa - sprawdzona wiec nie ma szans ze to wina pompy!!!)
Po poradzie elektryka pompe podpielismy "na krotko" pomijajac przekaznik.

Efekt zmiany pompy i podpiecie jej na krotko- MOTOCYKL NADAL WYDAJE DZIWNY ODGLOS PRZY PRZYSPIESZANIU, tak jakby buczal i niedostawal odpowiedniej ilosci paliwa.
(Na 5 biegu dochodzi do ok. 7 tys obrotow na na 6 tylko do 5-6 tys. obrotow). Jednym słowem nic nowego :/

Czy ma ktos jakis pomysl??!!
Modul zaplonowy moze TPS, gniazda zaworowe? Co to moze byc- HELP? :( :?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-09-23 19:54:27 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-09-23 18:34:43
Posty: 13
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Odkopie stary temat bo mam podobny problem, nie jestem pewien tylko co do jego rozwiązania.
Kocur na pierwszych trzech biegach idzie jak burza, kręci się do odciny, po wbiciu 4 obroty nie wzrastają, trzymają cały czas jeden poziom, 5 i 6 to samo. Ogólnie jak na luzie go przegazuje to strzeli sobie z wydechu i moim zdaniem wolno schodzi z obrotów ( https://www.youtube.com/watch?v=bT0XwgNjPbY ). Świece sprawdzałem są ok, airbox wyczyszczony. Kwestia gaźników? I jeszcze jedno pytanie, czy jak macie słaby aku to pompa też Wam tak dziwnie "cyka"?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-09-23 20:06:40 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
jak pompa paliwowa nie ma odpowiedniego ciśnienia to też takie akcje się dzieją
kiedyś w fz6 spadła mi uszczelka na pompie i też tracił moc
poprawienie uszczelki naprawiło problem i fazer lata do tej pory


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-09-23 20:39:42 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-09-23 18:34:43
Posty: 13
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Wiem że pytam o głupie rzeczy ale czy żeby dostać się do tej uszczelki trzeba pompę rozbierać (o ile w ogóle jest rozbieralna)? Fz6 ma chyba inną pompę ale trop może być dobry.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org